
Pärast pandeemiaaastaid, mil e-kaubandus kasvas keskmiselt 14% aastas, on stabiliseerumine käes. Kasv langes 2025. aastal 9,8%-ni ja 2026. aastal peaks see ulatuma 8,6%-ni. See ei ole kokkuvarisemine – see on normaliseerumise juurde naasmine. Turg on küpsemas.
Numbrid on endiselt muljetavaldavad: 4,94 triljonilt dollarilt 2025. aastal 5,36 triljoni dollarini 2026. aastal. Alates 2017. aastast, mil turu väärtus oli 1,80 triljonit dollarit, on tulud peaaegu kolmekordistunud.
Turuplatsid domineerivad mängus
Platvorm versus sõltumatu pood? See lahing on juba otsustatud. Turuplatsid nagu Amazon, Alibaba ja Shopee toodavad 87. aastal 2026% kogu e-kaubanduse tulust. See on peaaegu 9 igast 10 internetis kulutatud dollarist.
Sõltumatute kaupluste arv langeb 13% -ni ja see trend jätkub.
Väiksemate kaubamärkide puhul on sõnum selge: kas turg või väga konkreetne nišš.

Source: ECDB
India ja Indoneesia tõusuteel, Euroopa stagneerub
Suurim kasv? India 17,6% ja Indoneesia 22%. Mehhiko lisab 21,3%. Ladina-Ameerika kui piirkond juhib 12,4% -ga.
Euroopa on vastaspoolel. Saksamaa kasvab vaid 4,6%, Prantsusmaa 4,8% ja Jaapan 4,5%. GSA piirkonnas (Saksamaa, Šveits, Austria) on kasv kõige nõrgem, 4,6%, mis on tunduvalt madalam kui ülemaailmne keskmine.
Toidupood on uus meister
Kui elektroonika- ja hobikategooriad kasvavad alla 8%, siis toidukaubad kasvavad plahvatuslikult 14.4% aastas. Esimest korda ajaloos saavutab see 10,2% osakaalu kogu e-kaubandusest.
Toidukomplektid kasvavad kõige kiiremini, 18.7%. Inimesed tahavad mugavust ja kiireid lahendusi. Paradoksaalsel kombel on alkohol toidukaupade segmendis kõige nõrgem 11% kasvuga.
Huvitavad kategooriad väljaspool toidukaupu: puhastusvahendid (+21,4%) ja farmaatsiatooted (+19,2%).

Source: ECDB
Shein ja Temu: hüperkasvu ajastu lõpp
Kolmekohalise kasvu aastad on möödas. Shein kasvas kaheksa aasta jooksul (2016–2024) keskmiselt 74,5% aastas , kuid langeb 2026. aastal 6,5%-ni. Temu aeglustub pärast kaheaastast plahvatuslikku kasvu (+530.5% CAGR) 13.4%-ni.
Põhjus? Vähese tähtsusega abi reegli lõpp ja tariifide tõus. Temu hinnad hüppasid 2 dollarilt 14 dollarile, kui Trump lõpetas 800 dollari suuruse impordilünga, tappes tõhusalt ärimudeli, millele mõlemad platvormid tuginesid. Mõlema platvormi tarbijad lähevad üle teistele jaemüüjatele – Aeropostale kasvab 101%, Fabletics 114%, Carteri oma 75% endiste Shein/Temu klientide seas.
Kes võidab 2026. aastal
Amazon säilitab domineerimise GMV-ga 892 miljardit dollarit (+5.6%). Douyin/TikTok Shop on kõige kiiremini kasvav hiiglane – +59.4% 105 miljardi dollarini. Pinduoduo kasvab 12,6%.

Source: ECDB
Üllatus Hiina turul: Taobao kasvab vaid 1,3%, Tmall 0,9% ja JD.com langeb tegelikult 0,8%. Mõned Hiina suurimad platvormid kaotavad hoogu, samas kui teised, nagu Pinduoduo ja Douyin, kasvavad kahekohalise kiirusega.
Walmart kasvab 8.8% ja Shopee 6.1%. Mängijad, kes mõistsid kohalikke vajadusi, on positsioone taastamas.