4 min. lugemist

Mobiilirakendused kasvavad e-kaubanduses veebisaitidest välja – siin on andmed

Samal ajal kui e-kaubanduse veebisaitide liiklus stagneerub, registreerisid rakendused kahekohalise kasvu. Similarwebi uus analüüs näitab muutust klientide ostukäitumises kõigis kategooriates. Veebipoodide veebilehed kaotasid viimase aasta jooksul hoogu. Külastuste arv langes 1% ja unikaalsete külastajate arv kasvas vaid 1%. Samal ajal kasvas mobiilirakenduste seansside arv samal perioodil 13%.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Mobiilirakendused kasvavad e-kaubanduses veebisaitidest välja – siin on andmed
Allikas: ChatGPT
Andmed pärinevad Similarwebi ja HypeAuditori analüüsist, mis jälgis ülemaailmset kasutajate käitumist 2023. aasta juulist kuni 2025. aasta juunini neljas peamises e-kaubanduse kategoorias, kusjuures juhtumiuuringud keskendusid USA, Ühendkuningriigi ja Brasiilia turgudele.

Suurim kasv kodus ja ilus

Kodu ja aia kategooria juhtis rakenduste seansside arvu 18,7% kasvuga. Järgnes ilu 16,7%-ga ja mood 12,5%-ga. Turuplatsid nagu Amazon ja eBay kasvasid aeglasemalt, 5,3%.

Märkimisväärne on see, et veebiliiklus moes ja turgudel tegelikult vähenes. Moe külastuste arv langes 3,4%; turuplatsid langesid 4,2%. Kuid nende kategooriate rakendused kasvasid pidevalt.

Mobile apps outgrowing websites in Home & Garden e-commerce: web visits down 4.2%, app sessions up 18.7% from July 2023 to June 2025 data chart

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025

Temu juhtis kasvu mõlemal rindel

Hiina turg Temu on erand. Aastaga kasvas see veebis 56.9% ja rakenduses 54.4%. Pärast võitlusi USA-s kolis ettevõte teistele turgudele. Ühendkuningriigis jõudis see igakuiselt 12,18 miljoni aktiivse kasutajani, Brasiilias ligi 30 miljonini.

HypeAuditori andmetel lõi Temu Instagramis üle 13 000 mõjutajast koosneva võrgustiku. Hinnanguline kampaania ulatus 2,3 miljardi näitamiseni ja teenitud meediaväärtus oli 186 miljonit dollarit.

E.l.f. panustab tehisintellektile ja Z-põlvkonnale

Kosmeetikabrändi e.l.f. igapäevaste aktiivsete kasutajate arv kasvas pärast Hailey Bieberi Rhode’i omandamist 138%. Rakendusel on tehisintellekti tööriist nimega Color e.l.f.nalysis meigitoonide valimiseks nahatooni põhjal.

Üle 45% rakenduse kasutajatest kuulub vanuserühma 18–24. Instagramis on e.l.f.-il umbes 34% kasutajaid vanuses 18-24 ja 40% vanuses 25-34.

Depop sõidab edasimüügilainel

Kasutatud asjade platvorm Depop registreeris suurima hüppe – 221% rakenduste allalaadimiste arv aasta jooksul. Igapäevased aktiivsed kasutajad kasvasid 51% 1,24 miljonini.

2025. aasta juunis toimunud kampaania “New York on Depopis” vallandas kasvulaine. Platvorm kasutas 1,500 nano- ja mikromõjutajat, kellel oli alla 50 000 jälgija. Kokku ilmus 3,500 Instagrami postitust, mille sisu pärines müüjatelt endilt.

52% rakenduse kasutajatest on vanuses 18–24. Rakenduse disain jäljendab Instagrami – traditsioonilise e-poe paigutuse asemel profiilide, jälgimise ja meeldimistega.

IKEA läheb kodu ja aia trendidele vastuollu

Rootsi jaemüüja saavutas rakenduste seansside arvu 12,6%, isegi kui veebiliiklus langes 0,9%. Rakendus sisaldab liitreaalsuse tööriistu mööbli visualiseerimiseks ruumis, laoseisu kontrollimiseks ja QR-koodide kaudu maksmiseks.

Sentimentide analüüs näitab, et kasutajad annavad positiivseid hinnanguid, eriti AR-vaate funktsiooni ja poes kiire maksevõimaluse kohta. Kaasamine tõuseb kampaaniate ajal – näiteks 2025. aasta suvemüügi ajal.

Aasta jooksul ilmus Instagramis 7,300 postitust IKEA kohta , millest 90% pärinevad nanoloojatelt, kellel on alla 10 000 jälgija. Domineerivad IKEA häkid, isetegemisprojektid ja renoveerimine.

IKEA hack Instagram content and influencer marketing stats showing mobile apps outgrowing websites: 7.3K posts, 5K influencers, 529M reach

Source: Similarweb & HypeAuditor report 2025

Mida see tähendab e-kaubandusega tegelevate ettevõtete jaoks

Üleminek veebilt rakendusele ei ole ajutine. Ettevõtted vajavad rakendusi, mis teevad enamat kui nende veebisaidi kopeerimine. Andmed näitavad kolme mustrit: tööriistad, mis lahendavad probleeme (IKEA AR, e.l.f. värvide sobitamine), funktsioonid, mis suurendavad korduvaid külastusi (lojaalsusprogrammid, tõukemärguanded) ja sisu, mis töötab sotsiaalplatvormidel, kus kliendid juba aega veedavad.

Rakendustes võidavad kaubamärgid keskenduvad konkreetsetele vanuserühmadele ja loovad mobiilipõhise käitumise. Z-põlvkonna kasutajad ootavad Instagrami-laadseid liideseid ja isikupärastatud kogemusi. Ettevõtted, kellel pole selget rakendusstrateegiat, riskivad kaasatuse kaotamisega isegi siis, kui nende veebiliiklus tundub stabiilne.

See muster kehtib erinevatel turgudel. USA, Ühendkuningriigi ja Brasiilia andmed viitavad kõik samas suunas – kliendid liiguvad rakenduste juurde, olenemata sellest, kas nad asuvad küpsetes või kasvavates e-kaubanduse piirkondades.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge