Vaatamata positiivsele suundumusele langes sektori üldine kasvumäär 3% tänu kolmele peamisele tegurile:
- püsiv inflatsioonisurve
- tihe konkurents Aasia turuosaliste poolt
- rohe- ja digipöörde jätkuv rakendamine
Nende probleemide tulemuseks on Euroopa e-kaubanduse ettevõtete jaoks keeruline tegevuskeskkond. Turumaastik paljastab suured piirkondlikud erinevused kogu Euroopas, rõhutades kriitilist vajadust kogu ELi hõlmavate kooskõlastatud meetmete järele.
Konkreetne probleem tuleneb tarbijate nõudmiste ja majandusliku tegelikkuse vahelise seose puudumisest.
Kuigi tarbijad otsivad üha enam kestlikke tooteid, on nende vähenenud ostujõu tõttu neil raske endale lubada kõrgema hinnaga kestlikke alternatiive.
Nende probleemide lahendamiseks pakub e-commerce Europe välja mitu olulist reformi. Nende soovitustes keskendutakse võrdsete võimaluste loomisele ELi ja kolmandate riikide osalejatele ning ELi õigusnormide tõhusamale jõustamisele.
Organisatsioon rõhutab sujuvamate tarbijateabesüsteemide, konkurentsivõimelisema jaemaksete maastiku ja muudetud maksupoliitika tähtsust.
Tulevikku vaadates määrab sektori edu erinevate sidusrühmade vajaduste hoolikas tasakaalustamine. See hõlmab järgmist:
- VKEde abistamine , andes samal ajal suurematele osalejatele piisavalt paindlikkust vajalike muudatuste elluviimiseks
- Rõhk piiriülese kaubanduse potentsiaalil on endiselt kriitiline
- kestlike tavade jätkuv arendamine
“Rakendamine” peab olema ELi uue mandaadi märksõna,” ütleb E-Commerce Europe, rõhutades, kui oluline on aidata ettevõtetel tasakaalustada nõuetele vastavust ja majanduskasvu.
Sektori arenedes on terve e-kaubanduse ökosüsteemi säilitamine ning digi- ja kestlikud üleminekud Euroopa turu konkurentsivõime jaoks otsustava tähtsusega.