Moe e-kaubanduse kasv: laienemine tasub end ära
Piiriülene e-kaubandus moodustab märkimisväärse osa, kuni 38% koguturust (ulatudes 82 miljardi euroni). Rahvusvahelise müügi tähtsus kasvab jätkuvalt, rõhutades e-kaubanduse ettevõtete potentsiaali laieneda oma koduturust kaugemale. Eksperdid ennustavad, et piiriülene müük moodustab 2025. aastaks 39,6% turust, ulatudes potentsiaalselt 89 miljardi euroni. See kujutab endast strateegilist võimalust e-kaubanduses osalejatele, kes keskenduvad rahvusvahelisele kasvule.
Analüütikud prognoosivad, et turg kasvab 2025. aastaks veel 5%, ulatudes 224 miljardi euroni. Hiina kiirmoeplatvormide, nagu Shein ja Temu, tõus ning kasvavad tarbijalt tarbijale (C2C) platvormid nagu Vinted juhivad seda pidevat kasvu.
Müügikanalites domineerivad turuplatsid
Turuplatsid olid 2023. aastal peamine müügikanal. Need moodustasid kuni 72% sektori kaupade koguväärtusest , mis on 51 miljardit eurot. C2C turud panustasid 12 miljardit eurot, moodustades 17% kogusummast. Prognooside kohaselt kasvab nende maht 2025. aastaks 15 miljardi euroni.
See nihe turgu valitseva seisundi suunas rõhutab mitmekanaliliste strateegiate tähtsust e-kaubanduse kaubamärkide jaoks, kes soovivad konkurentsikeskkonnas edu saavutada.
Kogu Euroopa moe-, ilu – ja luksusturu väärtuseks hinnatakse vapustav 719 miljardit eurot. Sellest moodustab mood (sh luksus) 541 miljardit eurot, ilu (sh luksus) aga 178 miljardit eurot. Ainuüksi luksusturg on väärt 84 miljardit eurot, rõhutades selle tähtsust laiemas moetööstuses.
Miks see nii on?
Kuigi paljud ootasid pärast pandeemia lõppu veebimüügi vähenemist, osutus olukord moe-, ilu- ja luksussegmentides erinevaks mitmel põhjusel:
1. Tarbijate ostukäitumise muutumine
Pandeemia ajal õppisid paljud inimesed veebis ostlema ja neil tekkis harjumus kasutada e-poode. See on mugav lahendus, mis pakub ka paremat ülevaadet ja laiemat valikut. See suundumus on püsinud ka pärast pandeemiat, kuna inimesed hindasid võimalust hõlpsasti võrrelda hindu, tooteid ja kaubamärke praktiliselt kõikjalt.
2. Luksuse ja eneseväljenduse kasvav tähtsus
Pärast pandeemia keerulisi perioode keskendusid paljud inimesed rohkem eneseväljendusele, mis suurendas huvi luksus- ja moetoodete vastu. Moe-, ilu- ja luksusbrändide ostud muutusid tasu ja investeeringu vormiks isiklikus välimuses, suurendades nõudlust nendes segmentides.
3. Internetipõhiste kauplemiskohtade ja uute platvormide kasv
Uute platvormide, näiteks Sheini, Temu ja C2C turgude (nt Vinted) buumiga said tarbijad juurdepääsu odavamatele valikutele ja erinevatele stiilidele, mis toetasid veebikaubandust ka pärast pandeemiat. Need platvormid kohandusid kiiresti tarbijate vajadustega ja pakkusid neile uuenduslikke ostlemisviise, olgu see siis kiirmood või jätkusuutlikud alternatiivid.
4. Tehnoloogilised edusammud ja täiustatud logistika
Tehnoloogia ja logistikalahenduste märkimisväärne täiustamine, nagu kiiremad tarned, maksesüsteemide parem integreerimine ja kvaliteetsem klienditeenindus, on muutnud veebikaubanduse veelgi atraktiivsemaks võimaluseks. Need täiustused võimaldasid kaubamärkidel säilitada kliente ka pärast traditsioonilistesse kauplustesse naasmist.
5. Euroopa moeturg mõtleb globaalselt
Kuigi paljud ettevõtted nägid pandeemia ajal vaeva, et ellu jääda, avastasid piiriülese kaubandusega kohanenud ettevõtted juurdepääsu suuremale ülemaailmsele publikule. Piiriülene ostlemine kujunes oluliseks kasvuteguriks, kuna tarbijad otsisid aktiivselt tooteid, mis ei olnud nende oma riigis kättesaadavad.
Need tegurid võimaldasid moe-, ilu- ja luksussegmentidel mitte ainult pandeemia üle elada, vaid ka kogeda edasist kasvu, tugevdades nende positsiooni e-kaubanduse sektoris.
Euroopa moeturg, sealhulgas ilu- ja luksussegment, saavutas 2023. aastal rekordilised 213 miljardit eurot. See kujutab endast märkimisväärset kasvu, trotsides praegust rahalist ebakindlust ja COVIDi-järgset skeptitsismi, mis ennustas, et kunstlikult paisutatud müük sulgemise ajal väheneb.
Piiriülesed e-kaubanduse platvormid ja turud soodustavad jätkuvalt edasist müüki. Uurime nende ootamatute numbrite taga olevaid juhte ja tuvastame edetabelit juhtivad kaubamärgid.