
Kui ostjad tagastavad 5-10% poeostudest, siis veebipõhised tagastused moodustavad 15-40% kogumüügist. Moe valdkonnas on see näitaja enamikel suurematel turgudel umbes 25%.
Siin on selgitatud, miks see teie turunduseelarve jaoks oluline on: Te kulutate 10 dollarit ühe kliendihanke kohta ja tähistate 100 000 tellimust 100 dollariga iga tellimuse kohta. Teie armatuurlaual on näha, et 1 miljoni dollari suurune reklaamikulu annab 10 miljonit dollarit tulu. Kuid kui 25% tagastatakse, on teie tegelik tulu 7,5 miljonit dollarit, mitte 10 miljonit dollarit.
Turundusvahendid ei näe suurt pilti
Google Analytics, Facebook Ads Manager ja teised turundusplatvormid ei küsi tulu kohta. Nad lihtsalt ütlevad teile, mida nad võtavad müügist ja tulemuslikkusest. Need tööriistad tegutsevad piiratud ulatuses. Nad näitavad kulu ühe kliki kohta, konversioonimäärasid ja reklaamikulutuste tasuvust. Kuid nad ignoreerivad seda, mis juhtub pärast müüki – kui kliendid saadavad tooteid tagasi.
Osta kohe, maksa hiljem teeb asja hullemaks
Osta kohe, maksa hiljem ” skeemid moodustavad eeldatavasti 10% kogu Ühendkuningriigi e-kaubanduse müügist. Kuid sageli on need “Osta kohe, tagasta hiljem, ära maksa” stsenaariumid. Ettevõtted võtavad enda kanda turunduskulud, tarnekulud ja tagastamiskulud klientide puhul, kes ei kavatsenudki tooteid hoida. See on nagu aknast ostmise eest maksmine. Ladina-Ameerikas moodustavad järelmaksmise ja järelmaksu võimalused üle 13% e-kaubanduse maksetest. See suundumus levib kogu maailmas.
Reaalne mõju äritegevusele
Üks tuntud moebränd (nüüdseks pankrotistunud) avastas selle probleemi raskel viisil. Nad vahetasid turundusplatvormi ja leidsid tohutu lõhe platvormi aruandluse ja Google Analyticsi vahel.Mis oli erinevus? Umbes 30 miljonit naela kvartali kohta. Platvormi aruanded näitasid tugevat kasvu, kuid Google Analytics näitas tegelikkust pärast tagastuste arvestamist. Nende veebipõhine tagastamismäär oli kokku 40% – palju kõrgem esmakordsete ostjate puhul, kes ei mõistnud suuruse määramist, võrreldes 15% lojaalsete klientide puhul, kes ostsid poodide ja mobiilirakenduste kaudu.

Source: the-future-of-commerce.com
Mõõtmisprobleem
Turundusaruanded pärinevad sageli insights-meeskondadest või finantsosakondadest, mitte turundusvahenditest. Miks? Sellepärast, et turundusanalüütika ei ole varustatud kaasaegse kõikvõimaliku müügigaseotud keerukuste haldamiseks. Paljud tööriistad väldivad aktiivselt selle probleemi lahendamist, sest see muudaks nende tulemuslikkuse näitajad halvemaks. Lihtsam on teatada edevusnäitajatest kui tõele näkku vaadata tegeliku ärimõju kohta.
Kogu tööstusharu hõlmav kriis
Kuna ülemaailmne e-kaubandus kasvab jätkuvalt, maksavad tagastused jaemüüjatele eeldatavasti üle triljoni dollari aastas. Ometi ei ole turundusmeeskondadel – kes edendavad nõudlust – sageli mingit ülevaadet sellest probleemist. Moes on kõige suuremad määrad: jalatsite tagastused ületavad meeste rõivaste tagastusi, mis ületavad naiste rõivaste tagastusi ja tohutult kodumööbli tagastusi. Elektroonikat, nagu sülearvutid ja telefonid, tagastatakse harva.
Muutuste aeg
Klientidele ei meeldi ka tagastused. Nad tahavad tooteid, mis toimivad minimaalse vaevaga. Kuid turundusmeeskonnad ei saa seda optimeerida, kui nad ei näe andmeid. Turundusmõõdikute ja äritegevuse tegelikkuse vaheline lahknevus on kallis. Meeskonnad optimeerivad konversioone, mis ei jää püsima, tähistavad tulu, mis kaob, ja eraldavad eelarveid ebatäieliku teabe põhjal.E-kaubanduse tagastused on üks suurimaid probleeme, millega tegevjuhid ja tegevdirektorid silmitsi seisavad. On aeg, et turundusvahendid areneksid edasi ja hakkaksid mõõtma ka seda, mis on oluline: kasumlikku ja jätkusuutlikku kasvu.
The-future-of-commerce.com’i analüüsi põhjal.