2 min. lugemist

Uus uuring näitab, et enamik kliente soovib pigem inimjuhitud klienditeenindust kui tehisintellekti

Hiljutise põhjaliku uuringu kohaselt ei sooviks umbes kaks kolmandikku tarbijatest, et tehisintellekt (AI) osaleks nende klienditeeninduskontaktides.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Uus uuring näitab, et enamik kliente soovib pigem inimjuhitud klienditeenindust kui tehisintellekti
Allikas: Depositphotos

Kui uuringust selgub ka, et mõni ettevõte kavatseb kasutada tehisintellekti oma klienditeeninduses, kaaluks üle poole vastanutest ka konkurendi juurde üleminekut.

2023. aasta lõpus läbi viidud ulatuslik küsitlus hõlmas tuhandeid tarbijaid ja tõi esile lahknevuse tarbijate mure automatiseerimise ja tehisintellekti kasutamise suhtes teenindusoperatsioonides ning klienditeenindusjuhtide entusiasmi vahel selle kasutuselevõtu suhtes. Keith McIntosh, Gartneri klienditeeninduse ja -toe praktika vanemjuht, ütles uuringus: “Kuigi klienditeenindusjuhtidele avaldatakse märkimisväärset survet tehisintellekti kaasamiseks, ei saa nad endale lubada klientide murede kõrvalejätmist, eriti kui see võib viia klientide lahkumiseni.”

Tarbijad on kõige enam mures, et inimesindajate kättesaadavus väheneb

Küsitluse kohaselt on tarbijate peamine mure tehisintellekti pärast klienditeeninduses võimalikud raskused inimesindaja kättesaamisel. Järgneb mure, et tehisintellekt asendab töökohti ja annab valeinfot.

“Pärast väsinud iseteenindusvõimalusi on kliendid valmis inimsuhtluseks,” ütles McIntosh. Paljud muretsevad, et tehisintellekt toimib veel ühe takistusena, mis lahutab neid otseülekandjast. Teenindusjuhid peavad näitama, et tehisintellekt võib teeninduskogemust pigem parandada kui raskendada

.” Uuringu kohaselt peavad teenindusettevõtted veenduma, et nende automatiseerimine ja tehisintellekti oskused täiendavad parimaid standardeid teeninduskogemuse kujundamisel, kui nad soovivad arendada klientide usaldust tehisintellekti vastu. See hõlmab avatud suhtlust selle kohta, millal ja kuidas tarbijad võivad soovi korral inimagendiga suhelda. Näiteks tehisintellektipõhised vestlusrobotid peaksid olema avatud oma piirangute suhtes ja edastama vajadusel dialoogid sujuvalt inimagendile, säilitades seeläbi suhtlemise konteksti. See uuring rõhutab klienditeeninduse muutuval maastikul vajadust tasakaalustada tehniline areng tarbijate eelistuste ja probleemidega.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU