
“Suur muutus on olnud üleminek traditsioonilistelt otsingumootoritelt kui avastamispunktilt millegi kaasavama, nagu TikTok. TikTok muutub avastamispunktiks,” kommenteerib üks moetööstuse e-kaubanduse asepresident.
Kui teised platvormid kasutavad kasutajate ja kaubamärkide sidumiseks sotsiaalset graafikut, siis TikTok kasutab kasutajate ja kaubamärkide sidumiseks huvigrammi. Algoritm kasutab sisu sorteerimiseks sotsiaalsete sidemete asemel kasutajate huve ja suhtlemist. Brändi jaoks on see võimalus jõuda uute sihtrühmadeni. Andmed näitavad, et 68% kasutajatest nõustub, et TikToki “For You” lehekülg pakub erilist personaliseeritud sisu, mis parandab toodete avastamist.

Source: ipsos.com
TikToki orgaaniline avastamine ületab traditsioonilisi otsingumootoreid
TikToki kasutajad ei avasta sisu mitte ainult juhuslikult, vaid kasutavad platvormi otsingufunktsioone tegelikult konkreetse sisu otsimiseks. Kasutades otsingufunktsiooni ja poe vahekaarti, leiavad kasutajad rohkem ehtsaid ja asjakohaseid tulemusi. Andmete kohaselt tehakse TikTokis 2 avastust 3-st tahtlikult, mis tähendab, et võrgustik ei ole ainult inimeste meelelahutuse vahend, vaid ka võimalike ostude teavitamiseks.
Kasutajate arenev TikToki otsingukäitumine
Uuringud on tuvastanud mitu peamist suundumust TikToki otsingukäitumises :
- Üle poolte vastanutest kasutavad nüüd toodete otsimiseks video- ja sotsiaalmeediaplatvorme, mitte aga otsingumootoreid.
- Peaaegu 3 kasutajat 5-st kasutab TikToki otsingut
- Umbes 1 kasutaja 4-st otsib midagi 30 sekundi jooksul pärast rakenduse avamist
Oluline on mainida, et TikToki ostjad tulevad pärast ostu sooritamist sageli platvormile tagasi.
- 2 TikToki kasutajatest 5-st tunnistavad, et tulevad rakendusse tagasi, et jätta brändile või tootele tagasisidet
- Rohkem kui kolmandik TikToki kasutajatest tulevad tagasi, et näha, kuidas teised toodet kasutavad
Need tulemused näitavad, et TikTok ei ole mitte ainult avastamisvahend, vaid ka koht, kus inimesed saavad oma kogemusi jagada.

Source: Ipsos
TikTok aitab klientidel ostuotsuste tegemisel paremini kui konkureerivad kanalid.
TikTok edestab oma konkurente peamiste meedia- ja e-kaubanduse platvormide ostu kaalumise näitajate osas. TikToki kasutajad:
- Soovivad osta midagi uut ja tahavad proovida midagi uut
- Vaatavad enne ostu sooritamist videoülevaateid või kasutusjuhendeid
- Vaatavad kommentaare, et näha, mida teised inimesed ütlevad või esitavad küsimusi millegi kohta, mille ostmisest nad on huvitatud
TikToki otsingukäitumine: #TikTokMadeMeBuyIt Era
Uuringu käigus tehti kindlaks, et peaaegu iga teine ostja TikTokis avastab või saab teada uuest kaubamärgist platvormil reklaami või ostetava sisu kaudu. See arv on palju suurem kui teistel e-kaubanduse ja meediaplatvormidel. Ei ole üllatav, et #TikTokMadeMeBuyIt trend vallutas e-kaubanduse maailma, kui seda alustasid kasutajad 2020. aastal.
Isikupärastatud kogemus igat tüüpi ostjatele
TikTok on hiiglane, kui tegemist on ostjatele personaalse sisusoovituse pakkumisega:
- 73% TikTokiostjatest on nõus, et platvorm pakub nende huvidele vastavaid tootesoovitusi.
- 68% TikTokiostjatest nõustub, et TikTok lihtsustab neile meeldivate kaubamärkide, toodete või teenuste avastamist.
See võime hõlbustada avastamist ei ole mitte ainult TikTokile omane, vaid tuleneb ka selle kogukonnakesksest lähenemisest, kus kasutajatest saavad nii tarbijad kui ka toodete propageerijad, kes soovitavad neid entusiastlikult ja usaldusväärselt.