
Vastuolu mahu ja tõhususe vahel
Moetööstus on tõusnud jaemüügituru juhtivaks segmendiks, mille aastane tulu on 2023. aastal 1,2 triljonit dollarit. Tugevateks turgudeks on Hiina, Ameerika Ühendriigid, Ühendkuningriik ja Saksamaa. 2023 . aastal 214,8 miljardi dollari suuruse tuluga onAmeerika Ühendriigid Hiina (639,5 miljardit dollarit) järel suuruselt teine moeturg. Ameerika turul on keskmisest kõrgemad väärtused kogu konversioonisahtel. Ostukorvi lisamise määr ulatub 13,6%-ni ja ostukorvist loobumise määr 10,6%-ni, mis ületab märkimisväärselt maailma keskmisi näitajaid 12,3% ja 9,8%.
Saksamaa ja Suurbritannia
Seevastu Saksamaa turul, kus 2023. aastal teeniti 27,7 miljardit dollarit, on add-to-cart määrad (10,9%) ja ostukorvist loobumise määrad (7,9%) madalamad kui globaalses keskmises. Sarnane suundumus on näha ka Ühendkuningriigis, kus ostukorvile lisamise määr on 11,5% ja ostukorvist loobumise määr 8,3%. Huvitaval kombel saavutavad kõik kolm turgu vaatamata nendele erinevustele klientide käitumises sarnaseid konversioonimäärasid, mis jäävad vahemikku 3,0%-3,2%, ületades ülemaailmset keskmist 2,5%.

Source: ECDB
Mis on nende erinevuste taga?
Saksa ja Briti tarbijad näivad ostudega tegelevat sihikindlalt ja keskendunult, kuna nad kipuvad oma ostukorvidesse lisama tooteid selge ostukavatsusega. Seevastu Ameerika Ühendriikide tarbijad võivad tooteid oma veebipõhistesse ostukorvidesse panna juhuslikult. Näiteks selleks, et “säästa” konkreetset riietust või võrrelda hindu erinevate kaupluste pakutavate hindadega.
Sellised probleemid nagu mure maksmise pärast, ettenägematud tasud või piiratud makseviisid võivad samuti mängida rolli selles, et inimesed jätavad oma ostukorvid ostmata.
Ostuharjumustes täheldatud erinevused rõhutavad, kui oluline on kohandada lähenemisviise vastavalt turgudele. Ameerika veebipoodides võib olla kasulik lihtsustada kassaprotseduuri, samas kui Saksa ja Briti veebipoed võiksid keskenduda toodete ostukorvi lisamise kiiruse suurendamisele. Turu konversioonistrateegiate erinevused tulenevad sotsiaalsetest ja majanduslikest mõjudest ning kultuurilistest elementidest, mis mõjutavad oluliselt tarbijate tegevust. Traditsioonide ja ostuharjumuste tundmine on oluline ülemaailmse laienemise puhul.
Kokkuvõte
Kuigi klientide teekond võib olla eri turgudel erinev, kui tegemist on konversioonisünni protsessiga, näib lõpptulemus – konversioonimäär – olevat kõigil ühesugune, mis näitab, et e-kaubanduse edu saavutamisele saab läheneda erinevate strateegiate ja meetodite kaudu.