2 min. lugemist

Mis on API?

Rakendusliides (API) toimib sillana erinevate tarkvararakenduste vahel, hõlbustades andmevahetust. See on sisuliselt protokollide ja tööriistade kogum, mis määratleb, kuidas erinevad tarkvarakomponendid peaksid suhtlema.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt

Rakendusliides (API) toimib sillana erinevate tarkvararakenduste vahel, hõlbustades andmevahetust. See on sisuliselt protokollide ja tööriistade kogum, mis määratleb, kuidas erinevad tarkvarakomponendid peaksid suhtlema.

Oluline on eristada API-sid kasutajaliidestest. Kui kasutajaliidesed suhtlevad inimestega otse, võtavad vastu sisendeid ja kuvavad väljundeid, siis API-d töötavad kulisside taga. Nad töötlevad ühest tarkvaramoodulist saadud andmeid ja edastavad tulemused teisele ilma kasutaja otsese sekkumiseta.

API mehhanism

API-d toimivad tavaliselt kliendi ja serveri vahelise päringu-vastuse mudeli kaudu. Kliendipoolne koosneb tavaliselt esiotsa rakendustest, millega kasutajad otse suhtlevad. Teisest küljest haldab server taustaprogrammi toiminguid ja andmebaasi koostoimeid. Selles seadistuses toimib API vahendajana, võimaldades andmepäringute ja vastuste sujuvat liikumist nende kahe elemendi vahel.

API klassifikatsioonid

Rakendusliideseid saab kategoriseerida mitmel viisil, sealhulgas nende juurdepääsetavuse ja sihtotstarbe järgi.

API juurdepääsetavuse tasemed

Juurdepääsetavuse osas jagunevad rakendusliidesed üldiselt kolme kategooriasse:

1. Privaatsed API-d: need on mõeldud organisatsioonisiseseks kasutamiseks.
2. Partneri API-d: neid jagatakse konkreetsete äripartneritega.
3. Avalikud API-d: need on välistele arendajatele kasutamiseks avalikult saadaval.

Iga API tüüp teenib erinevaid eesmärke ning sellel on erinev turvalisuse ja juurdepääsu kontrolli tase.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Kollektiivse esindamise organisatsioonid võtavad omaks generatiivse tehisintellekti, hoolimata piiratud mõistmisest
2 min. lugemist

Kollektiivse esindamise organisatsioonid võtavad omaks generatiivse tehisintellekti, hoolimata piiratud mõistmisest

Generatiivne tehisintellekt kogub turunduses üha enam populaarsust, 90% organisatsioonidest plaanib sellesse investeerida. Siiski on murettekitav, et valdav enamus turundusjuhte tunnistab, et nad ei mõista seda tehnoloogiat ega selle võimalikku mõju äriprotsessidele täielikult. Selline teadmiste puudumine võib takistada selliste arenenumate tehisintellektirakenduste kasutuselevõttu, mis pakuvad märkimisväärseid eeliseid mitte ainult e-kaubanduse jaoks.

Loe artiklit
LinkedIn uuendab teenusetingimusi. Mis muutub?
3 min. lugemist

LinkedIn uuendab teenusetingimusi. Mis muutub?

LinkedIn viib alates 20. novembrist 2024 sisse muudatused, mis puudutavad peamiselt generatiivset tehisintellekti, sisu levitamist ja andmekaitset. Mida peaksite teadma LinkedIni värskenduste kohta? Vaata ülevaadet olulisematest muudatustest.

Loe artiklit
Parimad mobiiliturunduse strateegiad VKEdele
3 min. lugemist

Parimad mobiiliturunduse strateegiad VKEdele

Veebikaubandus õitseb ja kui juhite väikest või keskmise suurusega ettevõtet, ei saa te endale lubada mobiilirevolutsioonist ilmajäämist. Üha enam inimesi jõuab oma telefonide sirvimiseks ja ostmiseks, seega on aeg mobiiliturunduse strateegiate osas nutikaks saada. Ärge siiski muretsege – meil on mõned näpunäited, mis aitavad teil nutitelefonide ostlejatega ühendust võtta ja müüki suurendada. Kas olete valmis […]

Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+