2 min. lugemist

Euroopa direktiivide läbivaatamine: Euroopa Parlamendi käes olevad pakendimuudatused

Eelmisel nädalal hääletas Euroopa Parlament pakendite ja pakendijäätmete direktiivi läbivaatamise poolt. E-kaubandus valmistub reageerima ja otsib võimalusi pakendimajanduse lahendamiseks. Läbivaatamise kohaselt peavad kõik pakendid olema 2030. aastaks korduvkasutatavad või ringlussevõetavad.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Euroopa direktiivide läbivaatamine: Euroopa Parlamendi käes olevad pakendimuudatused
Allikas: Depositphotos

Pakendid on kasvav jäätmeallikas. Enamik kaupu vajab pakendamist toote elutsükli mitmes etapis. aastal tekkis ELis 66 miljonit tonni pakendeid. 12 aastat hiljem, 2021. aastal, on see arv tõusnud 84 miljoni tonnini. Iga eurooplane tekitab 2021. aastal 188,7 kg pakendijäätmeid. Ilma edasiste meetmeteta tõuseb see arv 2030. aastaks eeldatavasti 209 kg-ni.Euroopa Parlamendi liikmed soovivad keelata väga kergete kilekottide (alla 15 mikroni) müügi. Erandiks on tooted, mis vajavad neid hügieenilistel põhjustel või kui neid kasutatakse lahtise toidu esmase pakendina.

Tagasipakendamisel on oma kriitikud

2030. aastaks peaks 10% kõigist saadetistest olema saadetud suletud süsteemis. See tähendab, et pakendeid tuleb taaskasutada. Samuti peavad tarbijad tagastama pakendi, kui nad säilitavad kõik tooted tellimuse raames. Mitmed osapooledon seda muudatust kritiseerinud, kuna EL ei ole veel kehtestanud ühtseid logistikastandardeid kogu Euroopas. Kriitikute hulgas on ka Saksamaa e-kaubanduse liit Bundesverband E-commerce und Versandhandel (Bevh) , kes ütles oma avalduses: “Kuna Euroopa Liidus puuduvad ühtsed lahendused korduvkasutatavate pakendite jaoks, peame korduvkasutatavate pakendite tagastamist problemaatiliseks, eriti piiriüleses e-kaubanduses.

Kui ei ole tagatud, et kõik teenusepakkujad ELis korduvkasutatavaid pakendeid aktsepteerivad, on meie arvates vastuvõetamatu, et tühje pakendeid saadetakse piiriüleses kaubanduses pidevalt üle Euroopa. Tagasisaatmine toimub ka siis, kui klient säilitab kauba,” ütles Bevh’i tegevjuht Christoph Wenk-Fischer.

Source: Depositphotos

Selle probleemi lahenduseks võiks olla logistikateenuste pakkujate või postiettevõtete kaasamine. Sellisel juhul võiksid tarbijad tagastada korduvkasutatavad pakendid kauba kättetoimetajale uksel. Bevhi sõnul puuduvad praegu aga standardiseeritud logistilised protsessid, mis muudaksid selle tagastamisprotsessi võimalikult lihtsaks.

Muudatusi on oodata

Veel ei ole selge, kuidas ja millal läbivaatamine toimub. Euroopa Parlament on hääletanud muudatuste poolt, kuid peab veel Euroopa Ülemkoguga läbirääkimisi pidama. Euroopa Ülemkogu ei ole veel parlamendi seisukohta läbivaatamise kohta vastu võtnud. Nii veebipõhised jaemüüjad kui ka logistikaettevõtjad on võtnud aasta alguses väljakuulutatud muudatused teadmiseks ja on mõned neist muudatustest juba rakendanud. Näiteks Amazon on hakanud Euroopas kasutama taaskasutatavaid pakendeid ja kaotanud topeltpakendid ning Packeta on välja töötanud oma korduvkasutatavad pakendid.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.
3 min. lugemist

7000+ turundajat suunduvad Budapesti – siin on põhjus.

Affiliate World Europe tuleb 4.-5. septembril 2025 Budapestis Hungexpo Budapesti kongressi- ja messikeskuses. See esmaklassiline affiliate marketingi konverents toob kokku valdkonna parimad turundajad, reklaamijad ja tehnoloogilised uuendajad kaheks päevaks, kus toimub võrgustike loomine, õppimine ja ärikasv.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele
2 min. lugemist

Meta AI Opportunity Score nüüd saadaval kõigile reklaamikontodele

Meta on lõpetanud oma Opportunity Score’i funktsiooni ülemaailmse kasutuselevõtu kõigis reklaamikontodes pärast selle aasta alguses alanud esialgset testimisfaasi. Tehisintellektipõhise optimeerimisvahendi eesmärk on aidata reklaamijatel süstemaatiliste soovituste abil parandada oma kampaaniate tulemuslikkust.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+