
Mida pakutakse
Sortiment hõlmab kõike alates nahahooldusest kuni parfüümideni. Zalando läks seguga – populaarsed TikToki kaubamärgid luksusnimede kõrval.
Kataloogist leiate:
- Korea ilu (Joseoni ilu, COSRX, TIRTIR, Dr. Jart+)
- Viiruslikud kaubamärgid (Augustinus Bader, The Ordinary, Sol de Janeiro, Rom&nd)
- Luksusbrändid (Lancôme, Estée Lauder, Kiehl’s)
- Lõhnad (Maison Margiela, Narciso Rodríguez, Viktor&Rolf)
- Kohalikud kaubamärgid nagu 3Ina meigis
Strateegia on selge – kata kõik hinnapunktid ja stiilid. Alates odavatest sotsiaalmeedia hittidest kuni esmaklassiliste toodeteni.
Kuidas hispaanlased ostavad
Zalando avaldas uuringu Hispaania ostuharjumuste kohta. Numbrid näitavad huvitavat nihet.
Pooled vastanutest hakkasid viimase kahe aasta jooksul kasutama rohkem ilutooteid. Z-põlvkonna jaoks on see veelgi tugevam – 65%. Enamasti on need naised (50% neist).
Kõige populaarsemad kategooriad:
- 60% hispaanlastest kasutab kehahooldustooteid iga päev
- 56% jõuab parfüümideni iga päev
- 48% omab igapäevast näohooldusrutiini
Mis juhib ostuotsuseid
Uuring paljastas kolm peamist tegurit. Kvaliteet juhib 65% -ga, millele järgnevad hind (40%) ja looduslikud koostisosad (38%).
Kõige sagedamini ostetavad tooted on keha- ja juuksehooldustooted – üle 57% klientidest ostab neid igakuiselt.
Tuleviku trendid
Tarbijad on huvitatud:
- Niisutavad, puhastavad ja pinguldavad koostised (45%)
- Niiskus- ja stressikindel meik (29%)
- Stressivastased tooted (24%)
- Lihtsustatud rutiinid (24%)
Turukontekst ja konkurents
Hispaania veebipõhine iluturg väärib tähelepanu pööramist. Sektor jõudis 1.36. aastal 2024 miljardi dollarini ja kasvab 10% aastas. Veelgi huvitavam on see, et ilu ja isikliku hügieeni e-kaubandus kasvab Hispaanias kiiremini kui teised kategooriad , 35,4% aastas, mida juhivad mõjutajaturundus ja tellimiskastid.
Praegu toimub umbes 35% kõigist iluostudest Hispaanias veebis. See arv kasvab pidevalt, kuna üha rohkem ostjaid tunneb end mugavalt kosmeetikatoodete ostmisel ilma neid poodides katsetamata.
Konkurentsimaastik on hiljuti muutunud. ASOS on oma moepakkumise raames Hispaanias ilu müünud juba aastaid, kuid Briti jaemüüjal oli raskusi – selle aktsia väärtus langes 2023. aasta alguses 70%. Samal ajal ei osale kunagi suur konkurent About You enam võidujooksus pärast seda, kui Zalando omandas 2025. aasta juulis üle 91% ettevõttest.
See jätab Zalando tugevale positsioonile. Alates 2018. aastast pakuvad nad juba ilu mitmel Euroopa turul, nii et nad teavad, mis töötab. Hispaania turul on spetsiifilised eelistused – lõhnaained on siin olulisemad kui teistes riikides ning suur nõudlus Korea ilutoodete järele, mida Zalando palju varub.
Miks see on mõistlik
Zalando Lõuna-Euroopa juht Eloisa Siclari räägib “ambitsioonist konsolideerida moe ja elustiili võrdlussihtkohana”. Ettevõte tugineb asjaolule, et kliendid ostavad juba kategooriateüleselt. Ilu lisamine on loogiline järgmine samm.
Hispaania turul on potentsiaali. Huvi heaolu ja enesehoolduse vastu kasvab. Zalando soovib seda ära kasutada ja pakkuda kõike ühes kohas – alates riietest kuni kingade ja näoseerumini.
Tõestatud mudel laieneb lõunasse
Hispaania on uusim riik, kus Zalando pakub ilutooteid. Kategooria pole platvormi jaoks uus – see käivitati 2018. aastal Saksamaal, Poolas ja Austrias ning laienes seejärel järk-järgult üle Euroopa.
Praegu on ilu saadaval 10 turul: Austrias, Belgias, Taanis, Prantsusmaal, Saksamaal, Itaalias, Hollandis, Poolas, Rootsis ja Šveitsis. Laienemine Hispaaniasse annab märku ettevõtte usaldusest kategooriatevahelise ostumudeli vastu.
Teiste moemüüjate jaoks, kes seda ruumi jälgivad, on järeldus selge: ilu toimib moe e-kaubanduse täiendusena. Zalando järkjärguline kasutuselevõtt kogu Euroopas seitsme aasta jooksul näitab, et see on jätkusuutlik täiendus, mitte ainult lühiajaline trend.