2 min. lugemist

Sheini mängustrateegia ELi mikroskoobi all, kuna majanduskasv tõuseb hüppeliselt

Hiina kiire moerakendus Shein on saavutanud tohutu kasvu ja peaks veel sel aastal avanema Londoni börsil. Euroopa ametnikud on aga mures ettevõtte agressiivsete kasutajate värbamise strateegiate pärast. Üks selline lähenemine on Sheini mäng, mis pakub tasuta tooteid vastutasuks rakenduse värskete kasutajate suunamise eest.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Sheini mängustrateegia ELi mikroskoobi all, kuna majanduskasv tõuseb hüppeliselt
Allikas: Depositphotos

Teismeline TikToki kasutaja Emily veetis tundide kaupa mängides, kuid ei saanud midagi. Kui video sai viiruslikuks, reageerisid sellele tuhanded inimesed ja üha rohkem TikToki kasutajaid hakkas kasutama oma soovituskoode. Sõltuvust tekitavad rakendusesisesed mängud on viinud ettevõtte maailma suurimate kiirmoefirmade hulka, aidates tal areneda hämmastava kiirusega. Rakenduse kuus erinevat mängu – sealhulgas see, mida Emily mängis – on kättesaadavad neljast ELi riigist, aga ka Ameerika Ühendriikidest ja Ühendkuningriigist. Mängud lubavad kasutajatele võita tasuta krediiti või “tasuta kingitusi” väärtusega kuni 3000 eurot.Eksperdid hoiatavad, et Sheini tegevus võib rikkuda tarbijaõigust ja tuua kaasa miljardite eurode suurused trahvid suurte internetiettevõtete kontrollimist reguleerivate Euroopa Liidu eeskirjade võimaliku seaduserikkumise eest. Edusammude näitajate, taimeri ja hüpikakende kaudu, mis näitavad kõiki hüvesid, mida teised inimesed saavad täiesti tasuta, pakub programm ka mängulist kogemust, mis julgustab kasutajaid liituma.

Source: Shein

Alates aprillist on Euroopa Komisjon tähelepanelikult jälginud jaemüüjat Shein, kes on tuntud oma “tasuta kingituste” mängu poolest. ELi digitaalteenuste seaduse kohaselt on pood liigitatud“väga suure veebiplatvormi” alla, seega kuulub Shein otsese järelevalve alla. Koos seitsmeteistkümne teise riikliku tarbijakaitseorganisatsiooniga kaebas BEUC hiljuti Sheini Hiina konkurendi Temu kohtusse, kuna ta väidetavalt kasutas uue eeskirja alusel sunnimeetmeid. Mängu “peibutussüsteemid”, samuti võltsitud ajamite ja salapäraste eduribade kasutamine võivad põhjustada, et Shein rikub ka digitaalteenuste seadust. Euroopa Komisjon on esitanud Sheinile ja Temule rohkem küsimusi selle kohta, kuidas nad tagavad, et nende tegevus järgib digitaalteenuste seadust. Shein ja Temu peavad vastama, seejärel võib komisjon alustada mõlema ettevõtte vastu kohtumenetlust. Trahv võib ulatuda 1,7 miljardi euroni. Shein on juba sattunud tule alla sunniviisilise tööjõu kasutamise eest oma tarneahelas ning keskkonnaaktivistid on juhtinud tähelepanu jätkusuutlikkuse probleemidele, mida tekitab odava kiirmoe müük. Sheini jaoks tuleb Euroopa ametivõimude suurenenud kontroll pöördeline hetk, sest Ühendkuningriigis asuv inimõiguste rühm on esitanud avalduse Briti börsil noteerimise eest vastutavale Briti reguleerivale asutusele, et peatada Sheini Londoni börsilubavõtt sunniviisilise tööjõu kasutamise väidete tõttu.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU