2 min. lugemist

Mis on dünaamiline hinnakujundus?

Hinnakujundusstrateegia, mille puhul ettevõtted kehtestavad toodete või teenuste hinnad, mis võivad muutuda vastavalt turule, klientidele, konkurentidele ja muudele teguritele. Hinnad määratakse nii, et need muutuvad ostu ajal või eelnevalt kindlaksmääratud ajavahemike järel, et suurendada tulu ja kasumlikkust.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt

Hinnakujundusstrateegia, mille puhul ettevõtted kehtestavad toodete või teenuste hinnad, mis võivad muutuda vastavalt turule, klientidele, konkurentidele ja muudele teguritele. Hinnad määratakse nii, et need muutuvad ostu ajal või eelnevalt kindlaksmääratud ajavahemike järel, et suurendada tulu ja kasumlikkust.Peamised komponendid:argopõhised hinnamuutused, reaalajas andmete analüüs, klientide segmenteerimine, nõudluse planeerimine, konkurentsi võrdlusuuringud, materjali/varude taseme jälgimine.

Levinumad rakendused:lennufirmad (hind muutub vastavalt istekoha kättesaadavusele, aastaajale ja nõudlusele), hotellid (hinnad muutuvad sõltuvalt täituvusest, hooajast ja sündmustest), sõidujagamisrakendused (hüppeline hinnakujundus tipptundidel), e-kaubanduse saidid (toote hind muutub vastavalt kasutaja sirvimisajaloole ja varudele), pileteid müüvad kohad (piletite hinnad muutuvad vastavalt populaarsusele ja aastaajale), kommunaalettevõtjad (kasutusaegne hinnastamine).Rakendusmeetodid:ㆍreeglipõhine hinnakujundus (reeglipõhine): Hinnamuutused käivitatakse eelnevalt määratletud reeglite alusel. ㆍMasinõpe: AI-süsteemid, mis õpivad mustrite põhjal ja optimeerivad hinnakujundust. ㆍSegmenteeritud hinnakujundus: Erinevad hinnad erinevatele kliendisegmentidele. ㆍ Ajapõhine hinnakujundus: Hinna muutmine konkreetsetel aegadel vastavalt ajamustritele. ㆍKonkurentsipõhine hinnakujundus: Hinnamuutused, mis põhinevad konkurentide tegevusel.Parimad tavad:ㆍAvatus hinnapoliitika käsitlemisel. ㆍMingite hinnavahemike kehtestamine, et vältida äärmuslikke kõikumisi. ㆍAlgoritmide testimine ja optimeerimine peaks toimuma regulaarselt. ㆍKindlalt analüüsitavate turuandmete olemasolu tagamine. ㆍKonflikt ettevõtte tulude ja klientide mugavuse vahel. ㆍJärkjärguline muutus on parem kui järsk hinnamuutus.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU