Küpsised on kirjed, mille veebibrauser salvestab pärast sidusettevõtte lingil klõpsamist. Just nii toimib sidusettevõtte turundus. Lingi klõpsamisel luuakse küpsis, mis salvestatakse brauserisse (tavaliselt 30 päevaks). Pärast seda perioodi kustutatakse need automaatselt ja väljaandjal ei ole enam õigust komisjonitasule. Küpsised on väljaandja andmed, mis tagavad, et väljaandja saab komisjonitasu. See kehtib ka juhul, kui klient ei soorita ostu kohe, vaid naaseb e-poodi mitme päeva pärast. Nad jälgivad, kas klient teeb ostu pärast reklaamil klõpsamist, et tagada kirjastajale vahendustasu maksmine.
Küpsiste tüübid:
- Seansiküpsised: ajutised ja kustutatakse, kui brauser on suletud
- Püsiküpsised: jäävad seadmesse kindlaks perioodiks
- Esimese osapoole küpsised: määrab külastatav veebisait
- Kolmanda osapoole küpsised: määratud teiste domeenide poolt
Funktsioone:
- Pidage meeles kasutaja eelistusi
- Kasutaja käitumise jälgimine analüüsi jaoks
- Isikupärastatud reklaamimise lubamine
- Säilitage sisselogimisseansid
Kuigi küpsised on sidusettevõtte turunduse jaoks üliolulised, on neil veebitehnoloogias laiemad rakendused ja neil on oluline roll tänapäevaste veebisaitide toimimises ja kasutajatega suhtlemises.