5 min. lugemist

Plaanite laieneda välismaale? Ärge alahinnake oma domeenivalikut

Uue e-poe loomisel, aga ka oma brändi ümberbrändimisel on oluline mõelda oma domeeni laiendiga seotud valikule. Tutvu kohalike ja ülemaailmsete domeenide eeliste, domeeni mõju SEO-le või õige domeeni valimise korraga.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Plaanite laieneda välismaale? Ärge alahinnake oma domeenivalikut
Allikas: Depositphotos

.

Kohaliku või globaalse domeeni valimine?

Oluline samm enne toimiva veebisaidi loomist on sobiva domeeni aadressi ostmine. Valik kohaliku (.de, .nl, .fr, .sk) või globaalse (näiteks .com) laiendiga domeeni vahel võib mõjutada ettevõtet mitmel viisil ning kummagi domeeni valikul on nii eeliseid kui ka puudusi. Kui te alles alustate oma äri ja keskendute ühele konkreetsele riigile või kui teil ei ole otseseid laienemisplaane, on kohalik domeen loogiline ja praktiline valik. Ettevõtete puhul, kes plaanivad laieneda välismaale, on aga oluline kaaluda rahvusvahelisi ja välismaiseid domeenilaiendeid. Igal domeenilaiendil on aga oma eripärad ja see mõjutab mitte ainult kasutajaid, vaid ka näiteks SEO-d.

Mida on vaja teada kohalike domeenide kohta

Kohalikud domeenid ehk ccTLD-domeenid on seotud konkreetsete riikide või piirkondlike territooriumidega. Nende peamine ülesanne on võimaldada kohalikel üksustel ja organisatsioonidel end veebis identifitseerida seoses oma geograafilise kohalolekuga. Kohalikud domeenid koosnevad tavaliselt kahest tähest, mis tähistavad riigi koodi (näiteks Prantsusmaa puhul eespool nimetatud .fr, Saksamaa kasutab .de, Poola .pl).

Usaldusväärne, professionaalne, personaalne

Riiklikud domeenid on kohalike ostjate jaoks usaldusväärsemad kui ülemaailmsed domeenid, mis võib aidata teil meelitada kliente konkreetses piirkonnas. Kohalike domeenidega veebisaidid näevad üldiselt ka professionaalsemad ja isikupärasemad välja, seega on hea mõte oma veebisait uuele turule sisenemisel lokaliseerida. Riiklike domeenide abil on ka lihtsam suunata oma veebiturundust kohalikule sihtrühmale ning domeenide ostmisel on sageli vähem konkurentsi.

Kohalikud domeenid eri keeltes ja nende linkimine

Kohalikud domeenid võivad olla probleemiks, kui kavatsete luua mitmekeelse veebisaidi. Kohalike domeenide vahel on aga lihtne vahetada; paigutage lihtsalt lingid lehekülgedele kõigis versioonides ja teie veebikülastajad saavad juba valida oma eelistatud keele.EXTRA TIPP: Ärge unustage paigutada hreflangid, mida kasutatakse SEO raames ja mis teavitavad otsingumootoreid, millist keelt saidil kasutatakse.

Globaalsete domeenide eelised

Globaalsete domeenidena (gTLD) tuntud domeenid ei ole seotud konkreetse riigi või piirkonnaga. Neid kasutatakse kogu maailmas ja neid võib pidada universaalsemaks ja asukoha suhtes neutraalsemaks. Oma spetsiifilisuse tõttu ei piira need sihtrühma ühe riigiga.Kõige populaarsemad globaalsed domeenid on .com, .org ja .net, millel on pikk ajalugu, mis on äratuntavad ja mida usaldavad sadade riikide internetikasutajad. Siiski on globaalsete domeenide maailmas palju muid võimalusi, mis on kohandatud erinevatele eesmärkidele ja projektidele, seega tuleb globaalse domeeni valimine hoolikalt kaaluda.

Üks populaarsemaid on .com

Domeenilaiend .com on praegu enamiku veebisaitide standard, see on loodud ärilistel eesmärkidel ja viitab ettevõttele. See oli üks esimesi domeene, mida peeti universaalseks – kasutajad lisavad sageli harjumusest veebilehtedele laiendiga .com. Seetõttu peaks iga e-pood, mis tegutseb või kavatseb tegutseda mitmes riigis, omama domeenilaiendit .com.

Source: Depositphotos

Domeenil on märkimisväärne mõju SEO-le

Veebilehe jaoks valitud domeenil võib olla märkimisväärne mõju selle SEO-tulemustele. Kui valite populaarse .com laiendiga domeeni, saate automaatselt teatud eeliseid tagasilinkide loomisel. Teised asjaomased veebisaidid hakkavad samale domeenile linkima – see loob teie domeenile lingimahla.

Lihtsam signaalide jagamine veebisaitide vahel

SEO tulemuslikkust võib positiivselt mõjutada ka veebisaitide rahvusvaheliste versioonide üleviimine mitmest kohalikust domeenist (ccTLD) ühele ühisele ülemaailmsele domeenile (gTLD). Sellisel juhul hakkavad ühe domeeni saidid omavahel palju lihtsamalt jagama järjestussignaale kui erinevate kohalike domeenidega saidid. Pidage siiski meeles, et erinevate domeenide ühendamine üheks globaalseks domeeniks ei too alati kaasa orgaanilise liikluse kasvu. Kui ainult ühel domeenil on enne ühinemist piisavalt kvaliteetseid tagasisideid, ei pruugi globaalse domeeniga saadud sait üldse kasvu tekitada.

Ettevaatust nii valede ümbersuunamiste kui ka saidi autoriteedi kaotuse suhtes.

Täiesti uue globaalse .com-domeeni loomine võib tekitada mõningaid komplikatsioone. Näiteks kui mitu riiki või keeleversiooni asuvad ühes domeenis, võivad need omavahel jagada negatiivseid hinnanguid. Kas plaanite lubada saidil domeeni vahetamist? Peaksite olema teadlik, et on suur oht, et tekivad valede ümbersuunamistega stringid. Alati on oluline veenduda, et kõik vanad URL-id suunatakse otse uutele linkidele (mitte vahepealsete URL-ide kaudu). Hea mõte on säilitada nii vanad domeenid kui ka SSL-sertifikaadid, et ümbersuunamised töötaksid jätkuvalt korralikult ja saidi autoriteet ei läheks kaduma.ERINEV VÄLJAKUTSE: Kui olete ettevõte, mis kasutab eri riikides erinevaid kaubamärke, ei pruugi veebisaitide ühendamine ühte domeeni teie puhul üldse toimida. Samuti eelistavad kliendid mõnes riigis osta kohalikest domeenidest.

Kuidas valida õige domeen?

Iga e-pood on ainulaadne, seega ei ole ilmselt kunagi olemas reeglit, mis töötab kõigi jaoks. Lisaks klientide eelistustele on alati oluline arvestada ka tehnilisi aspekte. Kui mõnede riikide ja turgude jaoks on ideaalne üldine ülemaailmne domeen, siis teiste jaoks on edu saavutamiseks hädavajalik kohalik domeenilaiend. Kuldne kesktee on sageli nende kahe kombinatsioon.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Taskukohased e-kaubanduse laienemislahendused väikeettevõtetele
15 min. lugemist

Taskukohased e-kaubanduse laienemislahendused väikeettevõtetele

Digitaalne muutus tarbijate käitumises on tekitanud kasvu otsivatele väikeettevõtetele nii võimaluse kui ka kiireloomulise vajaduse. Väikeettevõtete traditsioonilised laienemislahendused nõudsid sageli märkimisväärset kapitali ja tehnilisi ressursse. Tänapäeva e-kaubanduse maastik on seda võrrandit põhjalikult muutnud, pakkudes keerukaid platvorme kättesaadava hinnaga ja lihtsustatud rakendusprotsessidega. Käesolev juhend pakub praktilisi laienemislahendusi väikeettevõtetele, kes on valmis looma oma veebipõhist kohalolekut ilma […]

Alexandra Bukovčanová Alexandra Bukovčanová
Chief Marketing Officer, Translata
Andmed, mida iga Amazoni müüja vajab enne rahvusvahelist laienemist
7 min. lugemist

Andmed, mida iga Amazoni müüja vajab enne rahvusvahelist laienemist

Teie toode tapab Amazon UK-s. Müük on stabiilne, arvustused on suurepärased ja te mõtlete: “Aeg on üleilmseks minna! Oodake. See, et teie hambaharja laadija müüb hästi Suurbritannias, ei tähenda, et see töötab ka Saksamaal, USAs või Jaapanis. Ilma õigete andmeteta võib rahvusvaheline laienemine kiiresti muutuda kasvuvõimalusest kalliks katastroofiks. Amazoni müüjana on siin täpselt kirjas, milliseid […]

Alexandros Karagiannis Alexandros Karagiannis
Director, Lezzat Ltd
E-kaubanduse lokaliseerimise strateegiad
7 min. lugemist

E-kaubanduse lokaliseerimise strateegiad

Kas mõtlete oma e-kaubanduse äri laiendamisele koduturust väljapoole, kuid ei ole päris kindel, kuidas alustada? Edukas rahvusvaheline laienemine ei seisne ainult oma veebisaidi keele muutmises. See hõlmab ka kohanemist uute klientide, ootuste ja äritegevuse viisidega. Siin tulevadki mängu arukad ja paindlikud lokaliseerimisstrateegiad – ja need on olulisemad, kui te ehk arvate.

Marcin Pondo Marcin Pondo
Managing Director, Consulting Hungary