Turu ja klientide suundumused
Kasutatud riiete turg on kogu maailmas kasvanud 141 miljardilt dollarilt 2021. aastal 230 miljardile dollarile 2024. aastal ning aastaks 2028 peaks see jõudma 350 miljardi dollarini. Eriti kiiresti on kasvanud kasutatud luksuskaupade turg, kus kasutatud esemete müük on aastatel 2017-2023 kasvanud 125%. Seda suundumust kannavad edasi just noored. Aastatuhandeaastased ja Z-generatsiooni inimesed ostavad kasutatud esemeid vähemalt iga paari kuu tagant, samas kui ainult 20% beebibuumi inimestest teeb sama. See muutus näitab, kuidas inimeste arusaamad väärtusest ja jätkusuutlikkusest muutuvad.
Suurte kaubamärkide projektid
Ikea
- Ikea Preowned alustas kasutatud kaupade turgu Madridis ja Oslos.
- Võimaldab inimestel üksteisele mööblit müüa
- annab 15% boonust, kui kasutate poekupongid sularaha asemel.
- Praegu tasuta
Lego
- Replay teenus käivitati USAs, Kanadas ja Ühendkuningriigis.
- on annetatud peaaegu 500 tonni telliseid
- Praegu saab saata ainult USA osariigist (sh Alaska ja Hawaii)
Probleemid ja mured second-hand ettevõtete
Tegevuse keerukus
- Keerulised protsessid sorteerimiseks ja kontrollimiseks
- Kulud on pöördlogistika puhul kõrged
- Vajadus eriteadmiste järele kaupade hindamiseks
Hea kvaliteet ja pettused
- mure kõrgekvaliteediliste kaupade ehtsuse pärast
- Erinevad kvaliteeditasemed
- Süsteemi võimalik kuritarvitamine
- Mõju heategevuseks tehtavatele annetustele
Mõju tööstusele
Inimesed annavad vähem väärtuslikke esemeid ära ja müüvad oma parimaid esemeid uutel platvormidel, mis muudab traditsioonilist heategevussektorit. Kuigi on probleeme, kasvab kasutatud kaupade turg jätkuvalt, kuna ettevõtted otsivad keskkonnasõbralikke viise oma äritegevuseks ja tarbijad aktsepteerivad ringmajanduse ideid. Et selles valdkonnas edukas olla, tuleb osata keerulist logistikat juhtida, hoida silma peal kvaliteedil, võita klientide usaldus ja hoida kulud madalad.