
Uuring kinnitab seda, mida paljud turundusspetsialistid kahtlustavad: telerivaatamine on muutumas. Rohkem kui pooled eurooplased (52%) peavad YouTube’i kaudu pikaformaadilise sisu vaatamist televisioonist “telerivaatamiseks”. Ainult 22% ütleb sama kasutajate loodud sisu kohta. See tõestab, et oluline ei ole seade, vaid pigem sisu tüüp ja kvaliteet. “Telerivaatamine” ei tähenda enam seda, mida see kunagi tähendas. Seetõttu on kõigi videote vaatamise rühmitamine ühte mõõdupuule eksitav. Inimesed eristavad sisu tüüpe ja formaate – ja see mõjutab nende arusaama reklaamist.

Source: RTL AdAlliance
Reklaamiga toetatud voogedastuse mudelid kasvavad
Hinnatõusu ja tellimisväsimuse ajal on populaarsust kogumas reklaamiga toetatud tasuta või odavamad teenused. Ligi kolmandik eurooplastest on üle läinud nendele mudelitele. See tähendab ruumi uutele reklaamivõimalustele. Kaubamärkide jaoks on see võimalus jõuda sihtrühmadeni tõhusalt ja väiksemate kuludega. Siiski on vaja jälgida arenguid ja haarata kinni õigest hetkest.
Lineaartelevisioon domineerib endiselt
Isegi kui vaatamisvormid killustuvad väiksemateks segmentideks, valib 59% eurooplastest teleri sisselülitamisel esimesena traditsioonilise lineaarse või arhiivisisu (BVOD). Eriti sellistes žanrites nagu uudised, sport ja meelelahutus on
lineaarne televisioon
endiselt tugeval positsioonil.
Suurele publikule suunatud kampaaniate või kultuurihetkede puhul on lineaarne televisioon endiselt väärtuslik. Digitaalringhääling pakub aga paindlikkust ja täiendavat ulatust.

Source: RTL AdAlliance
Televisiooni areng: Ootused telereklaami suhtes on kõrgemad
Uuring näitab, et usaldus traditsioonilise meedia (raadio, televisioon, ajakirjandus) ja selliste platvormide nagu TikTok või YouTube vahel kasvab. Usaldus nende vanemate formaatide vastu suureneb, mis mõjutab oluliselt brändi tajumist ja reklaami turvalisust.
See ei puuduta ainult sisu, vaid ka keskkonda. Väärteabe ajastul mängib meedia usaldusväärsus võtmerolli selles, kui tugevalt reklaam kõlab.

Source: RTL AdAlliance
Vaatajatel on lineaarse televisiooni reklaami suhtes kõrgemad nõudmised – 67% ootab, et see oleks informatiivne, ja üle poole soovib ka emotsionaalset või meelelahutuslikku mõõdet. Seevastu YouTube’i reklaamidest ollakse pettunud. Nad hindavad neid häirivaks ja vaatajatele ei meeldi, et neid on liiga palju.
Videosisu vaatamine nõuab lihtsust ja kohalikkust
Nagu rõhutasid nii RTL AdAlliance kui ka agentuur Publicis, vajab turg lihtsamaid lahendusi ja suuremat paindlikkust. Ülemaailmne leviala on endiselt oluline, kuid tõelised tulemused tulevad siis, kui sisu kohandatakse kohalikule kontekstile.
CTV on praegune trend, mis on aeglaselt, kuid kindlalt muutumas videostrateegia kindla osaks. Sisu kvaliteet, platvormi usaldusväärsus, vaatamiskontekst ja kohalikud eelistused – need on muutujad, mis määravad tänapäeval edu.
Neljas uuring “Elutoa uus elu” põhineb kvantitatiivsel uuringul, mis viidi läbi 25. jaanuarist kuni 7. veebruarini 2025. aastal. Veebiküsitluses osales rohkem kui 12 500 vastajat vanuses 18-64 aastat 15 riigist, sealhulgas kõikidest suurematest Euroopa turgudest ja USAst. Igas riigis vastas 700-1000 inimest, kusjuures valik tehti kvoodimeetodil vanuse, soo, piirkonna ja tööalase staatuse alusel. Andmete kogumise korraldas Norstat.