
Kui tuhandeaastased ja Z-generatsioon kasvasid üles koos interneti ja nutitelefonide tulekuga, siis Alpha generatsioon sündis otse sellesse maailma. Nad on lapsed, kes kasvavad üles YouTube’i ja TikToki vahendusel ning majapidamistes, kus tehnoloogia on iseenesestmõistetav. Neil on aastatuhandetevanemad, kes pakuvad neile suurt iseseisvust ja kaasavad neid igapäevaste otsuste tegemisse. Nad lükkavad tagasi sildid, kombineerivad füüsilist ja digitaalset ning kuigi nad on veel väga noored, on neil juba kindlad hoiakud, harjumused ja ootused. Nad ei taha lihtsalt mängida – nadtahavad otsustada, luua ja olla nähtavad. Selle artikli andmed pärinevad agentuuri Razorfish koostöös GWI-ga tehtud uuringust. Uuring viidi läbi USAs 2310 lapse vanuses 9-13 aastat oktoobris ja novembris 2024. aastal. Uuringus kasutati kvantitatiivseid küsimustikumeetodeid ja see annab üksikasjaliku ülevaate Alpha-põlvkonna väärtustest, käitumisest ja tarbijaeelistustest. Kuigi tegemist on Ameerika kontekstiga, on paljud tähelepanekud rakendatavad ka Euroopa keskkonnas – eriti kui jälgida globaalseid trende, mis mõjutavad ka meie piirkonna noorte klientide digitaalset käitumist.
Nad on väikesed, kuid nõudlikud. Ja nad tahavad otsustada
Unustage, et lapsed on lihtsalt passiivsed reklaami vastuvõtjad. Gen Alpha osaleb aktiivselt suuremate ostude üle otsustamisel. Näiteks 61% neist on perekonna auto valikul lõplik sõnaõigus. Ja nad ei taha mitte ainult mõjutada, vaid ka jagada oma “oskusteavet” – näiteks 73% lastest, kes kasutavad rohkem kui kolme kosmeetikatoodet, tahavad õpetada vanematele oma nahahooldusrutiini.
Füüsiline vs. digitaalne? Mõlemad maailmad on võrdsed
Paradoksaalsel kombel hindab Gen Alpha kõrgelt offline-kogemusi, kuigi nad kasvavad üles mobiiltelefoniga käes. Rohkem kui kaks kolmandikku eelistab koos perega õhtusööki sotsiaalmeedia sirvimisele. Kuni 66% kulutaks raha pigem füüsilisele tootele kui puhtalt digitaalsele. E-poodide jaoks tähendab see, et isegi digitaalne kommunikatsioon peab looma silla reaalsesse maailma – näiteks ürituste, pop-upide või IRL-kogemuskampaaniate kaudu.
Ilu ja staatus: Rohkem kui lihtsalt lõbu
Kosmeetika ja mood on Gen Alpha jaoks prestiižiküsimused. Iga kolmas omab rohkem kui kolme kosmeetikatoodet ja kuni 68% lastest omab kümneaastaseks saades vähemalt ühte luksustoodet. Kuid asi ei ole ainult kaubamärkides – asi on visuaalses identiteedis, mida nad loovad sotsiaalmeedia kaudu. Ligi kolmveerand lastest jälgib ilusalongide sisu, kusjuures kolmandik neist loob oma “Valmistu koos minuga” tüüpi videod. Rohkem kui kolmandik Gen Alpha lastest omistab sellele, kuidas nad internetis välja näevad, suuremat tähtsust kui päriselus. Gen Alpha ei nõustu asjadega nii, nagu need on. Nad proovivad, kohanduvad, kohanevad – alates kosmeetikatoodete valikust kuni selleni, kuidas nad tahavad maksta. 40% neist eelistab kaardile sularaha. Brändilojaalsuse asemel otsivad nad muutlikkust ja võimalust teha asju omal moel. Nad ei näe isikupärastamist mitte eelisena, vaid standardina. Selge eelis on kaubamärkidel, kes pakuvad neile võimalust osaleda lõpptoote loomisel.

Source: Razorfish
Sotsiaalne teadlikkus? Mitte nii, nagu võiksite oodata
Gen Alpha omaks selliseid väärtusi nagu kaasamine ja mitmekesisus. Kuni 80% lastest kasutab filtreid oma välimuse muutmiseks, kuid nad ootavad, et meedia kujutaks erinevaid kehatüüpe. Ökoloogilised küsimused jäävad aga pigem tahaplaanile. Ainult 38% lastest maksaks jätkusuutliku toote eest rohkem. Kuigi see võib tunduda väike arv, on see nende vanuse kontekstis suhteliselt suur osakaal – eriti laste puhul, kellel ei ole sissetulekut, kuid kes kujundavad juba täna oma leibkonna ostukäitumist. Võrreldes Z-põlvkonnaga, kes nimetab jätkusuutlikkust sagedamini prioriteediks, on see siiski märgatav erinevus. Brändide jaoks on see signaal, et kui nad tahavad Gen Alpha jätkusuutlikkuse osas kaasata, peavad nad kasutama teistsugust keelt – mitte moraliseerimist, vaid disaini, staatust ja mängulisust.
Mida võtta sellest kaasa, kui te müüte internetis?
- Gen Alpha ei ole tulevased kliendid – nad on juba osa ostuprotsessist. Alates toidukaupadest kuni autode ja kosmeetikatoodeteni – neil on hääl, mida kuulda võetakse.
- Digitaalne maailm peab olema offline-maailma. Kuigi nad elavad internetis, ihkavad nad füüsilist kogemust ja sotsiaalset suhtlemist.
- Unustage kategooriad “poistele” ja “tüdrukutele”. Nahahooldus, mood ja tehnoloogia on mõeldud kõigile – sõltumata soost.
- Isikupärastamine ei ole eelis, see on standard. Alates pakendist kuni konfiguraatoriteni – nad tahavad luua toote omal moel.
- Jätkusuutlikkuse teema ei huvita neid, kui see ei ole lahe. Nad kujundavad vastutustunnet stiili ja eneseväljenduse, mitte faktide kaudu.
E-kaubanduse kaubamärkide jaoks, kes tahavad eesotsas püsida, on nüüd oluline mõelda nagu Gen Alpha. Mitte sellepärast, et nad on teie klientide lapsed – vaid sellepärast, et nad on juba ise kliendid.