Levinumad meta-siltide tüübid
1. Meta kirjeldus
Annab lühikokkuvõtte veebilehe sisust, mida otsingumootorid kasutavad otsingutulemustes kuvamiseks.
<meta name=”description” content=”See on veebileht HTML-metasiltide ja nende funktsioonide kohta.” >
2. Meta-märksõnad
– saate määrata lehe sisuga seotud märksõnad. (SEO jaoks tänapäeval vähem oluline.)
<meta name=”märksõnad” content=”HTML, metasildid, veebileht, SEO”>
3. Vaateplatvorm
– saate juhtida veebilehe kuvamist mobiilsideseadmetes.
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
4. Märkide komplekt
– saate määrata veebilehe märgikodeeringu (tavaliselt kasutatakse UTF-8).
<meta charset=”UTF-8″>
5. Autor
– saate määrata sisu autori nime.
<meta name=”author” content=”John Doe”>
Meta-siltide näide HTML-is
<! DOCTYPE html>
<html>
<pea>
<meta charset=”UTF-8″>
<meta name=”description” content=”Siit saate teada kõike HTML-i metasiltide ja selle kohta, kuidas need SEO ja lehe funktsionaalsust parandavad.” >
<meta name=”märksõnad” content=”HTML, meta sildid, SEO”>
<meta name=”viewport” content=”width=device-width, initial-scale=1.0″>
<meta name=”author” content=”Jane Smith”>
<pealkiri>Meta siltide mõistmine</pealkiri>
</pea>
<keha>
<h1>Tere tulemast metasildi õpetusse</h1>
</keha>
</html>
Meta siltide tähtsus
– SEO: Meta-sildid, eriti kirjeldus ja märksõnad, aitavad otsingumootoritel lehe sisust aru saada.
– Kasutajakogemus: sildid nagu “viewport” suurendavad mobiili reageerimisvõimet.
– Metaandmed: annab brauseritele ja otsingumootoritele kasulikku lisateavet (autor, charset).