
Kui uuringust selgub ka, et mõni ettevõte kavatseb kasutada tehisintellekti oma klienditeeninduses, kaaluks üle poole vastanutest ka konkurendi juurde üleminekut.
2023. aasta lõpus läbi viidud ulatuslik küsitlus hõlmas tuhandeid tarbijaid ja tõi esile lahknevuse tarbijate mure automatiseerimise ja tehisintellekti kasutamise suhtes teenindusoperatsioonides ning klienditeenindusjuhtide entusiasmi vahel selle kasutuselevõtu suhtes. Keith McIntosh, Gartneri klienditeeninduse ja -toe praktika vanemjuht, ütles uuringus: “Kuigi klienditeenindusjuhtidele avaldatakse märkimisväärset survet tehisintellekti kaasamiseks, ei saa nad endale lubada klientide murede kõrvalejätmist, eriti kui see võib viia klientide lahkumiseni.”
Tarbijad on kõige enam mures, et inimesindajate kättesaadavus väheneb
Küsitluse kohaselt on tarbijate peamine mure tehisintellekti pärast klienditeeninduses võimalikud raskused inimesindaja kättesaamisel. Järgneb mure, et tehisintellekt asendab töökohti ja annab valeinfot.
“Pärast väsinud iseteenindusvõimalusi on kliendid valmis inimsuhtluseks,” ütles McIntosh. Paljud muretsevad, et tehisintellekt toimib veel ühe takistusena, mis lahutab neid otseülekandjast. Teenindusjuhid peavad näitama, et tehisintellekt võib teeninduskogemust pigem parandada kui raskendada
.” Uuringu kohaselt peavad teenindusettevõtted veenduma, et nende automatiseerimine ja tehisintellekti oskused täiendavad parimaid standardeid teeninduskogemuse kujundamisel, kui nad soovivad arendada klientide usaldust tehisintellekti vastu. See hõlmab avatud suhtlust selle kohta, millal ja kuidas tarbijad võivad soovi korral inimagendiga suhelda. Näiteks tehisintellektipõhised vestlusrobotid peaksid olema avatud oma piirangute suhtes ja edastama vajadusel dialoogid sujuvalt inimagendile, säilitades seeläbi suhtlemise konteksti. See uuring rõhutab klienditeeninduse muutuval maastikul vajadust tasakaalustada tehniline areng tarbijate eelistuste ja probleemidega.