
.
🎤 Nedko, palun tutvustage ennast meie lugejatele ja rääkige, kuidas teil tekkis idee alustada podcast-reklaamiplatvormi.
Olen turundaja, kellel on üle 15 aasta kogemust. Olen tegelenud SEO, tasulise reklaami, e-turunduse, B2B ja startup-turunduse valdkonnas. Covidi ajal kuulasin palju podcaste ja leidsin, et podcastereklaami vallas ei ole sellist liidrit nagu Google, seega töötasin oma eelmise idufirma Brandvertisor (veebisaitide reklaamiturg) ümber Podvertise.fm-iks (podcastereklaami turuplats) koos oma kaasasutaja Konstantin Peycheviga, kes on meie tehnoloogiline tehnoloogiadirektor (CTO).
🎤 Kui me varem rääkisime, väitsid sa, et e-kaubanduse kaubamärkide jaoks on kõige enam konverteeruvad reklaamid. Millest see tuleneb ja millised numbrid seda tõestavad?
Podcasti meedium on väga isiklik ja kui keegi kuulab nädalast nädalasse podcasterit, kui podcaster soovitab oma häälega mingit toodet või teenust, siis kuulajad tõesti usuvad podcasterit ja on valmis seda rohkem katsetama kui traditsioonilisi raadioreklaami formaate.
🎤 Te mainisite mulle ka revolutsioonilist tehnoloogiat, kus tehisintellekt loeb transkripte ja suunab reklaami konkreetsetele episoodidele. Kuidas see täpselt toimib?
Jah, seda AI-tehnoloogiat arendavad veel parimad programmilised platvormid nagu AdsWizz jne. Transkriptsioonid on nüüd saadaval iga episoodi kohta, kus erinevad platvormid kasutavad AI-d, et koguda erinevat teavet, nagu praegused episoodikülalised, sponsorid, tooted/teenused jne. Samamoodi kogub AI episoodi konteksti ja see võimaldab programmilist sihtimist, et täpselt sobitada reklaamijate konteksti episoodi tasandil ja isegi paigutada eelsalvestatud reklaami otse pärast toote/teenuse mainimist.
🎤 Millistes tootekategooriates näete parimaid tulemusi? Miks keskendute just tervisele ja meelelahutusele?
Enamik meie reklaamijatest on D2C/DTC-brändid tervishoiu, alternatiivmeditsiini, meelelahutuse, meedia, rahanduse ja B2C-startupide valdkonnas. Ma usun, et podcasti meedium areneb suurest alternatiivsest brändi tuntuse allikast vajalikuks kanaliks, kus reklaamida ja võimaluse korral suurendada tegevjuhi autoriteeti podcasti külalisintervjuude kaudu.
🎤 Podcasterid liiguvad YouTube’ile. Kuidas peaksid e-kaubanduse kaubamärgid seda oma strateegias ära kasutama?
See on tõsi – enamik podcasterid ehitavad nüüd oma podcastide videoformaate YouTube’ile, sest see annab lisaks tavalistele audiokanalitele, nagu Apple, Spotify ja muud kuulamisrakendused, täiendavat suurt vaatajaskonda. YouTube’il on kanalite kaupa suunatud reklaam, nii et saate suunata oma niši jaoks kõige asjakohasemad podcastid ja reklaamida seal otse videoloominguga.
🎤 Brändile, kes soovib alustada podcast-reklaamiga – millist eelarvet on vaja ja kust alustada?
Hea küsimus. Iga bränd võib alustada väikese või märkimisväärse eelarvega. Vahe on selles, et kui alustad väikese eelarvega, pead rohkem vaeva nägema, et leida ja suunata väiksemaid podcaste, mis võivad tuua sama suurt väärtust kui suured podcastid, seega võid alustada isegi mõne tuhande euroga ja saada ikkagi suurepärase brändi tuntuse ja isegi tulemuslikkuse tulemusi.
🎤 Millised mõõdikud näitavad tõeliselt, kas podcast-kampaania toimib? Millele peaksid nad keskenduma?
Nagu iga reklaamikanali puhul, tuleks rakendada oma eesmärke. Ükskõik, kas soovite brändi tuntust, otsemüüki või reklaami- ja allahindluskampaaniaid, saate jälgida tulemuslikkust kohandatud kupongikoodide abil podcasti kohta ja teada ROAS/ROI. Samuti võite käivitada sotsiaalmeediakampaania, mis on suunatud viiruslikkusele, mida saate jälgida sotsiaalsete meeldimiste ja jagamiste järgi. On kõrvalmõjusid, mida on raske jälgida, kuid mis võivad tuua märkimisväärset SEO/AEO mõju, nagu brändi otsingud Google’is, kaasamine Redditis jne.
🎤 Kuhu teie arvates on podcast-reklaam lähiaastatel liikumas? Mis saab olema järgmine suur asi?
Podcast-reklaam on muutumas kohustuslikuks osaks igale ettevõttesisesele CMO-le ja turundusagentuurile. Podcast-meedium on tõestanud, et tal on mõned kõige väärtuslikumad vestlused ja tugev side oma publikuga, seega paranevad reklaamiformaadid ainult täpse sihtimise ja loovamate konversioonivormingute optimeerimisega. Podcast-külalisintervjuud on tänapäeval ka iga tegevjuhi jaoks hädavajalik, et luua autoriteeti oma tööstusharus. Täname vestluse eest, Nedko! Tõesti paistab silma see, kuidas podcasti meedium loob selle isikliku sideme – kui inimesed kuulavad nädalast nädalasse sama saatejuhti, siis nad usaldavad tõeliselt tema soovitusi. Ja asjaolu, et seda saab hakata katsetama vaid mõne tuhande euroga, teeb selle kättesaadavaks ka väiksematele e-kaubanduse brändidele.