
.
Mis on brändi identiteet?
Brändi identiteet on visuaalsete, sõnaliste ja käitumuslikest elementidest koosnev tahtlik kujundus, mis määrab, kuidas teie brändi esitletakse ja kuidas seda peaks mäletama. See ühendab strateegilise selguse ja äratuntavad märgid, et luua brändi pikaajaline väärtus. Ühelt poolt hõlmab identiteet positsioneerimist, hääletooni, väärtusi ja isiksust – seda, mida Jean-Noël Kapferer on kirjeldanud oma raamatus “Brand Identity Prism”. Need kujundavad seda, kuidas teie kaubamärk välja näeb, räägib ja käitub. Teisest küljest tugineb identiteet eristuvatele brändi varadele (brändi koodid) – logod, värvid, maskotid, loosungid või helid, mida kasutatakse järjepidevalt ja mida on lihtne ära tunda. Nagu Jenni Romaniuk selgitab raamatus Distinctive Brand Assets, suurendavad need elemendid vaimset kättesaadavust, aidates teie kaubamärgil ostuhetkedel kiiresti meelde tulla. Mõelge Coca-Cola punavalgele kirjale, McDonald’si kuldsele kaarele või Apple’ihammustatud õunale – kõikneed on kaubamärgikoodid, mis lähevad kaugemale funktsioonist. Need on kohesed mentaalsed käivitajad. E-kaubanduse valdkonnas võiks mõelda Amazoni kumerale noolega, Shopify rohelise koti ikoonile või Zalando oranžile kolmnurgale – sümbolid, mis on muutunud koheselt äratuntavaks kõikidel turgudel.

Source: GALTON Brands
Erinevalt brändi kuvandist, mis peegeldab välist tajumist, on tugev brändi identiteet see, mida te aktiivselt ehitate ja haldate. Kui seda tehakse õigesti, muutub see süsteemiks, mis suurendab meeldejätmist, asjakohasust ning klientide sügavamat lojaalsust ja sidet.
Miks on tugev brändiidentiteet oluline?
Tõhus brändiidentiteedisüsteem:
- Ehitab brändi tuntust ülerahvastatud turul.
- Suurendab vaimset kättesaadavust – niion teie brändi lihtsam meelde tuletada ostuhetkedel.
- Tugevdab emotsionaalset sidet ja usaldust eristuvate kaubamärgiväärtuste kaudu.
- Tagab järjepidevuse kõigis kokkupuutepunktides
- toetab eristumist nii B2C- kui ka B2B-keskkonnas.

Source: GALTON Brands
💡 Suurepärane näide sellest, kuidas need põhimõtted ellu viiakse, on GALTON Brands’i poolt välja töötatud e-kaubanduse brändi Orodian (endine SilneMagnety.sk) rebranding. Orodianil oli vaja meeldejäävat brändiidentiteeti, mis ületaks kohalikku asjakohasust ja kõnetaks laiemat Euroopa publikut. Võtsime kasutusele brändi idee “Surprise “, et tabada magnetite ootamatut jõudu ja mitmekülgsust – see kontseptsioon sai uue identiteedi keskmeks.
See brändi idee mõjutas süsteemi kõiki elemente, alates magnetist inspireeritud tüpograafiast ja julgest värvipaletist kuni spetsiaalse 3D-maskoti nimega Ori, mis on loodud emotsionaalse resonantsi ja meeldejäävuse loomiseks. Magnetvälja jooned, mis on loodud spetsiaalse tööriista abil, lisasid liikumist ja sügavust, samal ajal kui heliline bränding ja ühtne hääletoon tugevdasid identiteeti kõigis kokkupuutepunktides. Tulemus: eristuv, ühtne kaubamärk, mis suurendab tuntust, tekitab emotsioone ja toimib kõikidel turgudel.

Source: GALTON Brands
Brändi identiteedi põhielemendid
Iga eduka brändi keskmes on selge strateegiline alus koos äratuntavate varadega, mis muudavad brändi koheselt meeldejäävaks. Need elemendid töötavad koos, et kujundada tajumist, luua usaldust ja suurendada vaimset kättesaadavust.
Strateegilised alused
Tugev brändi identiteet algab strateegilisest selgusest. Jean-Noël Kapfereri ” Brändi identiteedi prisma ” määratleb kuus olulist mõõdet, mis kujundavad seda, kuidas brändi ehitatakse ja kuidas seda tajutakse:
- Füüsika – käegakatsutavad tunnused, nagu logo, pakend või tootedisain.
- Isiksus – brändi toon, keel ja käitumine.
- kultuur – väärtused ja põhimõtted, mis juhivad kaubamärki seestpoolt.
- suhe – suhtlus, mida kaubamärk oma sihtrühmaga suhtleb.
- peegeldus – sihtkliendi idealiseeritud kujutluspilt.
- Minapilt – kuidas potentsiaalsed kliendid end brändiga suheldes tunnevad.
Koos moodustavad need elemendid tervikpildi brändi sisemisest ja välisest identiteedist. Kui brändi identiteedi prisma määratleb, mida teie bränd tähistab ja kuidas see inimestega seostub, siis eristuvad brändi varad äratavad selle identiteedi teie publiku mõtetes ellu. Need varad toimivad kui mentaalsed otseteed, mis aitavad inimestel teie kaubamärki ära tunda, meelde jätta ja valida.

Source: GALTON Brands
Eristavad kaubamärgivarad (kaubamärgikoodid)
Need välised märgid toimivad mälu käivitajatena ja suurendavad brändi tuntust:visuaalsed vahendid.
- Logod (nt Nike’i Swoosh, Twitteri lind).
- Värvid (nt Tiffany sinine, Zalando oranž).
- Tüpograafia (nt Google Sans).
- Kujundid (nt Coca-Cola pudel)
- maskotid (nt Duolingo öökull, Orodian Ori).
- Graafilised kujundused (nt Absolut Vodka reklaami struktuur).
Sõnalised vahendid
- Taglines (nt “Just Do It”, “Let’s Make You a Business”)
- Kaubamärkide nimed (nt Amazon, ASOS)
- Signeeritud sõnumite stiil (nt Apple’i minimalism).
Audio Assets
- Helilogod (nt Netflixi “ta-dum”)
- Jinglid ja häälestiilid (nt McDonald’si “I’m Lovin’ It”).
Liikumis- ja animatsioonivahendid
- Maskottide ja logode animatsioonid (nt Pixari lamp, Klarna ikoonid).
- kaubamärgiga seotud üleminekud videotes või sotsiaalses sisus
Multisensoorsed varad (tekkimas)
- Pakendite tekstuurid, iseloomulikud lõhnad või digitaalse kasutajaliidese käitumisviisid.
Sisemise brändistrateegia ühendamine väliste brändivaradega on oluline järjepideva ja äratuntava identiteedi loomiseks. Kui need elemendid on omavahel kooskõlas, on brändi lihtsam meelde tuletada, see on emotsionaalselt kaasavam ja tõhusam kõikides kanalites ja turgudel.

Source: GALTON Brands
Kuidas luua brändi identiteet
Tugeva brändiidentiteedi loomine algab sellest, et mõistate, kes te olete ja mis teeb teie brändi teistsuguseks. Alustage sidusrühmade töötubadega, et selgitada välja oma brändi juured, visioon, missioon, väärtused ja eesmärgid. Need istungid toovad esile sisemised tugevused, väljakutsed ja peamised võimalused. Seejärel analüüsige seda sisemist panust koos sihtrühmade ja konkurentide uuringutega. Eesmärk on teha kindlaks, mis eristab teie kaubamärki ja kuidas seda selgelt positsioneerida. Selle põhjal määratlete oma brändistrateegia: eesmärk, positsioneerimine, hääletoon ja isikupära. Selle strateegia keskmes on teie brändi idee – keskne kontseptsioon, mis väljendab teie brändi olemust ja inspireerib kõiki sõnumeid ja kujundust. Seejärel loote meeldejääva tunnuslause, mis koondab brändiidee paari jõulise sõnaga, ning äratate oma identiteedi ellu visuaalsete ja sõnaliste elementide, näiteks logo, värvipaleti ja tüpograafia abil. Need komponendid koondatakse terviklikku brändikomplekti (brandbook), mis dokumenteerib, kuidas teie identiteet peaks välja nägema, kõlama ja käituma kõikides kanalites, et tagada brändi järjepidevus.Siin on protsessi samm-sammuline kokkuvõte:
- Viige läbi sisemised töötoad – fikseerige oma brändi alus, väärtused ja eesmärgid.
- Uurige oma sihtrühma – mõistke, mida teie püsikliendid soovivad ja ootavad.
- Auditeerige oma konkurente – tuvastage lüngad, kattuvused ja eristumisvõimalused.
- Määratlege oma brändistrateegia – selgitage oma eesmärk, brändi idee, toon ja positsioneerimine.
- Kujundage oma identiteedisüsteem – Töötage välja logo, värvid, kirjatüübid ja muud põhielemendid.
- sõnumi kujundamine – viige hääl ja põhisõnumid vastavusse oma brändistrateegiaga.
- Koostage oma brändikomplekt – dokumenteerige ja suunake järjepidevat kasutamist kõigis kokkupuutepunktides.
Kui te ei ole kindel, kust ja kuidas alustada, pöörduvad paljud ettevõtted professionaalse identiteedispetsialisti või brändiagentuuri poole. Koostöö kogenud brändipartneriga aitab avastada teadmisi, mida te ei pruugi tähele panna, tagada kõigi elementide strateegilise kooskõlastatuse ja säästa aega, vältides kulukaid katsetusi ja eksimusi. Lisaks sellele pakuvad agentuurid testitud protsessi ja loomingulist tulejõudu, et muuta teie visioon eristuvaks ja skaleeritavaks brändisüsteemiks.
Hästi kujundatud brändi identiteedi järjepidevuse säilitamine
Järjepidevus on see, mis muudab üksikud brändi varad (brändikoodid) ühtseks brändiidentiteediks. Kui seda rakendatakse kõigis kokkupuutepunktides – alates Instagrami postitustest ja tootepakenditest kuni uudiskirjade ja klienditeeninduseni -, loob see usaldust, meeldetuletamist ja lojaalsust. Brändiidentiteedi komplekt tagab, et kõik, kes teie brändiga töötavad, jäävad ühtseks. See sisaldab selgeid suuniseid, kuidas kohaldada teie brändi visuaalseid ja sõnalisi elemente – näiteks logod, värvid, tüpograafia, hääletoon, kujundus ja sõnumid -, et teie identiteet jääks ühtseks igas kanalis ja meeskonnas.
Brändi identiteedi tõhususe mõõtmine
Brändi identiteet ei ole ainult esteetiline – see on tulemuslikkuse vahend. Et mõista, kas see toimib, tuleb mõõta nii tajumist kui ka tegelikku käitumist. GALTON Brands kasutab neuroturunduse testimist, et mõõta emotsionaalset reaktsiooni ja alateadlikke assotsiatsioone. See aitab kinnitada, kui hästi toimivad võtmetegurid – näiteks maskotid, helid ja visuaalsed koodid – sügavamal tasandil. Teised kasulikud lähenemisviisid on järgmised:
- Eristavate varade mõõtmine
- Brändi tuntuse uuringud
- järjepidevuse auditid
- kaubamärgi jälgimine
Koos pakuvad need vahendid täielikku ülevaadet sellest, kas teie brändi identiteet on mitte ainult järjepidev, vaid ka emotsionaalselt kaasav ja kasvule suunatud.
Kokkuvõte
Rahvarohkes, copy-paste digitaalses maailmas on eristuv brändiidentiteet teie eelis. See on see, mis paneb inimesed teid meeles pidama, teid usaldama ja teid valima. Võtke oma strateegia paika, omage oma varasid ja ilmutage end järjekindlalt – ja teie kaubamärk mitte ainult ei kasva, vaid jääb püsima. E-kaubanduse kaubamärkide puhul ei ole see vabatahtlik. See on ellujäämine. Brändi identiteedi kasvatamine on lahutamatu osa lojaalse kliendibaasi loomisel ja teie turundustegevuse tõhustamisel. Ühtse visuaalse identiteedi loomisega tagate, et kõik turundusmaterjalid edastavad järjepidevalt teie brändi sõnumit, edendades meeldejäävat ja positiivset brändi kuvandit. See järjepidevus ulatub kaugemale kui ainult visuaalsed elemendid; see kujundab üldise kliendikogemuse, võimaldades teie publikul tunda sidet teie kaubamärgiga igal suhtlusel. Selle tulemusena paistab teie kaubamärk turul silma ja loob püsivaid suhteid klientidega, kes hindavad teie kaubamärgi usaldusväärsust ja ehtsust.

Source: GALTON Brands