
Sheini ärimudel muutus 2023. aastal oluliselt. Jaemüüja hakkas lisaks oma kaupadele müüma oma platvormil ka sõltumatute müüjate kaupu. See muutus peegeldas teiste e-kaubanduse hiiglaste edukat lähenemisviisi, muutes Sheini puhtast jaemüüjast hübriid-turuplatsiks. Kolmandate müüjate osakaal kasvas muljetavaldavalt 9,8%-lt kogumüügist 2023. aastal 17,4%-ni 2025. aastaks, vähem kui kaks aastat pärast turuplatsi käivitamist. Selline kiire kasv näitab, et välismüüjad on Sheini klientide seas kiiresti edu leidnud.

Source: ECDB
Kuidas Shein võrdleb oma konkurentidega?
Shein paikneb tuntud moeturu platvormide keskel. Aastal 2025 oli 2018. aastal oma turuplatsistrateegiat alustanud Saksa ettevõtte Zalando osakaal kolmandate osapoolte vahel 24,1% GMV.
Briti ASOS seevastu jääb maha vaid 10,9% osakaaluga, kuigi tal on turuplatsi mudeliga pikem ajalugu. Absoluutsed numbrid on Sheini tõeline tugevus. Shein edestab oma Euroopa konkurente kaugelt, 2024. aasta GMV on 60,3 miljardit dollarit, võrreldes Zalando 14 miljardi dollariga ja Asose 4,4 miljardi dollariga.Erinevus on veelgi märgatavam, kui need numbrid teisendada kolmanda osapoole müügiväärtuseks. Sheini platvormi välismüük andis 2024. aastal ligikaudu 6,9 miljardit dollarit, mis on enam kui kaks korda rohkem kui Zalando (3,3 miljardit dollarit) ja enam kui 20 korda rohkem kui Asose (330,5 miljonit dollarit) väärtus.
Väljakutsed ja tulevik
Temu ja teised puhtalt turuplatsi mudelid, kus kogu müük pärineb kolmandatest müüjatest, kujutavad Sheinile vaatamata muljetavaldavatele numbritele jätkuvalt tõsist ohtu. Sheini kiire kohanemine ja turuplatsi mudeli arendamine viitavad siiski sellele, et ettevõte võib olla võimeline suurendama oma turuosa globaalses moetööstuses. Veel on ebaselge, kas Shein suudab leida tasakaalu oma ja kolmandate isikute kaupade vahel, et maksimeerida oma konkurentsieelist. Shein on oma ulatusliku haardega ja paindliku kohanemisvõimega uute ärimudelitega jätkuvalt hirmuäratav jõud konkurentide jaoks ülemaailmses moe e-kaubandustööstuses.