3 min. lugemist

Rootsi e-kaubanduses domineerivad 2024. aastal Hiina platvormid

Rootsi tarbijate eelistus teha rahvusvahelisi oste Hiina e-kaubanduse platvormide kaudu sai oluliseks muutuseks, mis meelitas 2024. aastal nii tarbijaid kui ka tööstuse eksperte. Aasia jaemüügihiiglased laiendavad jätkuvalt oma turuosalust Euroopas, mis viitab võimalikele pikaajalistele muutustele ülemaailmses e-kaubanduse keskkonnas.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Rootsi e-kaubanduses domineerivad 2024. aastal Hiina platvormid
Allikas: Depositphotos

Rootsi tarbijad tungivad Hiina veebijaemüüjate juurde

The PostNord E-barometern 2024 aastaaruande andmed näitavad, et pooled Rootsi tarbijatest ostsid eelmisel aastal tooteid välismaistelt jaemüüjatelt ning esikohal olid Hiina veebipoed. Nende platvormide populaarsus on tõusnud, 25% Rootsi tarbijatest teeb oste Hiina e-kaubanduse veebilehtedelt. Konkurentsi juhib Hiina turul osaleja Temu, kes on Rootsi tarbijate lemmik e-kaubanduse veebilehtede nimekirjas kaheksandal kohal. Platvorm on olnud eriti edukas 50-64-aastaste naiste seas, kellest märkimisväärne kolmandik sooritab seal igakuiselt oste.

chinese ecommerce in Sweden

Source: Postnord

Hiina e-kaubanduse atraktiivsus

Temu ja Sheini platvormide edu tuleneb nende lihtsast, kuid tõhusast kombinatsioonist väga odavatest hindadest ja tasuta saatmisest koos interaktiivse ostukogemusega, mida tarbijad armastavad. Hinnatundlike tarbijate arvates on taskukohaste hindade ja interaktiivsete ostujuhtumite kombinatsioonist saanud jaemüügi fenomen.

Tööstuse reageerimine ja kohanemine

Hiinast pärit odavmüügiettevõtete kiire kasv on tekitanud teadlikkuse väljakujunenud turuosaliste seas. Amazon sisenes turule selle eduka ärimudeli oma versiooniga, kui ta käivitas Ameerika Ühendriikides novembris 2024 “Amazon Haul”. Amazon Haul sisaldab tooteid, mille hinnad on piiratud 20 dollariga, pakkudes samal ajal ohutuse vastavuse tagamist, mis lahendab peamised kriitilised probleemid, millega teatud Hiina jaemüüjad silmitsi seisavad.

Vastuolud ja kriitika

Hiina e-kaubanduse kiire kasv on toonud kaasa mitmeid vastuolusid. Organisatsioon Svensk Handel ühineb umbes kuuekümne teise üksusega, kes väljendavad muret uute turuosaliste pärast. Kriitikute sõnul rikuvad Hiina jaemüüjad tootjavastutuse seadusi, luues samal ajal ebaterve konkurentsikeskkonna. Mure on seotud laiemate küsimustega, mis puudutavad nii õigusnormide järgimist kui ka jätkusuutlikkuse standardeid ja ausaid turutavasid. Arutelu selle üle, kuidas reguleerida Hiina ettevõtjaid madalate hindade segmendis, jätkub ilma ametlike otsusteta, samas kui arutelud kestavad kuni aastani 2025.

Tulevikku vaadates

Hiina platvormid said edukaks, sest nad näitasid klientidele uut, traditsioonilistest kauplustest erinevat ostmisviisi. Nüüd hakkavad ka väljakujunenud kaubamärgid pakkuma odavamaid tooteid, et püsida konkurentsivõimelisena. Veel ei ole selge, millised uued eeskirjad hakkavad nende Hiina veebipoodide suhtes kehtima. Kogu maailm teeb internetis oste teisiti kui varem – enam ei ole tegemist ainult madalate hindadega, vaid täiesti uue ostukogemusega, mida kliendid tõesti hindavad. Rootsi jaemüüjad ja rahvusvahelised e-poed peavad leidma viisi, kuidas selle muutusega kohaneda, pakkudes samas midagi erilist, mis eristab neid Hiina konkurentidest.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Sarnased artiklid
Instagram käivitab toimetused: Mida see uus videotöötlusvahend pakub?
3 min. lugemist

Instagram käivitab toimetused: Mida see uus videotöötlusvahend pakub?

Instagram on ametlikult avalikustanud oma videotöötlusrakenduse Edits. Seda hindavad eriti kõrgelt sisu loojad ja väikesed kaubamärgid, kes soovivad oma videotootmist laiendada. See on otsene vastus populaarsele CapCut tööriistale, mis kuulub ByteDance’i alla. Mille poolest need rakendused erinevad ja milline on nende potentsiaal e-kaubanduse jaoks?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju
3 min. lugemist

TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju

Kuidas inimesed tänapäeval videosisu vaatavad? Mida nad peavad “televisiooniks” ja kus töötab reklaam kõige paremini? CTV (Connected TV) ei ole veel meie e-kaubanduse tähelepanu keskmes, kuid arengud välismaal viitavad sellele, et see võib peagi muutuda. RTL AdAlliance’i uus uuring pakub selgeid andmeid ja suundumusi, mida tasub tähele panna. Ja see näitab, et video edu ei […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+