2 min. lugemist

Ungari šokeeris just jaemüügimaailma selle maksereegliga

Ungari on vastu võtnud seaduse, mis jõustub 1. juulil 2025 ja mille kohaselt peavad kauplused laskma klientidel maksta sularahas. Seadus ütleb, et inimesed peavad saama maksta sularahaga isiklikult kauplustes, sularahas või raha kontole kandes.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Ungari šokeeris just jaemüügimaailma selle maksereegliga
Allikas: Canva Pro License

Mida nõutakse

Jaemüüjad peavad pakkuma sularahamaksevõimalusi, sealhulgas:

  • Müügikohajuures kaupluses tehtavad maksed
  • sularahas maksmine kauba kättesaamisel
  • sularahaautomaadist või kontole tehtavad sissemaksed
  • kollase tšeki maksed

Erandid kehtivad veebipõhiste tellimuste, piiriülese e-müügi ja täielikult automatiseeritud kaupluste puhul.

Tööstuse probleemid

Riikliku kaubandusliidu OKSZ on seadust kritiseerinud, hoiatades, et see paneb teatavatele äritüüpidele ebarealistlikke kohustusi

. Peamised tuvastatud probleemid:

  • Iseteeninduskauplused seisavad silmitsi tegevusraskustega
  • Pakikapid nõuavad kulukaid muudatusi
  • müügiautomaadid vajavad turvalisuse parandamist
  • Olemasolevate sularahata kaupluste suured ümberehituskulud
  • võimalikud teenuse osutamise katkestused

Liit väidab, et määrus jätab tähelepanuta elektrooniliste maksete suundumuse ja võib põhjustada probleeme väiksematele ettevõtetele.

Mõju jaekaubandusele

Muudatus on vastuolus laiema Euroopa suundumusega digitaalsete maksete suunas. Kuigi see tagab, et sularaha eelistavad kliendid ei jää ostudest kõrvale, loob see nõuetele vastavuse nõuded ettevõtetele, kes on üle läinud sularahata operatsioonidele. Jaemüüjad peavad juuliks rakendama nõuetele vastavad maksesüsteemid.

E-kaubanduse väljakutsed

Ungaris asuvatel veebipõhistel jaemüüjatel on eriti keerulised rakendustakistused, samas kui rahvusvahelised müüjad saavad kasu piiriülesest vabastusest. Kohalikud e-kaubandusettevõtted peavad nüüd integreerima oma platvormidesse sularahateenused ja kontohoiuste süsteemid, mis võib aeglustada kassaprotsesse ja suurendada klienditeeninduse nõudmisi. Seadus sunnib kodumaiseid digitaalselt tegutsevaid ettevõtteid säilitama kahesuguseid makseinfrastruktuure, mis loob ebasoodsa konkurentsiolukorra välismaiste konkurentide suhtes, kes saavad Ungari turul jätkata ainult sularahata maksetegevust.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU

Freelance Digital Marketing Specialist at Ecommerce Bridge with nearly a decade of experience in digital marketing, where I’ve specialised in managing international teams and building strategic partnerships. As former International Team Lead at Groupon, I managed teams across various European countries, handled KPI achievement, and worked daily with agencies in English. These days, I focus on content strategy, link building, and coordinating with international agencies in e-commerce expansion. What truly fulfils me is working with people and seeing everyone happy and satisfied with the results. I’m passionate about researching and writing about the latest trends in e-commerce and digital marketing, bringing fresh insights and industry news to our readers. I hold a Master’s degree in Mass Media Studies and completed international courses in London and Bristol.

Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU