Erinevate põlvkondade ostuharjumused
Põhjamaades teevad eri vanuses inimesed väga erineval määral oste internetis. Kõige aktiivsemad veebiostlejad on Taanis (18-29-aastased) ja Norras (30-49-aastased ) . Vanemate ostjate puhul on huvitavad Rootsi ja Taani. 65-79-aastased inimesed teevad veebioste kaks korda sagedamini kui teiste Põhjamaade elanikud.Rootsi on üks väheseid Põhjamaid, kus vanus ei mõjuta nii palju seda, kui tihti inimesed ostavad. Kuid kogu piirkonnas teevad üle 50-aastased inimesed nädalas harvemini oste internetis, mis näitab, et e-kaubanduse kasutamine on põlvkondade vahel selgelt erinev.
Kuidas erinevad põlvkonnad soovivad asju kätte saada
Noorte inimeste suur soov paindlikkuse ja vähese inimliku suhtluse järele muudab seda, mida inimesed ootavad kohaletoimetamisteenustelt. Erinevalt vanemaealistest on nad üllatavalt avatud uutele ideedele, nagu pakikapid ja uued viisid pakkide kättetoimetamiseks. See erineb suuresti vanematest tarbijatest, kes hindavad rohkem turvalisust ja tuttavlikkust ning valivad tavaliselt traditsioonilised teeninduspunktid ja kodutarne.
Noored on uute makseideede eestvedajad
Suurim erinevus võib olla selles, kuidas inimesed otsustavad maksta. Noored on mobiilimaksevõimaluste kasutamisel esirinnas. Inimeste makseviis on muutumas, sest neile meeldivad sellised viipemaksevõimalused nagu Swish, Vipps ja MobilePay, aga ka digitaalsed rahakotid nagu Apple Pay ja Google Pay.Põhjamaade noored kasutavad mobiilimakseid kaks korda sagedamini kui vanemad inimesed. See tähendab, et tulevikus võivad mobiilimaksed muutuda erandite asemel normiks.
Vaade tulevikku
Põhjamaade e-kaubanduse tuleviku jaoks on oluline mõista neid põlvkondade vahelisi erinevusi. Nooremate tarbijate maitse, eriti see, kui avatud nad on digitaalsetele lahendustele ja paindlikkusele, võib meile palju öelda selle kohta, kuhu e-ostude tegemine piirkonnas tulevikus areneb. Kuna need nooremad ostjad saavad rohkem ostujõudu, määrab nende maitse tõenäoliselt e-ostude standardid Põhjamaades.