Hiina e-kaubanduse hiiglased domineerivad digitaalsel turul
Alibaba, PDD, JD.com ja ByteDance on neli suurt ettevõtet, mis domineerivad Hiina turgu, mille aastane kogutulu on üle 350 miljardi USA dollari ja mis moodustavad 80% maailma suurimast e-kaubanduse turust. 978 miljardi USA dollari suuruse Taobao ja Tmalli tuluga on Alibaba endiselt suurim, kuid tema turuosa on dramaatiliselt muutunud. Alibaba, kes jagas 2019. aastal 70% Big 4 GMV-st (kaupade koguväärtus) koos JD.comiga, on silmitsi kasvava konkurentsiga uuemate ettevõtete poolt, kes panevad rõhku madalatele hindadele ja sotsiaalsele kaubandusele.
ByteDance’i Douyin on jõudnud 388 miljardi USA dollari GMV-ni. Pinduoduo madalate hindade strateegia hõlmab nüüd peaaegu veerandi Big 4 GMV-st. Samal ajal on Shein oma emaettevõtte Roadget Business Pte Ltd. kaudu tõusnud märkimisväärseks ülemaailmseks jõuks.
Alates 2019. aastast on PDD Holdings kasvanud 300%, Shein on kasvanud uskumatult 1200% ja ByteDance on saanud oma 6000% e-kaubanduse aktiivsusega suuruselt viiendaks e-kaubandusettevõtteks maailmas.
Euroopa turule sisenemine: Hiina platvormid on eri piirkondades ebaühtlaselt edukad
Alibaba Trendyol juhib Euroopa GMV-turgu 40% turuosaga, samas kui Türgi on 21% juhtival kohal. Alibaba Miravia Hispaanias teenis esimesel aastal 1 miljardi USA dollari suuruse GMV, Prantsusmaa ja Hispaania olid teisel ja kolmandal kohal, vastavalt 15% ja 14%.
Saksamaa on huvitav näide. Kuigi see on Euroopa suuruselt teine e-kaubandusturg, moodustab see vaid 7% Hiina ettevõtete Euroopa äritegevusest, mis on suuresti tingitud tugevatest kodumaistest tegijatest nagu Otto, Zalando ja Ceconomy. Hiina platvormid on aga muutunud väga populaarseks: Oma esimesel aastal teenis Temu 750 miljonit USA dollarit, olles turu suuruse poolest 13. kohal, samal ajal kui AliExpress kasvas 54% üle 1 miljardi USA dollari, kindlustades seitsmenda koha. Sheini müük Saksamaal kasvas 40% 617 miljoni USA dollarini, kuigi ta oli veebimüüjate seas alles 18. kohal.
40% Hispaania klientidest on kasutanud AliExpressi, võrreldes vaid 11%ga sakslastest.
See viitab sellele, et tarbijate omaksvõtt on väga erinev. On tõenäoline, et need suundumused muudavad jätkuvalt Euroopa e-kaubanduse dünaamikat, arvestades selle kiiret kasvu ja asjaolu, et Hiina e-kaubanduse tavad on tavaliselt lääne turgude omadest mitu aastat varasemad.