3 min. lugemist

TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju

Kuidas inimesed tänapäeval videosisu vaatavad? Mida nad peavad "televisiooniks" ja kus töötab reklaam kõige paremini? CTV (Connected TV) ei ole veel meie e-kaubanduse tähelepanu keskmes, kuid arengud välismaal viitavad sellele, et see võib peagi muutuda. RTL AdAlliance'i uus uuring pakub selgeid andmeid ja suundumusi, mida tasub tähele panna. Ja see näitab, et video edu ei määra mitte tehnoloogia, vaid usaldus, sisu ja õigesti valitud kontekst.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju
Allikas: Depositphotos

Uuring kinnitab seda, mida paljud turundusspetsialistid kahtlustavad: telerivaatamine on muutumas. Rohkem kui pooled eurooplased (52%) peavad YouTube’i kaudu pikaformaadilise sisu vaatamist televisioonist “telerivaatamiseks”. Ainult 22% ütleb sama kasutajate loodud sisu kohta. See tõestab, et oluline ei ole seade, vaid pigem sisu tüüp ja kvaliteet. “Telerivaatamine” ei tähenda enam seda, mida see kunagi tähendas. Seetõttu on kõigi videote vaatamise rühmitamine ühte mõõdupuule eksitav. Inimesed eristavad sisu tüüpe ja formaate – ja see mõjutab nende arusaama reklaamist.

TV Evolution

Source: RTL AdAlliance

Reklaamiga toetatud voogedastuse mudelid kasvavad

Hinnatõusu ja tellimisväsimuse ajal on populaarsust kogumas reklaamiga toetatud tasuta või odavamad teenused. Ligi kolmandik eurooplastest on üle läinud nendele mudelitele. See tähendab ruumi uutele reklaamivõimalustele. Kaubamärkide jaoks on see võimalus jõuda sihtrühmadeni tõhusalt ja väiksemate kuludega. Siiski on vaja jälgida arenguid ja haarata kinni õigest hetkest.

Lineaartelevisioon domineerib endiselt

Isegi kui vaatamisvormid killustuvad väiksemateks segmentideks, valib 59% eurooplastest teleri sisselülitamisel esimesena traditsioonilise lineaarse või arhiivisisu (BVOD). Eriti sellistes žanrites nagu uudised, sport ja meelelahutus on

lineaarne televisioon

endiselt tugeval positsioonil.

Suurele publikule suunatud kampaaniate või kultuurihetkede puhul on lineaarne televisioon endiselt väärtuslik. Digitaalringhääling pakub aga paindlikkust ja täiendavat ulatust.

TV Evolution

Source: RTL AdAlliance

Televisiooni areng: Ootused telereklaami suhtes on kõrgemad

Uuring näitab, et usaldus traditsioonilise meedia (raadio, televisioon, ajakirjandus) ja selliste platvormide nagu TikTok või YouTube vahel kasvab. Usaldus nende vanemate formaatide vastu suureneb, mis mõjutab oluliselt brändi tajumist ja reklaami turvalisust.

See ei puuduta ainult sisu, vaid ka keskkonda. Väärteabe ajastul mängib meedia usaldusväärsus võtmerolli selles, kui tugevalt reklaam kõlab.

TV Evolution

Source: RTL AdAlliance

Vaatajatel on lineaarse televisiooni reklaami suhtes kõrgemad nõudmised – 67% ootab, et see oleks informatiivne, ja üle poole soovib ka emotsionaalset või meelelahutuslikku mõõdet. Seevastu YouTube’i reklaamidest ollakse pettunud. Nad hindavad neid häirivaks ja vaatajatele ei meeldi, et neid on liiga palju.

Videosisu vaatamine nõuab lihtsust ja kohalikkust

Nagu rõhutasid nii RTL AdAlliance kui ka agentuur Publicis, vajab turg lihtsamaid lahendusi ja suuremat paindlikkust. Ülemaailmne leviala on endiselt oluline, kuid tõelised tulemused tulevad siis, kui sisu kohandatakse kohalikule kontekstile.

CTV on praegune trend, mis on aeglaselt, kuid kindlalt muutumas videostrateegia kindla osaks. Sisu kvaliteet, platvormi usaldusväärsus, vaatamiskontekst ja kohalikud eelistused – need on muutujad, mis määravad tänapäeval edu.

Neljas uuring “Elutoa uus elu” põhineb kvantitatiivsel uuringul, mis viidi läbi 25. jaanuarist kuni 7. veebruarini 2025. aastal. Veebiküsitluses osales rohkem kui 12 500 vastajat vanuses 18-64 aastat 15 riigist, sealhulgas kõikidest suurematest Euroopa turgudest ja USAst. Igas riigis vastas 700-1000 inimest, kusjuures valik tehti kvoodimeetodil vanuse, soo, piirkonna ja tööalase staatuse alusel. Andmete kogumise korraldas Norstat.

Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed
2 min. lugemist

Kas tagatisraha tagastamine võib kosmeetikatoodete puhul toimida? Kaufland testib ideed

Saksa jaemüüja käivitab pilootprojekti, mis võib pakendimängu muuta. Kauflandi kliendid Münchenis tagastavad nüüd tühjad kosmeetikapakendid samamoodi nagu koksipudeli – pandiautomaadisse 29 sendi eest. Üksikasjad pärinevad Kauflandi pressiteatest , mis avaldati nende ettevõtte uudistetoimetuses.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus
3 min. lugemist

Postiteenuse poolsest projektist saab 13,6 miljoni kasutaja soovinimekirja rakendus

Kuigi paljud kardavad majanduslangust, avaldab Taani soovinimekirja rakendus GoWish oma kõigi aegade parimaid numbreid. TechCrunchi aruande kohaselt jõudis see eelmisel nädalal USA App Store’is 2. kohale ja on viimase aasta jooksul kahekordistanud oma kasutajate arvu 13,6 miljonini. Märkimisväärne detail? See sai alguse Taani-Rootsi postiteenistuse PostNordi jõuluprojektist.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU
Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu
2 min. lugemist

Kulude kokkuhoid #1 mõõdik: kuidas ettevõtted mõõdavad tehisintellekti automatiseerimise edu

TikToki ja NewtonX-i uued uuringud näitavad, kuidas ettevõtted kasutavad tehisintellekti automatiseerimist turunduses ja müügis. 90% juhtidest arvab, et tehisintellekti automatiseerimine aitab nende ettevõtetel kasvada. Investeeringud kasvavad kiiresti ja kõik ootavad tulemusi.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Partnership Manager & E-commerce Content Writer, Ecommerce Bridge EU