2 min. lugemist

Temu ELi komisjoni uurimise raames seoses digiteenuste õigusakti nõuetele vastavusega

Uurides digiteenuste õigusakti võimalikke rikkumisi, on Euroopa Komisjon alustanud ametlikku uurimist Temu internetipõhise kauplemiskoha suhtes. See vastab varasemale uurimisele sel suvel, kui Temu ja Shein pidid ELi ametiasutustele esitama põhjalikke operatiivandmeid.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Temu ELi komisjoni uurimise raames seoses digiteenuste õigusakti nõuetele vastavusega
Allikas: Depositphotos

Temu: ELi uurimise all olevad peamised valdkonnad

Temu suhtumine ebaseaduslike toodete müügi peatamisse oma platvormil on uurimise põhirõhk. Teated, et Temu on kunagi keelanud müüjatel uuesti turule siseneda, tekitavad erilisi küsimusi. Forresteri analüütikud pakuvad, ettema regulatiivne fookus võib aeglustada Temu Euroopa turu kasvu.

Platvormi võimalikud sõltuvust tekitavad elemendid, sealhulgas selle tasusüsteemid ja tootesoovituste algoritmid, on veel üks oluline valdkond, mida uuritakse. Komisjon püüab kindlaks teha, millisel tasemel on Temu rakendanud sobivaid kaitsemeetmeid nende ohtude vastu.

Uurimise järgmised sammud

ELi ametiasutused koguvad rohkem andmeid, kasutades selleks mitut kanalit, sealhulgas:

  • Teabepäringud Temule ja kolmandatele isikutele
  • Platvormi jälgimise toimingud
  • Intervjuud sidusrühmade vahel

Temu vastus

Temu on reageerinud, lubades täielikku koostööd ametiasutustega, säilitades nii turvalise turu ja näidates oma pühendumust tarbijakaitsele. Ettevõte väidab, et püüab pidevalt parandada oma õigusnormidele vastavuse meetodeid.

Sarnased ELi uurimised teiste e-kaubanduse saitide, sealhulgas AliExpressi kohta toimuvad samaaegselt selle saidiga. EL alustab Temu äriühingupoliitika ametlikku uurimist.

Korduma kippuvad küsimused

Milliseid konkreetseid meetmeid peavad Temu ja Shein võtma, et digiteenuste õigusakti järgida?

Temu ja Shein peavad digiteenuste õigusakti järgimiseks rakendama mitmeid erimeetmeid:

  1. Teavitamise ja meetmete mehhanism: mõlemad platvormid peavad looma süsteemid, mis võimaldavad kasutajatel ebaseaduslikest toodetest tõhusalt teatada.
  2. Kasutajaliidese kujundus: nad peavad tagama, et nende veebiliidesed ei peta ega manipuleeri kasutajaid, vältides “tumedaid mustreid”, mis võivad põhjustada eksitavaid ostukogemusi.
  3. Alaealiste kaitse: alaealiste kaitsmiseks sobimatu sisu ja toodete eest tuleks kehtestada vastavusmeetmed.
  4. Soovitussüsteemide läbipaistvus: nad peavad selgitama, kuidas tooteid kasutajatele soovitatakse, tagades, et need süsteemid on õiglased ja läbipaistvad.
  5. Müüjate jälgitavus: platvormidel peab olema süsteem, mis võimaldab müüjaid jälgida, et tagada vastutus.
  6. Sisseprojekteeritud nõuetele vastavus: oluline on integreerida vastavus platvormi kujundusse, käsitledes nende teenustega seotud süsteemseid riske, nagu ohtlike või võltsitud toodete müük.

Kuidas võivad need uurimised mõjutada Temu ja Sheini äritegevust ELis?

ELi uurimised Temu ja Sheini suhtes võivad märkimisväärselt mõjutada nende äritegevust. Digiteenuste õigusakti järgimine võib kaasa tuua tegevuskulude suurenemise, kuna need kohanduvad rangemate eeskirjadega, mis võib tõsta hindu tarbijate jaoks. Rikkumise korral võidakse neile määrata trahv kuni 6% ulatuses ülemaailmsest tulust, mis mõjutab kasumlikkust.

Lisaks võivad imporditollimaksude muudatused kaotada odava impordi praeguse tollimaksuvaba künnise, tõstes hindu veelgi. Tegevuspiirangud võivad piirata toodete pakkumisi ja tarnevõimalusi.

Lisaks võib pidev kontroll kahjustada nende mainet, vähendades tarbijate usaldust ja lojaalsust. See keskkond võib tuua kasu ka kohalikele Euroopa konkurentidele, kes rõhutavad nõuetele vastavust ja kvaliteeti, vähendades potentsiaalselt Temu ja Sheini turuosa. Nende väljakutsetega tõhusaks kohanemiseks on nende edu ELi turul otsustava tähtsusega.

Millised on võimalikud rahalised sanktsioonid, kui leitakse, et Temu ja Shein rikuvad DSA-d?

Kui leitakse, et Temu ja Shein rikuvad digiteenuste õigusakti, võidakse neile määrata märkimisväärsed rahalised karistused. Võimalikud sanktsioonid hõlmavad järgmist:

  • Trahvid kuni 6% ülemaailmsest tulust: Euroopa Komisjonil on õigus määrata trahve, mis võivad ulatuda kuni 6%ni ettevõtete ülemaailmsest käibest , kui leitakse, et nad ei täida digiteenuste õigusakti kohustusi. See protsent on märkimisväärne, eriti suurte platvormide puhul, millel on märkimisväärne rahvusvaheline müük.
  • Tegevuspiirangud: lisaks rahalistele trahvidele võib komisjon kehtestada ELis ka tegevuspiiranguid. Sellega võivad kaasneda piirangud nende suutlikkusele tegutseda või osutada teatavaid teenuseid Euroopa turul.
  • Perioodilised karistusmaksed: kui kumbki platvorm ei vasta asjakohaselt teabenõuetele või ei täida digiteenuste õigusakti nõudeid, võidakse neile kuni nõuete täitmiseni kohaldada perioodilisi karistusmakseid.

Need meetmed rõhutavad ELi pühendumust digiõigusnormide jõustamisele ja selle tagamisele, et suured digiplatvormid järgiksid tarbijakaitsestandardeid. Temu ja Sheini käimasolevad uurimised on digiteenuste õigusakti rakendamise ja jõustamise jaoks kriitilise tähtsusega proovikivi.

 

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Tehisintellektuaalkunst, võltsingud ja petturlikud veebisaidid. Digitaalne turundus ei ole kunagi olnud riskantsem
4 min. lugemist

Tehisintellektuaalkunst, võltsingud ja petturlikud veebisaidid. Digitaalne turundus ei ole kunagi olnud riskantsem

Digitaalne reklaam muutub kiiremini kui kunagi varem ning e-kaubanduse kaubamärgid ja turundusagentuurid peavad uute väljakutsete ja võimalustega sammu pidama. Industry Pulse Report kaardistab, millised trendid, ohud, süvavead ja uuendused kujundavad online-reklaami järgmisel aastal. See tugineb digitaalse meedia ekspertide – reklaamitegijate, agentuuride, reklaamtehnoloogiaettevõtete ja kirjastajate – arvamustele ning annab ülevaate sellest, mis on 2025. aastal tõhusa […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+