
.
E-kaubanduse kategooriad: Veebimüügi liidrid
Datareportali viimaste andmete kohaselt on kõige tugevamad e-kaubanduse kategooriad online-müügis järgmised:
- E-kaubanduse liidrite seas on esikohalmood, mille aastane online-müük on üle 770 miljoni dollari.
- Toidukaupade sektorist sai 2024. aasta jooksul suuruselt teine sektor online-müügis, mille tulud on umbes 680 miljonit dollarit, mis näitab, et toidukaupade ostmine internetis on muutunud tavapäraseks tarbijakäitumiseks.
- DIY & Hardware kindlustas oma positsiooni suuruselt kolmanda turusegmendina, mille müük ulatub peaaegu poolteist triljonit dollarit.
- Elektroonikatoodete online-tulud ulatusid aasta jooksul 465 miljoni dollarini, mis hoidis selle kategooria kõige populaarsemate veebiostude seas.
- Füüsiline meedia, mille hulka kuuluvad raamatud, lauamängud, vinüülplaadid ja DVD-d, teenis 2024. aasta jooksul internetimüügi kaudu 439 miljonit dollarit.

Datareportal.com
E-kaubandus üldise jaekaubanduse kontekstis
Analüüsist selgub, et e-kaubandus moodustab umbes 17,3% maailma tarbekaupade kulutustest, kuigi see koges märkimisväärset kasvu. Praegune e-kaubanduse turuosa on veidi väiksem kui 2021. aasta pandeemiatasemel, kuid on kasvanud 50% võrreldes 2019. aasta baastasemega, mille kohaselt toimus 12% ülemaailmsest tarbekaupade müügist online-kanalite kaudu.
Piirkondlikud erinevused
E-kaubanduse osakaal kogu jaekaubanduses erineb oluliselt eri riikides:
- Ameerika Ühendriigid juhivad kõiki riike, kus veebipõhine tarbekaupade tarbimine moodustab 33,9% kogu jaemüügiturust.
- Hiina on teisel kohal 31,2%-ga.
- Ühendkuningriik on teisel kohal 23,2%-ga
- Paljudes arengumaades moodustab e-kaubandus vähem kui 10% kogu jaemüügikulutustest.

Source: Datareportal.com
Domineerivad online- jaemüüjad
Uuringu Digital 2025 kohaselt: Global Overview Report: Amazon säilitab oma positsiooni maailma juhtiva online jaemüüjana tänu oma ostude mobiilirakenduse juhtpositsioonile. Shopee hoiab teist positsiooni tänu oma domineerivale kohalolekule Kagu-Aasias ja Brasiilias, kolmandal kohal on Flipkart, mis tegutseb Indiast. Uue edetabeli kohaselt on Temu asendanud Sheini neljanda populaarseima online jaemüüja positsioonil.

Source: Datareportal.com
Tulevikuväljavaated
Online-ostjate arvu kasv koos logistilise infrastruktuuri arenguga suurendab e-kaubanduse osakaalu kogu jaekaubanduses. Veebipõhise turuuuringu kohaselt säilitab mood tõenäoliselt oma esikoha, kuid toidu- ja kodumajapidamiste kategooriad laiendavad oma digitaalset kohalolekut.Jaemüüjate edu sõltub nende võimest mõista turusuundumusi, arendades samal ajal digitaalseid strateegiaid, et optimeerida oma veebipotentsiaali. Ostjad aktsepteerivad üha enam kaupade ostmist veebikanalite kaudu, mis loob uusi ärivõimalusi kõigis jaemüügisektorites.