5 min. lugemist

Kuidas kirjutada töökuulutus, mis meelitab ligi parimaid ja säravamaid kandidaate?

Tööotsijate ligimeelitamine ei ole lihtne ülesanne - eriti nende, kes sobivad ideaalselt teie ametikohale ja ettevõttele. Hästi kirjutatud töökuulutus võib muuta kogu protsessi palju lihtsamaks ja tõhusamaks ning meelitada ikkagi parimaid uusi kolleege, kellega te hästi läbi lööksite. Kuidas seda kirjutada ja mida silmas pidada?

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kuidas kirjutada töökuulutus, mis meelitab ligi parimaid ja säravamaid kandidaate?
Allikas: Depositphotos

.

Parima töökuulutuse kirjutamine

Töökuulutus on reklaam nagu iga teine. Selle eesmärk on äratada tähelepanu, haarata ja intrigeerida lugejat (potentsiaalset töötajat) ning selle tulemusena veenda teda tegutsema. Siin lõpeb sarnasus. Suur hulk kandidaate tähendab ka suurt hulka kulusid, mis on seotud esialgse sõelumise, intervjuude, valiku jne. Kui te ei otsi meeleheitlikult töötajaid uue tehase täitmiseks, ei taha te kümneid kandidaate. Teil on vaja vaid mõnda, kuid tõeliselt head kandidaati, eriti kõrgematele või juhtivatele ametikohtadele. Siinkohal tulebki mängu kuulutuse esialgne filter.

Kvaliteetsete kandidaatide ligimeelitamine esimese lausega

Parim töökuulutus on see, millega kandidaat suudab end esimesel lugemisel samastada. Ja kui see peegeldab hästi teie ettevõtet, seda parem. Olete juba heal teel koostööle.

  • See olen mina!
  • Ma olen siin õnnelik.
  • Ma olen juba ammu sellist võimalust otsinud.
  • See kõnetab otseselt minu hinge.

Need on täpselt need fraasid, mida soovite, et teie kuulutus potentsiaalses kandidaadis esile kutsuks. See aitab teil välja filtreerida õigeid inimesi, sest te ei taha kandidaate, kes ei tunneks end teie ettevõttes koduselt. Või soovite?

Kasutage empaatiakaarti, et oma kultuur oma kuulutusele sissepressida.

Kuid ilma õige ettevalmistuseta ei saa alustada – ja siinkohal tulebki appi Empaatia kaart. See on vahend, mis aitab teil saada parema pildi oma kandidaadist, tema motivatsioonist, vajadustest ja isiksusest üldiselt. Kuidas see töötab? Võti on visualiseerida oma kandidaat ja segmendid, millega te töötate. Joonistage see tahvlile, pabertahvlile, veebitahvlile… kuhu iganes te end mugavalt tunnete. Ja asuge asja juurde.

Source: Ere.net

1. Mida ma tunnen?

Mida teie kandidaat tunneb uue töökoha suhtes? Mis talle esmapilgul meeldib? Kirjeldage, milliseid emotsioone ta teie kuulutust lugedes kogeb ja peaks kogema.

  • “Ma liitun idufirmaga, kus saan palju teadmisi.”
  • “See töökoht on minu jaoks suurepärane võimalus, kuid see on ka keskkonnas, mida ma juba hästi tunnen.”

2. Millele ma vastan?

Mis on teie kandidaadi väljakutse, millised on selle töökoha argumendid? Tõlgi lauseteks väärtused, mis annavad edasi seda, millest nad tegelikult kinni peavad.

  • “Ma hoolin teistest kolleegidest ja suhetest – tahan olla ettevõttes, kus inimesed saavad omavahel läbi”.
  • “Ma tean, et see töö on väljakutse, kuid see on see, mis mulle meeldib”.

3. Mida ma teen, mida ma ütlen?

Milline on teie kandidaat, kuidas ta mõjub? Kuidas ta räägib tööst, mis teda erutab? Ja kuidas ta veedab oma vaba aega väljaspool tööd?

  • “Mulle meeldib luua ja edasi mõelda – mitte ainult tööl, vaid ka väljaspool tööd”.
  • “Ma tean, kuidas ulatada abikäsi, aga ka kuidas saada abi teistelt.

4. Mida ma arvan?

Kuidas tajute oma ettevõtet selle kommunikatsiooni kaudu? Mida ta arvab ametikohast ja tööst teie meeskonnas? Kuidas te talle muljet avaldate? Loetlege, mis võiks ja peaks kandidaati huvitama seoses teie kaubamärgiga.

  • “Neil on palju erinevaid kliente, seega palju mitmekesist tööd – ja see on suurepärane!”
  • “Nad ei tundu midagi kartvat ja hüppavad pea ees asjasse. See on lähenemine, mis mulle väga meeldib.”

5. Mida ma vajan ja mis mind frustreerib?

Mida vajab teie kandidaat mitte ainult oma töös, vaid ka oma elus? Mis võib teda innustada ja mis, vastupidi, võib teda täiesti heidutada? Mõelge, mida teie ametikoht pakub ja millest on puudu.

  • “Ma ei ole karjäärimees, kuid õppimine ja isiklik areng on minu jaoks hädavajalik”.
  • “Ma vihkan seda, kui inimesed otsivad kõige lihtsamat ja ohutumat teed lahenduse leidmiseks.

Source: Depositphotos

Kirjutage kuulutus, mis kõnetab kandidaadi hinge

Kui oled empaatiakaardi koostanud, on aeg koostada kuulutus ise. Järgige kaardile kirjutatud lauseid. Ära kopeeri neid, vaid püüa need oma kuulutusse tõlkida. Kas te kirjeldate ametikoha kirjeldust? Mainige, mis teie kandidaadile töö juures meeldib. Kas te tutvustate oma ettevõtet? Keskenduge selles valitsevale õhkkonnale, mis kandidaadile meeldib. Alustage oma kuulutust oma ideaalse kandidaadi kirjeldusega. Veenduge, et ta leidub juba esimestes lausetes. Keskenduge tema iseloomule ja suhtumisele, mitte ainult rasketele oskustele. Loomulikult peaksite tutvustama ka oma ettevõtet – keskendudes jällegi sellele, mis kandidaati huvitab ja köidab. Ärge lobisege, ärge liialdage, vaid minge asja juurde. Loomulikult tuleb lisada ametikoha kirjeldus. Olge konkreetne, minge üksikasjadesse. Kellega ta hakkab koos töötama, milliseid samme ta astub, mida ta annab. Eesmärk ei ole kõike kirjeldada, vaid olla võimalikult konkreetne. See kõrvaldab vastastikuse ootuste lõhe. Ja see kehtib kogu kuulutuse kohta. Kirjutage selgelt ja konkreetselt, et vältida arusaamatusi. Tooge näiteid. Kirjeldage omadusi nende ilmingute kaupa. Olge õiglane. Ärge võtke asju kergekäeliselt. Ära karda näidata ka tumedaid külgi, et veenduda, et kandidaat saab sellega hakkama. Ja sa näed, et lõpuks leiad tõesti õige inimese.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Personalijuhtimise tulevik e-kaubanduses: Tšehhi HR-töötajate auhinnatud teadmised: teadmised auhinnatud Tšehhi HR-tööstuse kohta
17 min. lugemist

Personalijuhtimise tulevik e-kaubanduses: Tšehhi HR-töötajate auhinnatud teadmised: teadmised auhinnatud Tšehhi HR-tööstuse kohta

Petra Kubita Nulíčková on üks silmapaistvamaid isiksusi Tšehhi inimressursside valdkonnas. Aasta värbaja 2019 auhinna laureaadina ja tööandjate klubi 2020 kohaselt personalitöötaja isiksusena toob ta personalivaldkonda ainulaadse kombinatsiooni asjatundlikkusest ja uuenduslikust mõtlemisest. Tema tegevusala ulatub kaugemale traditsioonilistest personalitöö piiridest – ta tegeleb aktiivselt hariduse, avaldamise ja oskusteabe jagamisega moto #sharingiscaring all. Selles eksklusiivses intervjuus Ecommerce Bridge’ile […]

Petra Kubita Nulickova Petra Kubita Nulickova
HR Manager, Pale Fire Capital, Senior TA and Asana Lead v Groupon
Loe artiklit
Töökoha harmoonia edendamine: Töötajate vaheliste suhete jõud
13 min. lugemist

Töökoha harmoonia edendamine: Töötajate vaheliste suhete jõud

Töötajate ja juhtkonna vaheliste positiivsete suhete arendamine on oluline töötajate kogemuse parandamiseks ja organisatsiooni edu edendamiseks. Selles dünaamikas mängivad personalitöötajad keskset rolli, edendades avatud suhtlust ja usaldust töötajate seas. Seades prioriteediks töötajate huvide kaitsmise, volituste andmise ja heaolu, saavad personalispetsialistid luua keskkonna, kus inimesed tunnevad end väärtustatuna ja pühendununa, mis toob kaasa parema töötajapidamise ja […]

Kerry Pierson Kerry Pierson
Co-Founder, Perlman Pierson
Loe artiklit
HR Excellence soodustab veebipõhise jaemüügi kasvu
2 min. lugemist

HR Excellence soodustab veebipõhise jaemüügi kasvu

Edu kirglikus e-kaubanduse keskkonnas sõltub enamast kui lihtsalt heast veebisaidist ja kvaliteetsetest kaupadest. Iga suurepärane veebipood on hästi õlitatud masina tulemus, millel on palju erinevaid oskusi, alates tehnikateadlikest arendajatest kuni kiirete kohaletoimetamise juhtideni. Ja selle ökoloogia keskel? Nutikas personalimeeskond, kes korraldab inimkomponendid, mis hoiavad digitaalseid rattaid töös.

Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+