Ettevõtted peavad kulutama raha klientide ligimeelitamiseks ja veenma neid oma tooteid või teenuseid ostma. Seda kulu nimetatakse kliendi soetusmaksumuseks. See on oluline mõõdik, mis aitab ettevõtetel mõista, kui kasumlikud on nende kliendid ja kui tõhusalt nad müüki loovad.
Selle kulu arvutamiseks liidavad ettevõtted kõik turunduse ja müügiga seotud kulud, seejärel jagavad selle summa teatud perioodil saadud uute klientide arvuga. See annab neile selge pildi sellest, kui palju nad investeerivad iga uue kliendi kaasamiseks.
Sellel arvul tähelepanelikult silma peal hoides saavad ettevõtted teha targemaid otsuseid oma turundusstrateegiate ja eelarve eraldamise kohta. Kui kulud on iga kliendi pakutava väärtusega võrreldes liiga kõrged, võib olla aeg lähenemisviisid ümber mõelda või sihtida erinevaid kliendisegmente.
Lõppkokkuvõttes on klientide soetuskulude mõistmine ja optimeerimine jätkusuutliku kasvu ja pikaajalise edu võti tänapäeva konkurentsitihedal ärimaastikul.