
Laiemad Amazoni ostutrendid kujundavad hooaega
Enne pühadespetsiifilistesse strateegiatesse sukeldumist paljastavad Remazingi ja Appinio Amazon Shopper Report 2025 hiljutised uuringud põhimõttelisi muutusi selles, kuidas kliendid Amazonis ostlevad – teadmised, mis mõjutavad otseselt pühade planeerimist.
95% tarbijatest nimetab peamise ostutegurina hinda. Kohe selle taga on sisu kvaliteet. 92% klientidest vajab üksikasjalikke tootekirjeldusi. 91% tugineb arvustustele. Hind tõmbab tähelepanu, kuid sisu muudab huvi ostudeks.
Ostujõud väheneb. Tarbijate kindlustunne on langenud, mis on toonud kaasa madalamad keskmised igakuised kulutused Amazonile. Briti ostjad kulutavad kõige sagedamini alla 50 naela, samas kui USA-s ja Saksamaal on kulutuste tase kõrgem vastavalt üle 100 dollari ja 100 euro.

Source: Amazon Shopper Report 2025 (Remazing & Appinio, June 2025)
Temu ja Shein seisavad silmitsi pöördumisväljakutsetega
Teadlikkus Temu ja Sheini platvormidest on kiiresti kasvanud. Konversioon jääb aga tegelikust teadlikkusest maha.
52% Temu ja 48% Sheini puhul pole veel ostu sooritanud, kuigi nad on nendest platvormidest kuulnud. Väljakutse on teadlikkuse muutmine tegelikuks müügiks.
Amazoni tehisintellekti assistent Rufus ei mängi veel suurt rolli. 72% vastanutest pole sellest kuulnud. Ainult 17% neist, kes seda teavad, ütlevad, et see aitas nende ostul. See teenib rohkem toote avastamist kui konverteerimist.
Amazon Prime’i liikmete jaoks on kohaletoimetamine endiselt suurim väärtus. 78% hindab tasuta kohaletoimetamist ja 68% kiiret kohaletoimetamist. Peamine väärtuspakkumine on endiselt seotud logistika, mitte sisu või tehisintellekti funktsioonidega.

Source: Amazon Shopper Report 2025 (Remazing & Appinio, June 2025)
Hooaeg venib ligi kolme kuuni
Amazon Adsi pühadeturunduse juhend viitab suurele ajastuse muutusele. 14% ostjatest alustab pühadeoste suvel. Veel 42% plaanib enne tänupüha sisseoste teha.
2025. aastal langeb tänupüha 27. novembrile. Tulemus? Suurem müügikontsentratsioon detsembris. 31% klientidest sooritab ostud küberesmaspäeva ja aastavahetuse vahel.
Kampaaniad, mis keskenduvad ainult mustale reede nädalale, jäävad suurest osast klientidest ilma. Ostuaken on veninud peaaegu kolme kuuni, kultuuriliste hetkede ümber on hüppeid.
Jagage kampaaniad etappideks
Amazon Ads soovitab jagada strateegia kolmeks osaks:
- Ettevalmistus
- Tipp
- Sissejuhatus
Iga sündmuse kohta eraldi.
Aasta viimased kolm kuud on täis ostlemishetki. Üksikasjalik kalender aitab planeerida, millal millist kampaaniat käivitada. Sponsoreeritud televisioon võib suurendada varajast teadlikkust, sponsoreeritud ekraan võib jõuda klientideni väljaspool poodi.
Uuesti turundamine Sponsored Display vaatamiste kaudu kajastab neid, kes sirvisid, kuid ei ostnud. Nad võivad hooaja lõpus konverteerida.
Ilu ja toit on nüüd kingitused
Kinkekaardid ja vautšerid juhivad 54%, järgnevad mänguasjad ja mängud 48% ning rõivad ja jalatsid 47%. Kuid positsioonid neist allpool on oluliselt muutunud.
Ilu ja isiklik hügieen jõudsid 37%-ni, toit ja joogid tõusid 34%-ni ning tervis ja heaolu moodustavad nüüd 25% kinkekorvi osakaalust. Kategooriad, mida traditsiooniliselt ei peeta pühadekingitusteks, on nüüd kindlalt osa pühadeostudest.

Source: advertising.amazon.com
Kuidas muuta igapäevased tooted kingitusteks
Lihtsalt muutke positsioneerimist. “Igapäevase hüdratsiooni” asemel kasutage “Kingituse väärilist sära”. Sponsoreeritud toodete ja sponsoreeritud kaubamärkide reklaamid peaksid kajastama kinkimisteemasid isegi igapäevaste toodete puhul.
Märksõnad vajavad laiendamist. Blenderi jaoks ärge lisage ainult “segisti”, vaid ka “köögimikser”, “köögikombain”, “mahlapress”, “toiduvalmistamise tööriistad”. Lai vaste märksõna sihtimisel või konkreetse huviga vaatajaskondade kasutamisel Sponsored Display-võrgustikus aitab jõuda uute klientideni.
Brand Store peaks saama hooajalise värskenduse. Lisage jaotised “Kingitused hinna järgi” või “Kingitused talle/neile” isegi igapäevaste esmatarbekaupade jaoks. Elustiilifotod või hooajaline A+ sisu, mis näitab tooteid kingitustena, mitte ainult kasutuses.
Ajal Black Friday ja Cyber Monday kasvas müük sponsoreeritud toodete, sponsoreeritud kaubamärkide ja sponsoreeritud ekraanide kaudu 121% võrreldes keskmise kategooria kasvuga.
Kliendid otsivad väärtust
59% tarbijatest otsib aktiivselt võimalusi igapäevaste kulutuste kokkuhoiuks. Põhjus on selge: kasvav inflatsioon ja majanduslik ebakindlus.
Konkurentidest parema hinnaga mitmikpakid või komplektid töötavad. Olulised on ka paremad hinnangud sarnaste hindadega.
Tehingud vajavad selget suhtlust. Aktiivsete tehingutega brändipood kuvab automaatselt lehe Kõik pakkumised. Samuti saate luua kohandatud lehe tehingutingimustele vastavate toodete ja esiletõstetud pakkumiste vidinaga.
Üks aastaaeg, palju pidustusi
Pühadeaeg ei ole ainult üks hetk või üks riik. Musta reedet ja küberesmaspäeva, mis said alguse USA-st, ootavad nüüd kliendid mitmes riigis.
Diwali ehk vallaliste päev suurendab müüki seal, kus kohalikud kogukonnad neid sündmusi tähistavad. Amazon tegutseb nüüd 23 riigis.
Regioonideülene müük võimaldab kasutada erinevaid kultuurilisi hetki. Kui hooaeg lõpeb ühes riigis, siis teises alles algab.
Lokaliseerimine ja laiendamine
Mitme riigi kampaaniad vajavad planeerimist kohalikke üritusi silmas pidades. Amazoni loodud vaatajaskonnad aitavad jõuda nendeni, kes sirvivad pühadetooteid.
Sponsoreeritud toodete ja sponsoreeritud kaubamärkide käsitsi märksõnakampaaniate loomisel pakub Amazon asjakohaseid tõlkeid. Generatiivne tehisintellekt suudab kiiresti luua reklaamitekstide või kingituste pealkirjade lokaliseeritud versioone.
Kaubamärgid, mis kasutavad Euroopa ja teisi turge väljaspool USA-d, saavad kasvada kiiremini ja kulutõhusamalt.