Varajase ostmise kasvav trend
Hiljutine Gartneri uuring näitab, et 32% Ameerika tarbijatest kavatseb alustada oma jõuluoste juulist oktoobrini, mis näitab üleminekut varasematele ostudele. Võrdluseks, 29% klientidest plaanib novembris ostlema hakata.
See käitumismuutus annab e-kaubanduse ettevõtetele võimaluse kliente aegsasti kaasata. Suuremad jaemüüjad nagu Amazon ja Target reklaamivad juba sügisesi müügiüritusi, nagu Prime Big Deal Days ja Circle Week.
Inflatsiooni mõju rahakottidele
Uuring heidab valgust ka sellele, kuidas inflatsioon mõjutab ostukäitumist. Vaid 14% vastanutest plaanib oma jõuluostude kulutusi eelmise aastaga võrreldes suurendada, 21% kavatseb kokku hoida ja 64% loodab säilitada sama kulutuste taseme.
75% vastanutest on suuremate jõulukulutuste peamiseks põhjuseks pigem kõrgemad hinnad kui suurenenud kasutatav tulu.
Veebipoodide ja hübriidteenuste hooaeg USA-s
E-kaubanduse õnneks on internetikaubandus tarbijate seas endiselt populaarne – 20% tarbijatest kavatseb sel aastal oma e-oste suurendada. Lisaks kavatseb 57% vastanutest kasutada hübriidostude tegemise teenuseid, nagu veebist ostmine, kauplusest järeletulemine (BOPIS), tänaval pealevõtmine, samal päeval kohaletoimetamine või kiirendatud kohaletoimetamine.
Kuigi mõned tarnevõimalused ei pruugi teistes piirkondades olla nii laialt levinud, võivad need olla inspiratsiooniks. Samuti tuletab see e-poodidele meelde, et nähtavuse ja kättesaadavuse tagamine on ülioluline. Kliendid hindavad mugavust ja paindlikkust – eriti jõuluostlejate jaoks.
Toote tagastamine
Üha suurem hulk tarbijaid, eriti nooremaid, eelistab pikemat tagastusperioodi. Gartneri andmed näitavad, et üle 70% alla 40-aastastest klientidest sooviks paindlikumaid tagastustähtaegu, mis ulatuvad kaugemale traditsioonilisest 30–60-päevasest perioodist.
Jõuluhooajal pikemaid tagastusperioode pakkuvad e-kaubanduse ettevõtted võivad näha kõrgemaid konversioonimäärasid ja klientide rahulolu.
Gartneri analüütik Kassi Socha soovitab jaemüüjatel alustada jõuluhooaja planeerimist juba esimeses kvartalis ja täiustada pidevalt oma turundusstrateegiaid.
“See strateegia võimaldab turundusmeeskondadel kaaluda tarbijate varajasi teadmisi ja turuanalüüse, tagades, et aasta alguses püstitatud hüpoteesid vastavad nende sihttarbijate ootustele,” nendib Socha.