3 min. lugemist

Temu hinnad hüppavad 2 dollarilt 14 dollarile, kuna Trump lõpetab 800 dollari suuruse impordilünga

Miljonid soodushindade jahimehed avastavad, et nende lemmik üliodav osturakendus ei olegi enam nii odav. Temu ootamatu hinnatõusu põhjuseks on USA uus kaubanduspoliitika, mis on suunatud Hiina impordile.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Temu hinnad hüppavad 2 dollarilt 14 dollarile, kuna Trump lõpetab 800 dollari suuruse impordilünga
Allikas: Depositphotos (edited in Canva Pro)

Temu on aastaid ehitanud oma maine võimatult madalatele hindadele. Telefoniümbrised 2 dollariga, vidinad 3 dollariga, kodukaunistused alla 5 dollari – see tundus liiga hea, et olla tõsi. Nüüd selgub, et see oligi nii. Need samad 2-3 dollarit maksvad esemed on nüüd 6-14 dollarit, mistõttu ostjad on hämmastunud ja hakkavad oma pettumust sotsiaalmeedias välja ajama.“Temu ei ole enam Temu-ing,” seisab ühes TikToki viiruslikus kommentaaris, samal ajal kui Redditi kasutajad jagavad ekraanipilte oma šokist kassas. Selle hinnavärina taga on Donald Trumpi veebruarikuine korraldus, millega kaotati aastakümneid vana“de minimis” erand Hiina ja Hongkongi impordile. Varem võisid alla 800 dollari väärtusega kaubad siseneda USAsse ilma tariifide või intensiivse kontrollita – see reegel tegi sellised platvormid nagu Temu ja Shein elujõuliseks. Numbrid olid vapustavad: 2023. aastal sisenes USAsse tollimaksuvabalt üle 1 miljardi pakendi, kusjuures 67% selle lünga kasutanud impordist tuli Hiinast aastatel 2018-2021. See ülimalt odavate kaupade massiline voog toetas tervet madala kasumimarginaaliga e-kaubanduse ökosüsteemi. Kui uus poliitika 2. mail 2025 täielikult käivitati, muutus kõik. Postisaadetiste eest tuleb nüüd tasuda 30% ehk 25 dollarit tüki kohta, mis alates 1. juunist tõuseb 50 dollarini. Kui lisada kogu Hiina impordile üldine 10% tariif ja Temu ärimudel kukkus üleöö kokku.

Screenshot of social media posts showing users complaining about Temu's dramatic price increases, with some mentioning Pakistan.RetryClaude can make mistakes. Please double-check responses.

Source: thenews.com.pk

Piirangud ulatuvad kaugemale kui kaubandus. Trumpi administratsioon nimetab seda osaks opioidivastastest jõupingutustest, mis on suunatud konkreetselt fentanüüli lähteainete salakaubaveole Hiinast postimüügi lünkade kaudu. USA ametnikud väidavad, et Hiina keemiaettevõtted kasutavad seda kanalit Mehhiko narkokartellide varustamiseks, kuigi Hiina eitab neid süüdistusi. See laiem kontekst peegeldab Hiina e-kaubanduse tavade kasvavat ülemaailmset kontrolli, alates sunnitööjõuga seotud probleemidest kuni turuhinnast madalama hinna ja andmeturbe küsimusteni. Nii USA kui ka EL karmistavad eeskirju, mis muudab nende järgimise üha kallimaks.

Osturevolutsioon ümberpööratud

Vastureaktsioon on kõige tugevam USA kasutajate seas, paljud loovad meeme ja lubavad minna üle kodumaistele platvormidele. Temu igapäevased aktiivsed kasutajad USAs vähenesid mais võrreldes märtsiga 52%, samas kui Sheinil oli langus 25%. Mõned avastavad taas kohalikud jaemüüjad, teised aga otsivad alternatiivseid allahindluste saite. Juhtum näitab, kui kiiresti võib kaubanduspoliitika muuta tarbijate igapäevaseid kogemusi, isegi nii igapäevase asja nagu impulssostude tegemine. Temu hinnamuutus annab märku laiemast trendist: maailmaturgude üleujutavate ülipõhjalike Hiina kaupade ajastu võib olla lõppemas, vähemalt Ameerika tarbijate jaoks…?

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu
3 min. lugemist

Mis ajendab täna toote tagastamisega rahulolu

Aastaid olid lihtsad tagastamised suurepärase klienditeeninduse tunnuseks – kiired tagasimaksed, küsimusteta, probleemideta. Kuid see on muutumas. Tagastamine on nüüd ostjate ja kaubamärkide vahelise usalduse proovikivi. Rahvusvahelised andmed näitavad, et kuigi tagastusmäärad langevad, muutuvad kliendid protsessi suhtes tundlikumaks kui aasta tagasi.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge