
Online-turuplatsid on toodete avastamisel esirinnas
Online-turuplatsidel on üha olulisem roll mitte ainult ostukohana, vaid ka esimese kokkupuutepunktina klientidega.
47% tarbijatest alustab oma tooteotsinguid turuplatsidel, ületades traditsioonilisi otsingumootoreid. See areng peegeldab muutust ostukäitumises, mis rõhutab mugavust, laia valikut ja kiirust, mis nõuab, et kaubamärgid kohandaksid oma strateegiaid. Aruandest selgub, et tänapäeva tarbijad kombineerivad sageli erinevaid platvorme, külastades enne ostuotsuse tegemist keskmiselt nelja turuplatvormi.
Ligi pooled (47%) veebiostlejatest alustavad oma tooteotsinguid nüüd turuplatsidel, ületades otsingumootoreid (24%). See muutus rõhutab, kui oluline on, et kaubamärgid seaksid prioriteediks nähtavuse sellistel platvormidel nagu Amazon, Bol ja muud konkreetsed turuplatsid.
Klientide hinnangud mõjutavad otsuseid, kuid usaldus puudub.
Klientide ülevaated mängivad ostuotsuste tegemisel olulist rolli, mõjutades 77% ostjatest. Kuid ainult 33% vastanutest usaldab hinnanguid täielikult, rõhutades võltsitud hinnangute jätkuvaid probleeme. Kaubamärgid saavad seda leevendada, kasutades programme nagu Amazon Vine või toetudes turuvahenditele, et julgustada autentset tagasisidet.

Source: Channelengine
Impulssostude jõud
Turu kujundus julgustab sirvimist. Osaliselt tänu sellele tunnistas 56% ostjatest, et nad teevad plaaniväliseid oste. Sellised funktsioonid nagu “kliendid ostsid ka” ja bestsellerisoovitused on osutunud tõhusaks nende otsuste mõjutamisel.
Eelistus kaubamärgiga e-poodide ees
63% ostjatest eelistab turuplatsil ostlemist kaubamärkide enda e-poodidele. Otsustavate tegurite hulka kuuluvad mitmekesisus, mugavus ja konkurentsivõimelised hinnad. Beebibuumi inimesed hindavad eriti suurt tootevalikut, samas kui aastatuhande ja Z-põlvkonna inimesed keskenduvad kiirusele ja lihtsusele.
Mitmekanaliline lähenemine on oluline
Tarbijad külastavad ostuprotsessi käigus keskmiselt nelja turuplatsi. Seetõttu tasub kaaluda mitmekanalilist lähenemist. Kui piirdutakse vaid ühe turuplatsiga, siis on oht, et müük jääb saamata.
Usalduse probleemid püsivad
Kuigi eelmised read võivad viidata sellele, et turuplatsid on kuulikindlad vahendid, ei ole ka siin kõik ideaalne. Ostjad märkisid, et peamised tegurid, mis õõnestavad usaldust turuplatside vastu, on toodete kehv kvaliteet, ebausaldusväärsed müüjad ja tagasimakseprobleemid.
Investeerimine tugevasse klienditeenindusse ja vahenditesse võib aidata kaubamärkidel oma mainet kaitsta.
Enim müüdud kategooriad
Turuplatside kõige populaarsemad tootekategooriad on Kodu ja elamine, rõivad ja elektroonika. Nendes kategooriates toimub palju sirvimist ja ostmist, mistõttu on need peamised valdkonnad, millele brändi peaks keskenduma.
Kõige selle kõrval ei saa unustada ka sotsiaalset kaubandust. Kuigi see on alles arenev, on 40% ostjatest juba ostnud otse sotsiaalmeedia kaudu. Facebook on esikohal ja ka TikTok Shop näitab kiiret kasvu. Brändidel on võimalusi sotsiaalse kaubanduse kasutamiseks.
Aruandes märgitakse, et 2 klienti 5-st on juba ostnud sotsiaalmeedia platvormidel ja 24% ostaks sealt uuesti.
Aruanne kinnitab, et veebipõhised turuplatsid on Euroopas kanda kinnitanud. Kaubamärkide ja müüjate jaoks on oluline rakendada andmepõhist strateegiat, mis hõlmab mitme müügikanali kasutamist. Turuplatsidel kättesaadavate vahendite abil ja oma kohalolekut laiendades saavad ettevõtted paremini reageerida klientide vajadustele ja säilitada konkurentsieelise dünaamilisel turul.