Maskuliinsus turunduses
Jäigad stereotüübid ei määratle enam kaasaegset mehelikkust. Mehed väljendavad oma identiteeti mitmel erineval viisil, sest ühiskonnas on toimunud muutused, näiteks muutuvad soonormid, LGBTQ+ identiteedi suurem aktsepteerimine ja intersektsionaalne lähenemine, mis vaatab, kuidas on seotud rass, klass ja vanus.
Kaubamärgid peavad tunnistama seda keerukust ja kujutama mehi väljaspool traditsioonilisi rolle, näiteks kui toitjaid või stoilisi juhte. Näiteks veerand USA Z-generatsiooni meestest peab end nüüd võrdselt mehelikuks ja naiselikuks või väga naiselikuks, mis on kolm korda rohkem kui buumiajastu seas. See näitab vajadust jõuda nooremate sihtrühmadeni, kes hindavad haavatavust, emotsionaalset sügavust ja kaasavust.
Stereotüüpide murdmisest saadav äriline kasu
Stereotüüpne meeste kujutamine mitte ainult ei võõranda publikut, vaid piirab ka kaubamärgi potentsiaali. Reklaamid, mis kujutavad mehi positiivselt – näidates selliseid omadusi nagu hoolivus, enesekindlus ja autentsus – annavad paremaid äritulemusi. Kantari Gender Unstereotype Metric’i andmetel on sellised reklaamid konkurentidest paremad nii lühiajalise müügi kui ka brändi väärtuse poolest.
E-kaubanduse kaubamärkide jaoks tähendab see, et tuleb luua kampaaniaid, mis jõuavad laiema sihtrühmani sõltumata soost. Positiivne meeste kujutamine ei kõneta mitte ainult meessoost sihtrühmi, vaid suurendab ka vastuvõetavust ja toetust naiste seas, mis suurendab üldist mõju.
Millistes kategooriates on potentsiaali?
- Kodu- ja kehahooldus: Hoolimata sellest, et üha rohkem mehi elab üksi või osaleb majapidamisülesannetes, jäetakse nende roll nendes kategooriates sageli tähelepanuta. Meeste kaasamine kodu- ja kehahooldustoodete reklaamidesse võib avada seni kasutamata turud ja soodustada kasvu.
- Lapsehooldus: Ka laste eest hoolitsemisega aktiivselt tegelevate meeste arv kasvab. Selle segmendi kaubamärkidel on märkimisväärne võimalus kujutada isasid kui hooldajaid, murda vananenud eeldusi ja käsitleda kaasaegset peredünaamikat.
- Mood ja enesehooldus: Eriti nooremad mehed on üha enam huvitatud isikliku hoolduse ja moe vastu. Pakkumiste laiendamine ja sooneutraalsete või meestele suunatud toodete autentne propageerimine võib olla viis nende kaasamiseks.
“Meeste tugev esinemine reklaamides ja hoolivate isiksuste kujutamine viib järjekindlalt selleni, et mehi tajutakse positiivsete eeskujudena, seega on meeste vähene esinemine selles kategoorias kasutamata jäänud võimalus,” märgitakse Kantari aruandes.
Mõelge muutustele
E-kaubanduse jaoks tekib väljakutse ja võimalus luua autentne side meessoost tarbijatega, edendades samal ajal kaasamist. Stereotüüpide murdmise ja meeste identiteedi ümbermõtestamisega saavad kaubamärgid mitte ainult luua tugevamaid tarbijasuhteid, vaid ka aidata kaasa positiivsetele ühiskondlikele muutustele.
- Võtke omaks autentsus: Näidake mehi kui hoolivaid ja emotsionaalselt olemas olevaid inimesi. Reklaamidel, mis näitavad mehi perekonnas, enesehoolduses või soolise võrdõiguslikkuse toetamisel, on suur mõju.
- Mitmekesistage esindatust: Astuge väljapoole sümboolikat, näidates eri rassidest, vanuserühmadest, kehatüüpidest ja seksuaalsest orientatsioonist mehi. See tagab laiema seostatavuse ja kaasavuse.
- Mõelge ümber testimismenetlused: Isegi sooneutraalsete toodete puhul testitakse paljusid reklaamikampaaniaid peamiselt naissoost sihtrühmadega. Kaasake loomingulise sisu testimisse ka meeste perspektiivid. Te võite olla üllatunud, kuidas sõnumi resonantsi suureneb.
- Investeeri positiivsetesse narratiividesse: Tõstke esile meeste eeskujusid, kes esitavad väljakutse traditsioonilistele stereotüüpidele. Eriti tõhusad on kampaaniad, kus on inspireerivad tegelased, kes omaks võtavad oma individuaalsust.