
🎤 Alustame otsast – mis on täpselt Employer Branding Summit?
Employer Branding Summit (ehk EB Summit) on 26. novembril 2025 Sofias toimuv ühepäevane rahvusvaheline konverents, mis keskendub täielikult sellele, kuidas ettevõtted loovad töökohti, mis meelitavad, kaasavad ja hoiavad talente. See ei ole traditsiooniline personalikonverents, vaid strateegia- ja kultuurifoorum, kus räägime inimestest, juhtimisest, tehnoloogiast ja kommunikatsioonist. Toome kokku juhid sellistest ettevõtetest nagu HubSpot, Deel, Bolt, NielsenIQ, TalentLyft, Humand ja paljud teised, et uurida, kuidas tööandja brändingut saab kasutada tõelise kasvuvahendi, mitte ainult värbamiskampaania näol.
🎤 Mis inspireeris teid selle ürituse loomisel?
Olen üle kümne aasta töötanud personali-, juhtimis- ja kultuurivaldkonnas – sealhulgas ühes piirkonna suurimas logistikaettevõttes – ning nägin pidevalt sama lahknevust: ettevõtted soovisid tulemusi, kuid ignoreerisid nende tulemuste taga olevat töötajate kogemust. Samuti puudus kohalikel üritustel selgelt sügavus ja rahvusvaheline vaatenurk. Amsterdamis või Londonis on konverentsid ettevõtte kultuuri teemal täis. Rumeenias ja Serbias ehitatakse terveid ökosüsteeme tööandja brändingu ümber. Ma tahtsin seda energiat Bulgaariasse tuua ja riba tõsta.
🎤 Kes peaks osalema – ainult personalispetsialistid?
Mitte sugugi mitte. Üritus on mõeldud personalijuhtidele, turundusjuhtidele, asutajatele ja C-tasandi juhtidele, põhimõtteliselt kõigile, kes puutuvad kokku inimeste, brändi või strateegiaga. Eriti kiiresti laienevates digitaal- ja e-kaubandusettevõtetes on tööandja bränding muutumas kriitilise tähtsusega. Miks? Sest teie kasv sõltub teie võimest inimesi palgata, hoida ja inspireerida. Ja kui te seda tahtlikult ei tee, juhtub see juhuslikult ja tõenäoliselt mitte teie kasuks.
🎤 Paljud ajavad ikka veel tööandja brändingu segamini värbamisturundusega. Kas sa oskad selgitada erinevust?
Hea küsimus ja seda käsitleme üritusel. Siin on lühike versioon:
- Värbamisturundus on see, kuidas te reklaamite avatud rolle ja meelitate kandidaate.
- Tööandja bränding on see, kuidas inimesed kogevad teie ettevõtet kui töökohta – alates esimesest muljest kuni lahkumisintervjuuni.
Tööandja bränding ei ole ainult sisu; see on see, kuidas teie kultuur väljendub teie protsessides, juhtimisstiilis, väärtustes ja otsustes. Kui teie sisemine tegelikkus ei vasta teie välisele sõnumile, saavad kandidaadid sellest teada. Ja nad lahkuvad.
Millised on peamised vead, mida ettevõtted teevad tööandja brändi loomisel?
- Nad keskenduvad ainult visuaalsele küljele ja unustavad kogemuse. Suurepärane karjäärisait ei tähenda midagi, kui teie töölevõtmine on kehv.
- Nad kopeerivad trende ilma kontekstita. See, mis töötab Netflixi puhul, ei tööta teie 20-liikmelise idufirma puhul.
- Nad ehitavad selle kampaania, mitte süsteemi. Tõeline tööandja bränding on valdkonnaülene – HR, juhtkond, turundus ja ops peaksid kõik olema kaasatud.
Ja ilmselt kõige suurem: nad jätavad selle ainult HR-ile. Tööandja bränding on kõigi ülesanne.

Source: ebsummit.bg
🎤 Kas me võiksime veelkord ürituse üle arutleda? Mis teeb EB Summit 2025 eriliseks?
Kolm asja:
- Ülemaailmne perspektiiv. Me toome esinejad tippettevõtetest, kes on loonud tööandja kaubamärke, mis toimivad üle turgude, kultuuride ja väljakutsete.
- Reaalsed vestlused. Ei mingeid märksõnu. Keskendume tõelistele juhtumiuuringutele, ausatele arusaamadele ja raamistikele, mida inimesed saavad kohe rakendada.
- Pidev väärtus. Juba enne tippkohtumist korraldame EX Talks – veebiseminaride sarja, mis keskendub töötajate kogemusele ja mille teemadeks on digitaliseerimine, värbamine, kultuur ja kaasamine. See ei ole lihtsalt üritus. See on liikumine.
🎤 Milliseid trende peaksime 2025. aastal tööandja brändingu osas jälgima?
・ HR-i ja turunduse sulandumine. Piirid hägustuvad. Me näeme rohkem “tööandja brändi juhte”, kes istuvad kommunikatsiooni- või brändimeeskondades, töötades kõrvuti inimeste juhtidega. ・Sisestestlugude jutustamisest saab ärivahend. Ettevõtted, kes investeerivad töötajate propageerimisse, sisekommunikatsiooni ja eesmärgipärasesse jutustamisse, võidavad talentide sõja. ・EXkui toode. Nii nagu kliendikogemus, on ka töötajate kogemus nüüd mõõdetav, kujundatav ja parandatav ning see mõtteviisi muutus on tohutu.
🎤 Kuidas saavad inimesed osaleda või kaasata?
Piletid on saadaval aadressil www.ebsummit.bg. Ootame ka sponsoreid ja ökosüsteemi partnereid, kes soovivad end HR-, turundus- ja juhtkonna otsustajate ette positsioneerida. Me oleme juba teinud koostööd selliste platvormidega nagu Humand, TalentLyft, Veda Accounting, eHR ja Pluxee ning otsime veel rohkem suurepäraseid partnereid.
🎤 Viimane küsimus. Mida te loodate, et inimesed lahkuvad?
Ma loodan, et nad lahkuvad selguse ja enesekindlusega. Selgusega, et kultuur ja brändi kujundamine ei ole kõrvalprojektid – need on jätkusuutliku kasvu selgroog. Ja kindlustunne, et nad ei pea tugeva tööandja identiteedi loomiseks kopeerima suuri kaubamärke. Nad peavad lihtsalt alustama kavatsusest, aususest ja uudishimust. Sest kultuur ei ole olemas paberil. See eksisteerib selles, kuidas me iga päev ilmume.