1 min. lugemist

Mis on API?

Rakendusliides (API) toimib sillana erinevate tarkvararakenduste vahel, hõlbustades andmevahetust. See on sisuliselt protokollide ja tööriistade kogum, mis määratleb, kuidas erinevad tarkvarakomponendid peaksid suhtlema.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt

Rakendusliides (API) toimib sillana erinevate tarkvararakenduste vahel, hõlbustades andmevahetust. See on sisuliselt protokollide ja tööriistade kogum, mis määratleb, kuidas erinevad tarkvarakomponendid peaksid suhtlema.

Oluline on eristada API-sid kasutajaliidestest. Kui kasutajaliidesed suhtlevad inimestega otse, võtavad vastu sisendeid ja kuvavad väljundeid, siis API-d töötavad kulisside taga. Nad töötlevad ühest tarkvaramoodulist saadud andmeid ja edastavad tulemused teisele ilma kasutaja otsese sekkumiseta.

API mehhanism

API-d toimivad tavaliselt kliendi ja serveri vahelise päringu-vastuse mudeli kaudu. Kliendipoolne koosneb tavaliselt esiotsa rakendustest, millega kasutajad otse suhtlevad. Teisest küljest haldab server taustaprogrammi toiminguid ja andmebaasi koostoimeid. Selles seadistuses toimib API vahendajana, võimaldades andmepäringute ja vastuste sujuvat liikumist nende kahe elemendi vahel.

API klassifikatsioonid

Rakendusliideseid saab kategoriseerida mitmel viisil, sealhulgas nende juurdepääsetavuse ja sihtotstarbe järgi.

API juurdepääsetavuse tasemed

Juurdepääsetavuse osas jagunevad rakendusliidesed üldiselt kolme kategooriasse:

1. Privaatsed API-d: need on mõeldud organisatsioonisiseseks kasutamiseks.
2. Partneri API-d: neid jagatakse konkreetsete äripartneritega.
3. Avalikud API-d: need on välistele arendajatele kasutamiseks avalikult saadaval.

Iga API tüüp teenib erinevaid eesmärke ning sellel on erinev turvalisuse ja juurdepääsu kontrolli tase.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU