3 min. lugemist

Euroopa turuliidrite aruanne näitab kohalike mängijate tõusu

Euroopa turumaastik kujutab endast silmatorkavat kontrasti kaasaegses e-kaubanduses. Kuigi Amazon ja eBay pälvivad tähelepanu, hõlmavad nad vaid 31% Euroopa turuliiklusest, jättes ruumi erinevatele konkurentidele. Euroopa turg on endiselt märkimisväärselt killustunud - alates puhtast platvormidest kuni jaemüüjate juhitud ettevõteteni ning alates laiaulatuslikest generalistidest kuni kategooriate spetsialistideni -, mis viitab nii võimalustele kui ka jätkuvale arengule. Käesolevas Internetretailingi uuringus uuritakse peamisi osalejaid, ärimudeleid ja dünaamikat, mis kujundavad Euroopa digitaalse kaubanduse tulevikku.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Euroopa turuliidrite aruanne näitab kohalike mängijate tõusu
Allikas: Depositphotos

Turuliidrid ja liiklusjaotus

Kuigi Amazon ja eBay on Euroopa turuliiklusettevõtjad, on nende ühine turuosa 31% (vastavalt 17% ja 14%) suhteliselt tagasihoidlik. Järgnevad platvormid nagu AliExpress, Allegro ja Etsy, millest igaühe osakaal on ühekohaline. Ka sellised moele keskendunud platvormid nagu Zalando, Shein ja Decathlon on saavutanud märkimisväärse turuosa.

Euroopa turuliikluse kõige põnevam aspekt ei seisne ainult suurtes mängijates, vaid ka ulatuslikus “pika saba” nähtuses. On tähelepanuväärne, et sadade turuplatside operaatorite turuosa jääb alla 0,5% kogu liikluse osakaalust. Euroopa turu ainulaadne killustatus näitab kahte erinevat mustrit:

  • Tugevad kohalikud/piirkondlikud ettevõtjad domineerivad konkreetsetel turgudel.
  • Väike rühm piiriüleseid platvorme, mis on piirkonniti erineva eduga.
  • Märkimisväärne ruum tulevase konsolideerimise ja küpsemise jaoks.

Põhilised turumudelid

  1. Puhtad turuplatsid

Need platvormid ühendavad üksnes ostjaid ja müüjaid, pakkudes tavaliselt järgmist:

  • Turundus- ja tehinguinfrastruktuuri
  • maksete töötlemine
  • logistika- ja saatmistugi
  • valikuline ladustamine/varude haldamine

Näited: eBay , Allegro, Bol.com, Temu.

the share of EU consumer traffic directed at TOP 1000

Source: Internetretailing

  1. Hübriid-/mitmesektorilised turuplatsid

Need kombineerivad kolmanda osapoole müüki oma jaemüügitegevusega:

  • Võimaldavad sõltumatute müüjate tegutsemist platvormil
  • Müüvad oma kaubamärgi tooteid (sageli konkurentsivõimelise hinnaga).

Näide: Amazon oma 225 000+ SMB müüjaga koos oma kaubamärgiga pakkumistega.

  1. Jaemüüja juhitud turuplatsid

Traditsioonilised jaemüüjad laienevad turuplatvormide kaudu:

  • Täiendavad põhiinventari koos kolmanda osapoole müüjatega.

Näited: Müügiplatvormid, mis on seotudkaubanduskeskuste ja -vahenditega,nagu näiteks:

    • Decathlon: Põhilised spordikaubad + täiendavad tooted turuplatsi kaudu.
    • B&Q: otsemüük + kolmanda osapoole erikaubad.
Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in  Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Measured by European traffic, here are the Top50 marketplaces in Europe and the categories into which they fall

Source: Internetretailing

Spetsialistid vs. üldised turuplatsid

Üldised turuplatsid:

  • Lai tootevalik mitmes kategoorias

Näited: Amazon, eBay

Spetsiaalsed turuplatsid:

  • (nt RoofbarsUK).
  • Võivad pakkuda sügavust erialasiseselt (nt Shein, Zalando moesektoris).
  • Sageli ähmastavad piirid turuplatsi ja traditsioonilise jaemüügi vahel.

Võidujooks Euroopa digitaalse ostja pärast ei ole veel kaugeltki lõppenud. Jah, Amazon ja eBay võivad olla juhtpositsioonil, kuid tegelik lugu peitub sadades turuplatsides, mis rajavad oma teed kogu kontinendil.

Mõned keskenduvad kohalikele turgudele, teised konkreetsetele tootesortimentidele – ja paljud neist arenevad jõudsalt. Selline killustunud maastik näitab, et turg on veel noor ja pakub palju ruumi uutele ideedele ja lähenemisviisidele.

Kuna need platvormid küpsevad ja mõned neist paratamatult ühinevad, ei ole edu võti ainult suurus, vaid ka mõistmine, mis paneb iga Euroopa turu tiksuma.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Instagram käivitab toimetused: Mida see uus videotöötlusvahend pakub?
3 min. lugemist

Instagram käivitab toimetused: Mida see uus videotöötlusvahend pakub?

Instagram on ametlikult avalikustanud oma videotöötlusrakenduse Edits. Seda hindavad eriti kõrgelt sisu loojad ja väikesed kaubamärgid, kes soovivad oma videotootmist laiendada. See on otsene vastus populaarsele CapCut tööriistale, mis kuulub ByteDance’i alla. Mille poolest need rakendused erinevad ja milline on nende potentsiaal e-kaubanduse jaoks?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju
3 min. lugemist

TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju

Kuidas inimesed tänapäeval videosisu vaatavad? Mida nad peavad “televisiooniks” ja kus töötab reklaam kõige paremini? CTV (Connected TV) ei ole veel meie e-kaubanduse tähelepanu keskmes, kuid arengud välismaal viitavad sellele, et see võib peagi muutuda. RTL AdAlliance’i uus uuring pakub selgeid andmeid ja suundumusi, mida tasub tähele panna. Ja see näitab, et video edu ei […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+