
.
Kasutajate soetamiseks tehtavad kulutused saavutavad kõigi aegade kõrgeima taseme.
Pärast rasket 2023. aastat, mil majanduslangus tõi kaasa 6%-lise languse, on kasutajate omandamise reklaam hästi taastunud. Aastal 2024 kasvasid kulutused kogu maailmas 5% võrra 65 miljardi dollarini (ilma Hiinata). Taastumine ei olnud kõikides tööstusharudes ühtlane; mängude puhul oli langus 7%, samas kui mänguvälised rakendused kasvasid 8%.FinTech ja krüptovaluuta uuendused tõid finantsrakenduste puhul kaasa märkimisväärse 61%-lise tõusu võrreldes eelmise aastaga, mis tegi neist silmapaistvamaid tegijaid. Lisaks taastusid hästi ka reisirakendused, mis kasvasid 20% ja saavutasid peaaegu Covidi-eelse taseme. Pärast 2023. aasta hüppelist tõusu, mille taga olid peamiselt Aasia ostuplatvormid, vähenesid aga osturakenduste reklaamikulutused. Mängude valdkonnassuurendasid juhusmängud oma turuosa 61%-lt 64%-le, kasvades tagasihoidliku 3%-ga. Teiste mängukategooriate puhul olid väljavaated vähem paljutõotavad, kuna keskklassi- ja kasiinomängude puhul oli langus vastavalt 21% ja 12%.
Tuluvoogude muutus: IAP ja IAA märkimisväärne kasv
2024. aastal kasvasid rakendusesiseste ostude (IAP) tulud mänguvälises sektoris peaaegu 20%, kusjuures kõige rohkem kasvasid reisimine ja ostud (mõlemad umbes 20%). Selle hüppelise kasvu taga on nii keerukad monetiseerimistehnikad, mis on suunatud kõrge väärtusega kasutajatele, kui ka inflatsioonist tingitud hinnakorrigeerimine, mida tarbijad üldiselt aktsepteerisid.
IAP-tulude osas oli mängude puhul pilt segane. Keskmise tasemega ja juhusmängud vähenesid vastavalt 2% ja 5%, samas kui kasiinorakendused kasvasid 4%.

Source: appsflyer
Arengud rakendusesisese reklaami (IAA) valdkonnas olid eriti intrigeerivad. Kui mängude puhul oli kasv 7% võrreldes eelmise aastaga, siis mänguvälistes sektorites oli kasv 26%. Selle kasvu taga olid uuenduslikud hübriidrahastamise meetodid, mille puhul ajalooliselt IAP-keskse rakendusega seotud rakendused hakkasid integreerima reklaami. Näiteks kasvasid keskklassi rakenduste IAA-tulud 21%.
Sügavlinkeerimine toidab konversioonide rikkalikku kasvu
Konversioonid omanduses olevates meediakanalites tõusid 2024. aastal 64%, mis näitab muljetavaldavaid tulemusi. Sügavlinkimise tehnoloogia oli oluline erinevate puutepunktide ja konkreetse rakenduse sisu vaheliste sujuvate ühenduste loomisel.
- Konversioonid e-kirjadest rakendustesse suurenesid 45%.
- tekstist rakendustesse 29% võrra
- QR-koodid rakendustesse 16% võrra
Märkimisväärse 77%-lise kasvuga võrreldes eelmise aastaga läks veebist rakendustesse ülemineku kanalil eriti hästi Lääne-Euroopas (+78%) ja Ladina-Ameerikas (+88%). Need tulemused rõhutavad, kuidas platvormideülene kasutajakogemus muutub üha keerukamaks.
Tähelepanu on suunatud remarketingile
Remarketing muutus 2024. aastaloluliseks kasvumootoriks, samas kui tasulised installeerimised kasvasid vaid 2%. 22%-lise kasvuga edestas remarketingi konversioonid oluliselt uusi paigaldusi. See suundumus, mis oli eriti märgatav rahanduse (+22%) ja ostude (+29%) valdkonnas, näitas kasvavat rõhuasetust praeguse kasutaja väärtuse optimeerimisele.

Source: appsflyer
Eksperdid ennustavad, et need suundumused mobiilturunduses jätkavad arengut kuni 2025. aastani. Arvestades, et maailmamajandus kasvab eeldatavasti 3% ja et mängude ja mittemängude eraldusjooned muutuvad üha ähmasemaks, tuleb oodata veelgi loomingulisemaid meetodeid uute kasutajate ligimeelitamiseks ja raha teenimiseks.