7 peamist põhjust, miks eurooplased valivad veebiostud
Ostjaid ajendavad veebiostude tegemiseks mitmed põhjused, näiteks:
- kohaletoimetamine koju
- odavad hinnad
- head pakkumised
- mugavus
- laiem valik tooteid
- suurem tooteinfo
- 24/7 kättesaadavus
Kohaletoimetamine koju on prioriteediks 50% Ühendkuningriigi, 43% Saksamaa ja 42% Prantsusmaa vastajate jaoks, samas kui odavad hinnad on prioriteediks 47% vastajate jaoks.
ELi turud: Seadmete kasutamine ja ostukategooriad
Kõige populaarsemad digiseadmed Euroopa tarbijate seas on lauaarvutid, millele järgnevad sülearvutid ja nutitelefonid. Siiski on lauaarvutite kasutamine vähenenud: 40% vastanutest kogu maailmas ütles, et nad ei tee kunagi oste lauaarvutiga. Sülearvutid on ostukorraldusena populaarsemad: 24% vastanutest ütles, et nad ei ole viimase aasta jooksul kunagi ostnud sülearvutiga
.Nutitelefonid on kõige populaarsemad seadmed, millega tehakse oste internetis: Prantsusmaal kasutab neid alati 39%, Ühendkuningriigis 38% ja Saksamaal 29%.
Nutiteleriga kauplemine ei ole veel populaarsust kogunud, 83% Ühendkuningriigi ja Saksamaa ostjatest ei ole seda kunagi kasutanud.Moe ja aksessuaarid on kõige populaarsemad tootekategooriad, kusjuures 64% Beneluxi riikide ostjatest ostis eelmisel aastal moekaupu ja 61% Saksamaa ostjatest. Siiski ostsid Euroopa vastajad viimase aasta jooksul toidukaupu internetist vähem kui 20 riigi keskmine 41%. Ka ilu- ja kosmeetikatooted on Beneluxi riikides samuti populaarsemad, kusjuures 39% ostjatest ostis viimase aasta jooksul elektroonikatooted veebist.Kodutarbed on populaarsed veebiostud, 41% Beneluxi riikide ja Saksamaa vastajatest ostis viimase aasta jooksul kodutarbeid.
ELi tarneootused: Kiirus vs. jätkusuutlikkus
ELi turgude jaemüüjad ja kaubamärgid peavad vastama klientide ootustele seoses tarnekiirusega, et tõhusalt konkureerida ja võita rohkem kliente. Põhjamaade tarbijate jaoks on sama päeva tarne tähtsusetu, samas kui Ühendkuningriigis ja Prantsusmaal hinnatakse väga kõrgelt järgmise päeva tarnet
. Põhjamaades kasutatakse järgmise päeva tarnet kõige vähem, 41% ei kaalu seda ühegi ostu puhul.
Prantsuse tarbijad hindavad kõige rohkem süsinikdioksiidi neutraalset kodutarnet, 75% hindavad seda või väga oluliseks. Keskkonnasõbralik lähenemine tarnetele on Beneluxi riikides kõrgemalt hinnatud (69% peab seda oluliseks või väga oluliseks) kui Põhjamaades.
ELi turud: Peamised järeldused
Uuringust selgub, et Euroopa turgude vahel on märkimisväärseid erinevusi internetiostude tegemises, kusjuures eelistuste ja prioriteetide osas on ilmnenud selged mustrid. Kuigi digitaalne kaubandus kasvab jätkuvalt, on piirkondlikud erinevused tarneootuste, kulutuste ja ostusageduse osas märkimisväärsed.
Peamised suundumused näitavad, et nutitelefonid ületavad traditsioonilise lauaarvuti kui eelistatuima ostuvahendi, kuigi kasutusmäärad on piirkonniti erinevad. Moe ja aksessuaaride ostud domineerivad eri turgudel.
Need tulemused viitavad sellele, et jaemüüjad peavad Euroopa turgudel laienedes kasutama pigem turupõhiseid strateegiaid kui ühtset lähenemist. Piiriülese e-kaubanduse edu saavutamiseks on oluline mõista kohalikke eelistusi tarneviiside, maksekünniste ja keskkonnateadlikkuse osas ning nendega kohaneda.