3 min. lugemist

Kõige edukamad e-kaubanduse kategooriad: Mis domineerib online-turul

Vastavalt Digital 2025 andmetele: aastal on ülemaailmne veebikaubandus kasvanud erakordselt kiiresti, kusjuures tarbekaupade kogumüük ületab 4,12 triljonit dollarit. See summa kujutab endast märkimisväärset kasvu üle poole triljoni dollari (14,6%) võrreldes eelmise aastaga. Üle 2,5 miljardi aktiivse veebiostja puhul on e-kaubandus muutunud üha võimsamaks jõuks jaekaubanduses. Vaatame lähemalt, millised e-kaubanduse kategooriad on selle digitaalse ostubuumi eesotsas.

Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Kõige edukamad e-kaubanduse kategooriad: Mis domineerib online-turul
Allikas: Depositphotos

.

E-kaubanduse kategooriad: Veebimüügi liidrid

Datareportali viimaste andmete kohaselt on kõige tugevamad e-kaubanduse kategooriad online-müügis järgmised:

  • E-kaubanduse liidrite seas on esikohalmood, mille aastane online-müük on üle 770 miljoni dollari.
  • Toidukaupade sektorist sai 2024. aasta jooksul suuruselt teine sektor online-müügis, mille tulud on umbes 680 miljonit dollarit, mis näitab, et toidukaupade ostmine internetis on muutunud tavapäraseks tarbijakäitumiseks.
  • DIY & Hardware kindlustas oma positsiooni suuruselt kolmanda turusegmendina, mille müük ulatub peaaegu poolteist triljonit dollarit.
  • Elektroonikatoodete online-tulud ulatusid aasta jooksul 465 miljoni dollarini, mis hoidis selle kategooria kõige populaarsemate veebiostude seas.
  • Füüsiline meedia, mille hulka kuuluvad raamatud, lauamängud, vinüülplaadid ja DVD-d, teenis 2024. aasta jooksul internetimüügi kaudu 439 miljonit dollarit.
ecommerce categories

Datareportal.com

E-kaubandus üldise jaekaubanduse kontekstis

Analüüsist selgub, et e-kaubandus moodustab umbes 17,3% maailma tarbekaupade kulutustest, kuigi see koges märkimisväärset kasvu. Praegune e-kaubanduse turuosa on veidi väiksem kui 2021. aasta pandeemiatasemel, kuid on kasvanud 50% võrreldes 2019. aasta baastasemega, mille kohaselt toimus 12% ülemaailmsest tarbekaupade müügist online-kanalite kaudu.

Piirkondlikud erinevused

E-kaubanduse osakaal kogu jaekaubanduses erineb oluliselt eri riikides:

  • Ameerika Ühendriigid juhivad kõiki riike, kus veebipõhine tarbekaupade tarbimine moodustab 33,9% kogu jaemüügiturust.
  • Hiina on teisel kohal 31,2%-ga.
  • Ühendkuningriik on teisel kohal 23,2%-ga
  • Paljudes arengumaades moodustab e-kaubandus vähem kui 10% kogu jaemüügikulutustest.
E-commerce Categories: online share of consumer goods spend

Source: Datareportal.com

Domineerivad online- jaemüüjad

Uuringu Digital 2025 kohaselt: Global Overview Report: Amazon säilitab oma positsiooni maailma juhtiva online jaemüüjana tänu oma ostude mobiilirakenduse juhtpositsioonile. Shopee hoiab teist positsiooni tänu oma domineerivale kohalolekule Kagu-Aasias ja Brasiilias, kolmandal kohal on Flipkart, mis tegutseb Indiast. Uue edetabeli kohaselt on Temu asendanud Sheini neljanda populaarseima online jaemüüja positsioonil.

most used mobile shiopping apps

Source: Datareportal.com

Tulevikuväljavaated

Online-ostjate arvu kasv koos logistilise infrastruktuuri arenguga suurendab e-kaubanduse osakaalu kogu jaekaubanduses. Veebipõhise turuuuringu kohaselt säilitab mood tõenäoliselt oma esikoha, kuid toidu- ja kodumajapidamiste kategooriad laiendavad oma digitaalset kohalolekut.Jaemüüjate edu sõltub nende võimest mõista turusuundumusi, arendades samal ajal digitaalseid strateegiaid, et optimeerida oma veebipotentsiaali. Ostjad aktsepteerivad üha enam kaupade ostmist veebikanalite kaudu, mis loob uusi ärivõimalusi kõigis jaemüügisektorites.

Jaga artiklit
Katarína Šimčíková
Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU

I lead Ecommerce Bridge magazine for Europe, overseeing our content strategy and European language editions.

Sarnased artiklid
Instagram käivitab toimetused: Mida see uus videotöötlusvahend pakub?
3 min. lugemist

Instagram käivitab toimetused: Mida see uus videotöötlusvahend pakub?

Instagram on ametlikult avalikustanud oma videotöötlusrakenduse Edits. Seda hindavad eriti kõrgelt sisu loojad ja väikesed kaubamärgid, kes soovivad oma videotootmist laiendada. See on otsene vastus populaarsele CapCut tööriistale, mis kuulub ByteDance’i alla. Mille poolest need rakendused erinevad ja milline on nende potentsiaal e-kaubanduse jaoks?

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju
3 min. lugemist

TV Evolution: Muutuvad vaatamisharjumused ja brändi mõju

Kuidas inimesed tänapäeval videosisu vaatavad? Mida nad peavad “televisiooniks” ja kus töötab reklaam kõige paremini? CTV (Connected TV) ei ole veel meie e-kaubanduse tähelepanu keskmes, kuid arengud välismaal viitavad sellele, et see võib peagi muutuda. RTL AdAlliance’i uus uuring pakub selgeid andmeid ja suundumusi, mida tasub tähele panna. Ja see näitab, et video edu ei […]

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+