
Integral Ad Science’i (IAS)2025. aasta Industry Pulse Report loodi koostöös YouGoviga septembris 2024 läbi viidud uuringu põhjal. Selles osales 254 USA digireklaami eksperti reklaamijatest, agentuuridest, reklaamtehnoloogiaettevõtetest ja kirjastajatest. Eesmärgiks oli tuvastada peamised väljakutsed ja võimalused, mis kujundavad digitaalset reklaami 2025. aastal.
Sotsiaalmeedia ja digitaalse video domineerimine e-kaubanduse reklaamis
Sotsiaalmeedia on endiselt domineeriv element digitaalsetes reklaamistrateegiates. Koguni 61% ekspertidest nimetas seda oma kõrgeimaks prioriteediks. Tõsiseks väljakutseks onaga deepfakes, desinformatsioon ja brändi turvalisusega seotud riskid.Videosisu on üha enam põimunud sotsiaalplatvormidega, mistõttu kasvab digitaalne videoreklaam – 71% ekspertidest ootab videoreklaami programmipõhiste kulutuste suurenemist. E-kaubanduse kaubamärkide jaoks tähendab see kahte olulist asja:
- Investeeringud sotsiaalsesse ostu ja mõjutajaturundusse on olulised, kuna tarbijad teevad oste üha enam otse sotsiaalvõrgustike kaudu. 70% ekspertidest prognoosib, et 2025. aastal mängib mõjutajaturundus veelgi suuremat rolli.
- Meediakvaliteedi mõõtmine tehisintellekti (AI) abil saab olema võtmetähtsusega, et tagada turvaline reklaami paigutamine, sest 53% ekspertidest peab sotsiaalmeediat brändi ohutuse seisukohast kõige riskantsemaks keskkonnaks.
Tehisintellekt, süvavõltsingud ja oht brändi turvalisusele
Tehisintellektiga loodud sisu ja deepfakes’i levik on muutumas üheks suurimaks ohuks digitaalse meedia kvaliteedile. Aruandes märgitakse, et 76% ekspertidest rõhutas vajadust sõltumatu mõõtmise järele, et vältida reklaami paigutamist koos deepfake-sisuga.
20% ekspertidest peab deepfake’i kõige tõsisemaks ohuks meedia kvaliteedile 2025. aastal.
Jaemüügimeedia: Isikupärastamise ja eraelu puutumatuse kaitse tasakaalustamine
Jaemüügimeedia on muutumas e-kaubandusettevõtete reklaamistrateegiate oluliseks osaks, kuid privaatsuse ja reklaami suunamise küsimused on endiselt probleemiks:
- 68% ekspertidest ütleb, et eraelu puutumatuse piirangud mõjutavad jaemüügimeedias reklaami suunamist.
- 58% usub, et kontekstipõhine suunamine on võtmetähtsusega, et saavutada kampaania edu ilma eraelu puutumatuseeskirju rikkumata.
See viitab üleminekule kasutajate andmetel põhinevalt reklaamilt kontekstipõhisele reklaamile, mis keskendub pigem avaldatud materjaliga seotud sisule ja emotsioonidele kui kasutajate isikuandmetele.
Võitlus reklaamipettuste ja makromajanduslike veebisaitide vastu
Reklaamipettused ja reklaami jaoks loodud veebisaidid kulutavad jätkuvalt reklaamieelarvet. MFA-saidid, mis on mõeldud peamiselt reklaami kuvamiseks, mitte tõeliseks kasutajakohustuseks, moodustasid 2024. aasta teises kvartalis 13% programmilise reklaami kulutustest. Koos genereeriva tehisintellekti tulekuga muutub nende loomine lihtsamaks.

Source: IAS
Uued võimalused mängude ja televisiooni valdkonnas
Uus meedia on muutumas e-kaubanduse reklaami jaoks atraktiivseks ruumiks. Hasartmängud ja ühendatud televisioon (CTV ) pakuvad uusi kaasamisvõimalusi, kuid toovad kaasa ka riske meedia kvaliteedi osas:
- 73% ekspertidest rõhutab, et mängudes on oluline mitteintrusiivne reklaami paigutamine, et vältida kasutajakogemuse häirimist.
- 68% usub, et CTV-reklaamide nähtavuse määr on madal, kuna need jooksevad sageli ekraanidel ilma aktiivse vaatamiseta.
E-kaubanduse kaubamärkide jaoks tähendab see, et reklaamimine nendes formaatides nõuab strateegilist planeerimist ja kampaania tõhususe põhjalikku mõõtmist.
E-kaubanduse reklaami tulevik aastal 2025
See aruanne kajastab eelkõige olukorda Ameerika turul. Regulatsioonid, tarbijakäitumine ja reklaamplatvormid võivad seal toimida teisiti kui Euroopas. Sellegipoolest mõjutavad USA digitaalset reklaami kujundavad suundumused sageli ka ülemaailmseid arenguid. Mida peaksime sellest õppima? Kui soovite, et teie reklaamid annaksid 2025. aastal tulemusi, peab teil olema selge strateegia ja kontroll selle üle, kus ja kuidas need ilmuvad. Genereeriv tehisintellekt ja deepfakes suurendavad reklaamiga seotud riske, seega on oluline vältida küsitavaid paigutusi ja toetuda usaldusväärsetele reklaamikeskkondadele.Kontekstipõhine sihtimine võib aidata jõuda klientideni ilma invasiivse jälgimiseta, samas kui uued platvormid, nagu CTV ja hasartmängud, võivad tuua uusi võimalusi, kui suudate neid tõhusalt kasutada. Pidage meeles läbipaistvust, kontrolli meediakvaliteedi üle ja kampaania tulemuslikkuse sisulist hindamist.