
Kuues lojaalsuse tüüp
SAP Emarsys küsitles 10 006 tarbijat USA-s, Ühendkuningriigis, Austraalias, Saksamaal ja Taiwanis. Esimest korda tuvastasid nad uue tüübi: trendilojaalsus – lühiajaline lojaalsus, mida juhib sotsiaalmeedia.
Sellesse kategooriasse kuulub 14% tarbijatest. Tõeline lojaalsus langes esimest korda viie aasta jooksul.
Sotsiaalmeedia võidab reklaami
Numbrid on selged. 15% ostab tooteid lihtsalt sellepärast, et need on TikTokis trendikad. Veel 15% ostis tooteid, mida nad isegi ei vajanud. 20% tunneb end tootega seotuna lihtsalt seetõttu, et see on populaarne. Kuid 29% kaotab kiiresti huvi, kui trend lõpeb.
Usaldus on nihkunud. 19% usaldab tooteid rohkem, kui need levivad. 16% usaldab TikToki ja sotsiaalmeediat rohkem kui reklaame või ametlikke brändi veebisaite. 20% jälgib mõjutajaid toodete avastamiseks. 18% ostis toote ainult seetõttu, et mõjutaja seda reklaamis.

Allikas: emarsys.com
Z-põlvkonna lülitite kaubamärgid
70% Z-põlvkonnast väidab, et neil on bränd, mida nad armastavad. Paradoksaalsel kombel vahetab see põlvkond kõige sagedamini kaubamärki. 39% loobus kaubamärgist halbade jätkusuutlikkuse tavade tõttu – kaks korda rohkem kui vanemate põlvkondade puhul.
See on kooskõlas sellega, mida leidsime oma eelmises Z-põlvkonna käitumise analüüsis: nad hoolivad vähem autentsusest ning rohkem meelelahutusest ja tooteteabest. Nad mõistavad, et mõjutajaturundus on äritehing, mitte sõprus. Nad ei otsi tõelisi sidemeid – nad tahavad meelelahutuslikke tootedemosid, mis aitavad neil otsustada, mida osta.
Z-põlvkond töötab teisiti. Nad hoolivad vähem ainult hinnast või kvaliteedist. Neid mõjutavad rohkem isikupärastamine, väärtused ja emotsioonid. Nad ootavad TikTokis, YouTube’is ja Instagramis autentse sisuga kaubamärke.
Isikupärastamise probleem
23% tarbijatest ütleb, et partiiturundus kahjustab aktiivselt nende lojaalsust. Ometi ei paista 84% kaubamärkidest silma isikupärastamisega. 60% usub, et enamik turunduskirju ei ole asjakohased. 40% ütleb, et kaubamärgid ei mõista neid inimestena. Ainult 16% turundajatest tunneb end uueks ajastuks valmis.
Kvaliteet otsustab
59% on lojaalsed toote kvaliteedi tõttu. Mis hävitab lojaalsuse?
- 54% jätab kvaliteedi halvenemise tõttu
- 49% üle hinnatõusu
- 47% halva teeninduse üle
- 34% vastutustundetu andmetöötluse üle
Mobiilne kanal
36% väljendab lojaalsust rakenduse allalaadimisega. 54% kasutab osturakendusi, 49% pangandust, 39% sotsiaalmeediat, 39% meelelahutust. Suhtluses domineerib e-post 69% -ga. Seejärel SMS 43%, otsepost 43% ja mobiilne tõuge 30%.
Piirkondlikud erinevused
USA juhib 73% -ga, mis on 4 punkti rohkem kui 2024. aastal. Saksamaa tõusis 61%-lt 66%-le. Ühendkuningriik jäi 67% juurde. Austraalia langes 65% -ni. Esimest korda mõõdetud Taiwan saavutas 66%.

Source: emarsys.com
Tarbekaubad kasvavad
48% on lojaalsed tarbekaupade kaubamärkidele – 8 punkti rohkem kui 2024. aastal. Need kliendid näitavad kõrgemat tõelist lojaalsust 38% võrreldes 29% keskmisega. 77% on lojaalsed tänu kvaliteedile.
Mis järgmiseks
Sara Richter, SAP Emarsysi turundusjuht:
“Me oleme sisenemas kihlumise ajastusse. Lojaalsust ei teenita enam reklaamiga, vaid asjakohasuse ja isikupärastamise kaudu igas suhtluses.”
Võidavad kaubamärgid, mis kasutavad tehisintellekti reaalajas isikupärastamiseks. Brändide jaoks tähendab see: kohaneda isikupärastatud kaasamisega reaalajas või kaduda viiruslike hetkede surve all, mis muutuvad kiiremini, kui traditsiooniline turundus suudab reageerida.