3 min. lugemist

Turundusmeeskonnad ignoreerivad 30 miljoni naelsterlingi suurust probleemi: e-kaubanduse tagastused

Online-ostjad tagastavad 30-40% rohkem tooteid kui poes ostjad, kuid turundusvahendid ei jälgi neid andmeid. The-future-of-commerce.com'i analüüsi kohaselt avastas üks moebränd 30 miljoni naelsterlingi suuruse erinevuse teatatud tulude ja tegelike tulude vahel pärast tagastuste arvestamist. Enamik digitaalse turunduse mõõdikuid jätab selle probleemi täielikult tähelepanuta.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Turundusmeeskonnad ignoreerivad 30 miljoni naelsterlingi suurust probleemi: e-kaubanduse tagastused
Allikas: ChatGPT

Kui ostjad tagastavad 5-10% poeostudest, siis veebipõhised tagastused moodustavad 15-40% kogumüügist. Moe valdkonnas on see näitaja enamikel suurematel turgudel umbes 25%.

Siin on selgitatud, miks see teie turunduseelarve jaoks oluline on: Te kulutate 10 dollarit ühe kliendihanke kohta ja tähistate 100 000 tellimust 100 dollariga iga tellimuse kohta. Teie armatuurlaual on näha, et 1 miljoni dollari suurune reklaamikulu annab 10 miljonit dollarit tulu. Kuid kui 25% tagastatakse, on teie tegelik tulu 7,5 miljonit dollarit, mitte 10 miljonit dollarit.

Turundusvahendid ei näe suurt pilti

Google Analytics, Facebook Ads Manager ja teised turundusplatvormid ei küsi tulu kohta. Nad lihtsalt ütlevad teile, mida nad võtavad müügist ja tulemuslikkusest. Need tööriistad tegutsevad piiratud ulatuses. Nad näitavad kulu ühe kliki kohta, konversioonimäärasid ja reklaamikulutuste tasuvust. Kuid nad ignoreerivad seda, mis juhtub pärast müüki – kui kliendid saadavad tooteid tagasi.

Osta kohe, maksa hiljem teeb asja hullemaks

Osta kohe, maksa hiljem ” skeemid moodustavad eeldatavasti 10% kogu Ühendkuningriigi e-kaubanduse müügist. Kuid sageli on need “Osta kohe, tagasta hiljem, ära maksa” stsenaariumid. Ettevõtted võtavad enda kanda turunduskulud, tarnekulud ja tagastamiskulud klientide puhul, kes ei kavatsenudki tooteid hoida. See on nagu aknast ostmise eest maksmine. Ladina-Ameerikas moodustavad järelmaksmise ja järelmaksu võimalused üle 13% e-kaubanduse maksetest. See suundumus levib kogu maailmas.

Reaalne mõju äritegevusele

Üks tuntud moebränd (nüüdseks pankrotistunud) avastas selle probleemi raskel viisil. Nad vahetasid turundusplatvormi ja leidsid tohutu lõhe platvormi aruandluse ja Google Analyticsi vahel.Mis oli erinevus? Umbes 30 miljonit naela kvartali kohta. Platvormi aruanded näitasid tugevat kasvu, kuid Google Analytics näitas tegelikkust pärast tagastuste arvestamist. Nende veebipõhine tagastamismäär oli kokku 40% – palju kõrgem esmakordsete ostjate puhul, kes ei mõistnud suuruse määramist, võrreldes 15% lojaalsete klientide puhul, kes ostsid poodide ja mobiilirakenduste kaudu.

Two analytics charts showing revenue vs refunds over time and proportion of refunded revenue by customer lifecycle segmentsRetryClaude can make mistakes. Please double-check responses.

Source: the-future-of-commerce.com

Mõõtmisprobleem

Turundusaruanded pärinevad sageli insights-meeskondadest või finantsosakondadest, mitte turundusvahenditest. Miks? Sellepärast, et turundusanalüütika ei ole varustatud kaasaegse kõikvõimaliku müügigaseotud keerukuste haldamiseks. Paljud tööriistad väldivad aktiivselt selle probleemi lahendamist, sest see muudaks nende tulemuslikkuse näitajad halvemaks. Lihtsam on teatada edevusnäitajatest kui tõele näkku vaadata tegeliku ärimõju kohta.

Kogu tööstusharu hõlmav kriis

Kuna ülemaailmne e-kaubandus kasvab jätkuvalt, maksavad tagastused jaemüüjatele eeldatavasti üle triljoni dollari aastas. Ometi ei ole turundusmeeskondadel – kes edendavad nõudlust – sageli mingit ülevaadet sellest probleemist. Moes on kõige suuremad määrad: jalatsite tagastused ületavad meeste rõivaste tagastusi, mis ületavad naiste rõivaste tagastusi ja tohutult kodumööbli tagastusi. Elektroonikat, nagu sülearvutid ja telefonid, tagastatakse harva.

Muutuste aeg

Klientidele ei meeldi ka tagastused. Nad tahavad tooteid, mis toimivad minimaalse vaevaga. Kuid turundusmeeskonnad ei saa seda optimeerida, kui nad ei näe andmeid. Turundusmõõdikute ja äritegevuse tegelikkuse vaheline lahknevus on kallis. Meeskonnad optimeerivad konversioone, mis ei jää püsima, tähistavad tulu, mis kaob, ja eraldavad eelarveid ebatäieliku teabe põhjal.E-kaubanduse tagastused on üks suurimaid probleeme, millega tegevjuhid ja tegevdirektorid silmitsi seisavad. On aeg, et turundusvahendid areneksid edasi ja hakkaksid mõõtma ka seda, mis on oluline: kasumlikku ja jätkusuutlikku kasvu.


The-future-of-commerce.com’i analüüsi põhjal.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU

Partnership Manager & E-commerce Content Writer with 10+ years of international experience. Former Groupon Team Lead. Connects European companies with Slovak and Czech markets through partnerships and content marketing.

Sarnased artiklid
Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate
5 min. lugemist

Veebipoe asutamine? See on lihtsam, kui arvate

Mõned aastad tagasi tähendas veebipoe käivitamine kuu aega arendajaga veetmist ja mõne tuhande dollari ettemaksu. Täna? Teil võib pärastlõunal töötada töötav pood ja selle alustamine ei maksa teile põhimõtteliselt midagi. Kui olete mõelnud oma veebiettevõtte loomisele, kuid tehnilised asjad või käivituskulud on teid tagasi hoidnud, on mul häid uudiseid.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Ülemaailmne e-kaubandus ületab 5 triljonit dollarit. Mis muutub 2026. aastal?
3 min. lugemist

Ülemaailmne e-kaubandus ületab 5 triljonit dollarit. Mis muutub 2026. aastal?

Veebipood on teinud ajalugu – ECDB andmetel on see esimest korda ületanud 5 triljoni dollari piiri aastas. Kuigi kasv aeglustub stabiilse 8,6%-ni, nihkub võitjate ja kaotajate kaart dramaatiliselt. Shein ja Temu kaotavad hoogu, samal ajal kui toidukaupade e-kaubandus edeneb kahekohalise kiirusega.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU