3 min. lugemist

Sotsiaalne kaubandus Euroopas areneb aeglasemalt, kuid kasvab pidevalt. Kuidas sellele õigesti läheneda?

Euroopa sotsiaalne kaubandus areneb teiste piirkondadega võrreldes aeglasemas tempos. GWI uuringu kohaselt tegeleb ainult 26% Euroopa sotsiaalplatvormide kasutajatest sotsiaalvõrgustikes ostlemisega, jäädes maha Põhja-Ameerikast (39%) ning Aasia ja Vaikse ookeani piirkonnast (30%). Sellegipoolest kasvab osalemine jätkuvalt pidevalt, prognooside kohaselt kasvavad tulud 26.7 miljardilt dollarilt 2023. aastal 48.3 miljardi dollarini 2028. aastaks.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Sotsiaalne kaubandus Euroopas areneb aeglasemalt, kuid kasvab pidevalt. Kuidas sellele õigesti läheneda?
Allikas: Depositphotos

Sotsiaalne kaubandus on e-kaubanduse termin, mis kirjeldab ostukogemusi sotsiaalmeedia platvormidel. See hõlmab ka olukordi, kus ostjad klõpsavad sotsiaalvõrgustikes olevatel linkidel, mis suunavad nad ostuvõimalustega müüja lehele.

MikMak Shopping Index 2024 võttis kokku sotsiaalsete võrgustike kasutamise ja mõju kasutajate ostukäitumisele. Aruandes on esitatud andmed Ühendkuningriigi, Hispaania ja Prantsusmaa kohta.

  • Ühendkuningriik on sotsiaalse kaubanduse tulude ja kasutajate arvu poolest Euroopas juhtpositsioonil.
  • Saksamaa ja Prantsusmaa: Need riigid on tulude genereerimisel tihedalt maha jäänud.
  • Hispaania: Eeldatakse, et Hispaania edestab 2027. aastaks kasutajate arvu poolest Ühendkuningriiki.

Euroopa sotsiaalse kaubanduse keskkonda iseloomustavad erinevad õiguslikud, kultuurilised ja keelelised erinevused. Ranged andmekaitseseadused ja asjaolu, et igas riigis on spetsiifilised jaemüügi lähenemisviisid, tähendavad, et universaalne lähenemisviis ei ole tõhus. Brändide edu saavutamiseks peavad nad kohandama strateegiaid iga riigi ainulaadse keskkonnaga.

Tulemuslikkus kõigis tööstusharudes

TikTok on nimetatud riikides enim kasutatud sotsiaalmeedia rakendus, kuid kui lisame Meta platvormid (Facebook, Instagram, WhatsApp), on neil mõnel turul suurem kasutajaskond.

Metaplatvormid juhivad Ühendkuningriigis, Prantsusmaal ja Hispaanias mitmekanaliliste kaubamärkide sotsiaalse kaubanduse külastusi, kusjuures Facebook ja Instagram on ostukavatsusega klikkide jaoks kolme parima platvormi hulgas. Kuid TikTok ja YouTube on konkreetsetel turgudel uued väljakutsujad.

Source: MikMak

Üksikutele segmentidele keskendudes juhib TikTok Ühendkuningriigis ilu, samas kui Prantsusmaal domineerib Facebook ja Hispaanias Instagram. Isikliku hoolduse jaoks kogub Snapchat Ühendkuningriigis populaarsust ning hästi toimivad ka YouTube ja TikTok. Toidus juhivad Meta platvormid, kuid YouTube ja TikTok on Prantsusmaal ja Hispaanias olulised mängijad.

Edu käeulatuses

Sotsiaalne kaubandus saavutab haripunkti novembris ja detsembris, arusaadavalt pühadekampaaniate hooaja haripunkti tõttu. Kevad ja varasuvi on samuti suure jõudlusega perioodid, eriti Prantsusmaal.

Oma raportis soovitab MikMak kasutada erinevaid reklaamiformaate ja kasutada nende loomingulisi võimalusi. Videoreklaamide puhul on ülioluline kiiresti tähelepanu köita – ideaalis kujundage need väljalülitatud heliga ja optimeerige mobiilseadmete jaoks. Rullid ja lood pakuvad võimalust tõsta esile teie toodete/teenuste individuaalseid eeliseid. Klassikaliste piltreklaamide puhul soovitavad nad keskenduda peamistele toodetele.

Nad rõhutavad veelgi seireandmeid ja hindavad neid – see aitab mõista kohalikke eripärasid ja seada esikohale kõige kasumlikumad kanalid. Ostutee optimeerimiseks on soovitatav kohandada strateegiaid, mis põhinevad reaalajas toimivusstatistikal.

Sotsiaalse kaubanduse pidev kasv pakub märkimisväärseid võimalusi oma e-kaubanduse äri reklaamimiseks ja kasvamiseks. Mõistes turupõhiseid suundumusi, kasutades domineerivaid platvorme ja andmepõhiseid strateegiaid, saavad kaubamärgid tarbijaid tõhusalt kaasata ja saavutada edu isegi mitmekesises keskkonnas.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate
5 min. lugemist

Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate

Mõned aastad tagasi tähendas veebipoe käivitamine kuu aega arendajaga veetmist ja mõne tuhande dollari ettemaksu. Täna? Teil võib pärastlõunal töötada töötav pood ja selle alustamine ei maksa teile põhimõtteliselt midagi. Kui olete mõelnud oma veebiettevõtte loomisele, kuid tehnilised asjad või käivituskulud on teid tagasi hoidnud, on mul häid uudiseid.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU