
Seitsmes CRO Commerce konverents toimus 14. oktoobril Zagrebis, kus osales üle 600 e-kaubanduse, digitaalse turunduse, logistika ja tehnoloogia professionaali. Keskne teema oli tehisintellekti mõju veebikaubandusele.
“Veebipettused kasvavad jätkuvalt – võltsitud veebisaidid, andmepüük, häkitud e-posti kontod ja investeerimispettused,” ütles Horvaatia e-kaubanduse president Marcel Majsan. Tema sõnul ostavad paljud kliendid ainult suurtest kauplustest ja eelistavad kaardimaksetele sularaha, mis aeglustab kogu ökosüsteemi kasvu.
Madal usaldus aeglustab oste
Horvaatias on ostukorvi lisamise määr pool maailma keskmisest, mis Majsani sõnul annab märku märkimisväärsest usalduse puudujäägist. Safe Shopi süsteemi eesmärk on seda probleemi lahendada kaupluse sertifitseerimise ja kontrollitud klientide arvustuste kogumise kaudu.
Automatiseerimine muudab reegleid
Peasponsor Shipshape esitles projekte sellistele kaubamärkidele nagu Pevex, Podravka ja Optika Anda.
“Tehisintellektil põhinev automatiseerimine määratleb digitaalse kaubanduse järgmise peatüki,” ütles ettevõtte partner Ernest Antolović.

Source: ecommerce.hr
Monri Payments esitles kuldsponsorina maksetehnoloogiaid, sealhulgas digitaalseid rahakotte Apple Pay, Google Pay ja Click to Pay. Ettevõte korraldas ka paneeldiskussiooni fintechi ja finantsasutuste koostööst.
DPD Horvaatia rõhutas logistika tähtsust usalduse loomisel. “Rohkem kui 80 protsenti horvaatidest ostab veebis ning kliendid hindavad üha enam mugavust ja paindlikkust hinna asemel,” ütles Dario Lučić DPD-st. Ettevõttel on 1,600 pealevõtmiskohast koosnev võrgustik Horvaatias ja 135,000 kogu Euroopas.
Haridus kui prioriteet
Peaesineja Masterboxi platvormi asutaja Ivan Bildi kutsus kaupmehi üles alustama tehisintellekti kasutuselevõttu kohe. “Aasta või kahe pärast on integratsioon keerulisem ja ootused kõrgemad,” hoiatas ta.
Konverentsi korraldas Horvaatia e-kaubanduse assotsiatsioon, mida toetasid partnerid, sealhulgas Lesnina, VIVnetworks, Boxnow, euShipments ja teised.