Lühend IRL tähendab“In Real Life“, st reaalses maailmas. IRL-kogemuskampaania on turundustegevus, mis toimub väljaspool veebikeskkonda, füüsiliselt, reaalses maailmas. Eesmärk on luua tugev isiklik kogemus, mida inimesed mäletavad ja millest ideaalis räägivad edasi – kas siis teiste ümbritsevate inimestega või sotsiaalmeedias. Erinevalt digitaalsest reklaamist või sisust, mida me näeme ekraanidel, kaasavad IRL-kampaaniad meeli ja emotsioone ning sageli otsest suhtlemist toote või kaubamärgiga kohapeal.Näiteid IRL-kampaaniatest:
- Pop-up-pood ebatavalises kohas (nt keset väljakut või festivalil), kus inimesed saavad tooteid proovida või osta.
- Kogemuslik sündmus –näiteks korraldab kaubamärk kontserdi, näituse või erilise töötoa.
- Interaktiivne installatsioon tänaval, mis meelitab möödakäijaid osalema ja kogema midagi ootamatut või lõbusat.
- Tänavaturundus – loomingulised etendused otse tänaval (nt flashmob, performance, avalike ruumide visuaalne ümberkujundamine).
IRL-kampaaniad aitavad brändidel luua inimestega autentseid sidemeid. Kui me kogeme midagi reaalselt, jääb see meile palju tugevamini meelde. Ja kui kogemus on erakordne, meeldib meile seda jagada – see ühendab IRL-kampaania loomulikult veebimaailmaga. Need võivad olla sarnased geriljaturundusega, kuid neil on teatud erinevus:
- IRL-kogemus = tugev kogemus, sageli planeeritud, positiivne ja interaktiivne.
- Guerilla-turundus = loominguline löök väljaspool ootusi, tavaliselt ilma hoiatuseta ja suunatud tähelepanu äratamiseks.