
Hiljuti teatasime Sheini 150 miljoni euro suurusest trahvist Prantsusmaa CNIL-ilt küpsiste nõusoleku rikkumise eest. Nüüd seisab ettevõte Euroopas silmitsi järjekordse juriidilise tagasilöögiga.
Mis juhtus
Rootsi patendi- ja turukohus otsustas reedel, 3. oktoobril, et Sheini Iirimaal asuv tütarettevõte Infinite Styles Ecommerce rikkus väiksema konkurendi Nelly autoriõigusi. Ettevõte kopeeris Nellyle kuuluvaid fotosid ilma loata ja kasutas neid Sheini Rootsi veebisaidil.
Nelly, kes haldab e-kaubanduse platvormi Nelly.com ja millel on oma rõivabränd, esitas hagi autoriõiguste rikkumise eest 2024. aasta septembris. Kohus otsustas nõude selle osa kasuks.
Trahv ja kohtukulud
Nelly nõudis trahvi 500 000 Rootsi krooni (umbes 53 400 dollarit). Infinite Styles Ecommerce ei esitanud sellele summale vastuväiteid. Kohus mõistis ka Sheini Iiri tütarettevõttelt välja Nelly õigusabikulud koos intressidega.
“Oleme pühendunud intellektuaalomandi õiguste omanike õiguste kaitsmisele ja võtame kõiki rikkumise väiteid tõsiselt,” vastas Sheini pressiesindaja. Nad lisasid, et kõnealused pildid eemaldati kiiresti.
Kohus jättis aga rahuldamata Nelly nõude kahe teise Sheini üksuse – emaettevõtte Roadget Business ja Dublinis asuva üksuse Infinite Styles Services – vastu. Sellistel juhtudel peab Nelly tasuma nende kahe büroo õigusabikulud.
“Tervitame seda osa kohtuotsusest, mis läks meie teed, kuid oleme samal ajal pettunud ja üllatunud tervikus,” ütles Nelly tegevjuht Helena Karlinder-Östlundh. Ettevõte kaalub otsuse edasikaebamist.
Mida see tähendab e-kaubanduse jaoks?
Juhtum toob esile kasvavad pinged ülemaailmsete kiirmoeplatvormide ja väiksemate kohalike mängijate vahel. Shein kuulub agressiivse hinnakujunduse ja tohutu tootepakkumisega suurimate veebimoe jaemüüjate hulka.
Väiksemate e-poodide puhul annab see märku, et kaitstud sisu ja fotode kaitsmine ei ole automaatne. Samuti näitab see selliste juhtumite õiguslikku keerukust, kui üks üksus tegutseb mitme üksuse kaudu eri riikides.
Veebikaubanduse õiguslik reaalsus
Otsus kinnitab, et digitaalsetes keskkondades kehtivad autoriõiguse reeglid. E-poodide loodud tootefotod kujutavad endast investeeringut sisusse ja kuuluvad kaitsele.
Veebipoe operaatoritele annab see selged juhised: kaitske oma visuaalset sisu ja jälgige selle kasutamist konkurentide poolt. Samal ajal on vaja mõista üksikute üksuste jurisdiktsiooni rahvusvaheliste korporatsioonidega seotud juhtumite puhul.