3 min. lugemist

Rumeenia veebipoed müüsid 2025. aastal vähem, kuid teenisid rohkem

Sel aastal juhtus Rumeenia veebikaubanduses midagi huvitavat. Tellimuste arv vähenes tegelikult 0,3%, kuigi müük kasvas 2%. Mis juhtus? Kuna kaupmehed suunasid oma tähelepanu mahult tõhususele, tõusis keskmine tellimuse väärtus 55 euroni.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Rumeenia veebipoed müüsid 2025. aastal vähem, kuid teenisid rohkem
Allikas: ChatGPT

See reform on rohkem kui lihtsalt muutus turul; see tähendab, et Rumeenia veebiettevõtted tegutsevad edaspidi hoopis teistmoodi. Rumeenia Insideri artikli kohaselt vaatas MerchantPro Compass üle 2000 aktiivse veebimüüja ja leidis, et 2025. aasta esimene poolaasta kinnitab, et edu sõltub üha enam sellest, kui hästi ettevõte töötab, mitte sellest, kui palju müüki ta teeb. Kvartalite lõikes on asjad veelgi selgemad. Esimeses kvartalis tundus kõik olevat hästi, sest tulud kasvasid 3,7% ja tellimused 0,6% rohkem. Kuid teises kvartalis ei olnud asjad nii hästi: tulud kasvasid vaid 0,8% ja tellimused vähenesid 1% võrreldes eelmise aasta sama ajaga.

Aasia konkurents mõjutab mängureegleid

Rumeenia ettevõtted on rohkem kui kunagi varem ülemaailmse surve all, eriti Aasia konkurentide poolt, kes on viimase aasta jooksul agressiivselt Kesk- ja Ida-Euroopasse laienenud. Need platvormid pakuvad väga madalaid kulusid, pidevat müüki ja üha kiiremaid tarneaegu. Probleem ei piirdu ainult hinnakonkurentsiga. Paljud neist rahvusvahelistest ettevõtetest ei pea järgima samu maksueeskirju kui kohalikud ettevõtted. Näiteks käibemaksukohustused muudavad Rumeenia ettevõtete jaoks hindade kehtestamise raskeks

. MerchantPro tegevjuht Arthur Rădulescu ütleb: “Rumeenia kaupmehed töötavad keerulises ja mõnevõrra ettearvamatus maksu- ja logistilises keskkonnas, samas kui ELi-välised ettevõtjad saavad vältida suuri kulusid, mis on kohaliku ökosüsteemi ellujäämiseks vajalikud.”

Rumeenia uued maksuseadused on asja veelgi keerulisemaks muutnud. Need mõjutavad otseselt tegevuskulusid ja muudavad raskemaks automatiseerimise, digitaliseerimise või kliendihoidmise projektide rahastamise.

Ellujäämisstrateegia: tõhusus enne kasvu

Rumeenia veebipoed on muutumas, seades tegevuse tõhususe laienemisest ettepoole. Protsesside automatiseerimine, müügikanalite parem integreerimine ja parem täitmine on kõik viisid, kuidas parandada kliendikogemust. Kuid tõhususest üksi ei piisa ilma korraliku institutsionaalse toetuseta. Rumeenia e-kaubandus vajab ühtset käibemaksupoliitikat kõigi Rumeenia tarbijatele müüvate ettevõtjate jaoks ja konkreetseid meetmeid VKEde digitaliseerimisetoetamiseks. 2025. aasta teine pool on Rumeenia e-kaubanduse jaoks otsustav. Suurenenud rahvusvahelise konkurentsi ja jätkuva marginaalsurve tõttu on tegevuse tõhusus ja kohanemisvõime muutunud ellujäämiseks hädavajalikuks. 2025. aasta teine pool on kujunemas otsustavaks perioodiks. Konkreetsete toetusmeetmete ja turu tasakaalustamise korral võib Rumeenia e-kaubandus liikuda ellujäämisest konsolideerumise suunas. Ilma nendeta võib 2025. aasta tähendada kohalike ettevõtete jaoks pinnase kaotamist,” lisab Rădulescu. Artikkel põhineb Rumeenia Insideri pressiteate andmetel.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed
2 min. lugemist

Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed

Saksa jaemüüja käivitab pilootprojekti, mis võib pakendimängu muuta. Kauflandi kliendid Münchenis tagastavad nüüd tühjad kosmeetikapakendid samamoodi nagu koksipudeli – pandiautomaadisse 29 sendi eest. Üksikasjad pärinevad Kauflandi pressiteatest , mis avaldati nende ettevõtte uudistetoimetuses.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus
3 min. lugemist

Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus

Kuigi paljud kardavad majanduslangust, avaldab Taani soovinimekirja rakendus GoWish oma kõigi aegade parimaid numbreid. TechCrunchi aruande kohaselt jõudis see eelmisel nädalal USA App Store’is 2. kohale ja on viimase aasta jooksul kahekordistanud oma kasutajate arvu 13,6 miljonini. Märkimisväärne detail? See sai alguse Taani-Rootsi postiteenistuse PostNordi jõuluprojektist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu
2 min. lugemist

Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu

TikToki ja NewtonX-i uued uuringud näitavad, kuidas ettevõtted kasutavad tehisintellekti automatiseerimist turunduses ja müügis. 90% juhtidest arvab, et tehisintellekti automatiseerimine aitab nende ettevõtetel kasvada. Investeeringud kasvavad kiiresti ja kõik ootavad tulemusi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU