4 min. lugemist

Täpsemate reeglitega müügivihjereklaamid: Meta soovib järelevalvet selle üle, kuidas reklaamijad andmeid käitlevad

Müügivihjereklaamid on populaarne tööriist kontaktide kogumiseks Facebookis või Instagramis. Need võimaldavad kasutajatel jätta oma kontaktandmed otse kuulutusse vormi kaudu, ilma veebisaidile klõpsamata. Brändide jaoks on see lihtne viis uudiskirjade, pakkumiste või konsultatsioonide jaoks müügivihjete genereerimiseks. Meta kehtestab oma uutes reeglites selgelt vastutuse isikuandmete töötlemise eest ja lisab rangemad reeglid selle kohta, kuidas ettevõtted peaksid andmeid käitlema.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Täpsemate reeglitega müügivihjereklaamid: Meta soovib järelevalvet selle üle, kuidas reklaamijad andmeid käitlevad
Allikas: ChatGPT

Mis on müügivihjereklaamid ja miks neid kasutatakse

Müügivihjereklaamid on eritüüpi reklaam, mis võimaldab kontaktide kogumist otse Facebookis või Instagramis, ilma et oleks vaja veebisaidile klõpsata.

Kui kasutaja klõpsab kuulutusel, avaneb vorm otse Facebooki või Instagrami liideses. Mõned väljad, näiteks nimi või e-posti aadress, on profiilist eeltäidetud, nii et kogu protsess võtab vaid mõne sekundi. See tähendab, et kaubamärgid saavad kontakte isegi inimestelt, kes nende veebisaidile ei jõua.

Ettevõtete jaoks on see mugav viis uudiskirjade, eelregistreerimiste või teenusepäringute kampaaniate korraldamiseks, ilma et peaksite looma eraldi maandumislehte.

Puuduseks on aga piiratud ruum pakkumise selgitamiseks ja suurem vastutus isikuandmete töötlemisel. Andmeid ei koguta teie veebisaidi kaudu, seega tuleb kõike juriidiliselt käsitleda otse Meta liideses – alates vormi tekstist kuni andmetöötluse nõusolekuni.

Muudatused Meta müügivihjereklaamide kampaaniates

Meta on välja andnud uued müügivihje reklaami tingimused, mis ei sisalda põhimõtteliselt uusi kohustusi, vaid määratlevad täpselt reklaamijate vastutuse andmetega töötamisel. See ei ole revolutsioon, vaid signaal, et Meta jõustab neid reegleid rangemalt – sealhulgas valdkondades, mis on varem olnud vaid ametlikud GDPR-i kohustused.
Seetõttu

ei muuda Meta reegleid ennast, vaid muudab need selgemaks ja saadab selge sõnumi, et jälgib neid süstemaatiliselt.

Vaatame neid lähemalt:

1. Andmete kogumise ja kasutamise selgitamine

Reklaamijad võivad koguda ainult põhilisi kontaktandmeid ega tohi suunata kampaaniaid alaealistele ega küsida tundlikku teavet. Kui nad soovivad kasutada kontakte muul eesmärgil, kui kasutaja on andnud nõusoleku (nt lisada need uudiskirjale), peavad nad saama uue, eraldi nõusoleku.

2. Läbipaistvus ja kasutajakontaktid

Iga vorm peab sisaldama selget selgitust selle kohta, miks andmeid kogutakse, ja linki privaatsuspoliitikale.

Meta nõuab nüüd ka reklaamijatelt toimivat suhtluskanalit, mille kaudu kasutajad saavad nendega ühendust võtta, näiteks e-posti aadress või veebisaidil olev kontaktivorm.

3. Reklaamistandardid kehtivad ka vormi suhtes

Vormi teksti ja sisu hinnatakse sama rangelt kui reklaami ennast. Eksitavad väited või ebatäpsed pakkumised võivad kaasa tuua mitte ainult reklaami tagasilükkamise, vaid ka lepingutingimuste rikkumise.

4. Andmete müümise ja kombineerimise selge keeld

Saadud kontakte ei tohi müüa, jagada ega kombineerida teiste klientide andmetega. Kui agentuur töötleb mitme reklaamija müügivihjeid, peab ta tagama, et iga andmebaas jääb täiesti eraldi.

5. Vastutuse ja järelevalve tugevdamine

Dokumendis jätab Meta endale õiguse viia läbi auditeid, peatada juurdepääs funktsioonile või blokeerida kontod, kui reklaamijad tingimusi rikuvad.

Teisisõnu – sellega, millega varem tegeles ainult andmekaitseasutus, saab nüüd tegeleda ka Meta ise.

Miks Meta muudatusi teeb?

Formaalsest vaatenurgast on see tingimuste korrastamist, kuid praktilisest vaatenurgast on see signaal reklaamijatele ja agentuuridele. Meta teeb selgeks, et vastutus selle eest, kuidas ettevõtted oma platvormidelt andmeid käitlevad, lasub reklaamijal, mitte platvormil.

See on ka ennetav samm, mis vähendab riski, et ettevõtet võidakse süüdistada ebapiisavas andmekaitses, kui reklaamija käsitleb kontakte GDPR-i rikkudes.

Mida ettevõtted peaksid tegema

  • Kontrollige juhtvormide tekste – kas need sisaldavad selget eesmärgi selgitust ja linki andmetöötluspoliitikale.
  • Kontrollige, kuidas kasutajad saavad oma andmetega seoses ettevõttega ühendust võtta .
  • Vaatamüügivihjete käsitlemise protsessi CRMis või e-posti süsteemides – eriti seda, kellel on neile juurdepääs ja kas neid kasutatakse deklareeritust erineval eesmärgil.
  • Kui haldate kampaaniaid agentuuri kaudu, kontrollige, kuidas nad andmeid käitlevad. Reklaamija vastutab ka rikkumiste eest.

Meta ei kehtesta uusi reegleid, vaid selgitab neid ja laiendab oma võimet nõuetele vastavust jõustada. Ettevõtete jaoks, kes juba töötavad andmetega vastavalt GDPR-ile, ei muutu praktiliselt midagi. Teiste jaoks on see hoiatus, et “väike möödalaskmine vormiseadetes” ei pruugi enam kaasa tuua ainult reklaami tagasilükkamise, vaid ka juurdepääsu kaotamise müügivihjereklaamide funktsioonile.

Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge