Tarkvara ja algoritmide abil võimaldab programmiline reklaam digitaalseid reklaame automaatselt osta ja müüa. Programmiline reklaam ei hõlma reklaamijaid ja väljaandjaid, kes peavad omavahel käsitsi läbirääkimisi. Selle asemel kasutab see tehnoloogiaid, et panna reklaamid reaalajas kohe õigete inimeste ette. Selle protsessi käigus kogutakse andmeid ja kasutatakse täpsemat jälgimist, et näidata reklaame tõhusamalt ja täpsemalt selle põhjal, mis kasutajatele meeldib ja kuidas nad tegutsevad.
Ohutus on peamine teema
Brändi ohutus on nüüd 60% turundajate ja agentuuride jaoks kõige olulisem. Hiljutised uudislood, mis näitasid, et halbade reklaamipaigutuste tõttu kaotati miljoneid dollareid, muutsid selle mure veelgi tugevamaks. Reklaamid rikkusid sageli brändi ohutusreegleid, ilmudes sisu kõrvale, mis võib olla kahjulik või rassistlik.
Ettevõtete jaoks on oluline tagada, et nende reklaame näidatakse turvalises ja usaldusväärses kohas. Selleks, et kliendid usaldaksid teid ja teie brändi ausalt, on see kohustuslik.
Kuigi Google otsustas kolmandate osapoolte küpsistest vabanemise edasi lükata, mängivad nad programmilises reklaamis tõenäoliselt ka edaspidi väiksemat rolli. WARC-i aruande kohaselt arvab ainult 25% reklaamijatest, et nad on selleks muudatuseks valmis, peamiselt sihtimise, andmetele juurdepääsu ja klientide segmenteerimise osas. 76% vastanutest astub juba samme selles suunas, et püsida konkurentsis, seades esikohale privaatsuse. E-kaubanduse ettevõtted peavad kiirendama esimese osapoole andmestrateegiate kasutuselevõttu.
Pettused ja eelarve raiskamine
Reklaamipettused on endiselt suur probleem. Veerand 67 miljardist naelast, mis kulutatakse avatud veebis reklaamimiseks, raisatakse vaatamistele, mis on võltsitud või mitte eriti head. Rangem kontroll ja suurem avatus meedia tarneahelas võivad aidata reklaamijatel oma raha arukamalt kulutada ja saada oma investeeringult paremat tulu.
Kuigi “jätkusuutlikkus” on praegu populaarne sõna, ütles enamik programmilist reklaami kasutavaid ettevõtteid, et süsinikdioksiidi heitkoguste vähendamine ei ole nende jaoks esmatähtis. Kuigi see sektor paiskas viies suures majanduses vaid ühe kuuga välja üle 215 000 tonni süsinikdioksiidi, on see siiski nii. Ainult 31% ettevõtetest on hakanud reostust jälgima ja vähendama.
Kliendid muretsevad üha enam keskkonna pärast, nii et e-kaubanduse ettevõtted peaksid mõtlema, kuidas nende reklaamivalikud seda mõjutavad.
Raha teisaldamine suletud platvormidele
Uuringus räägitakse ka murettekitavast suundumusest: avatud veebi pannakse vähem raha, sest rohkem reklaamijaid nagu suletud platvormid nagu Amazon, Google ja Meta. WARC arvab, et aastaks 2024 kulutatakse üle poole kõigist reklaamidollaritest vaid viiele saidile.
76% ettevõtetest kulutab praegu 40% või vähem oma reklaamikuludest avatud veebile. Ettevõtted peaksid hoolikalt mõtlema, kas tasub paigutada rohkem raha suletud platvormidele nagu Google või Facebook või kas oleks parem uurida avatud veebi reklaamivõimalusi, mida kõik saavad vaadata.
E-kaubandus peab tegelema tõeliste probleemidega, nagu adresseeritavuse vähendamine, mure kaubamärgi ohutuse pärast ja pettused. Ettevõtete omanikud saavad oma reklaamiplaane parandada ja järgmisel aastal paremaid tulemusi saada, hoides muutustel silma peal ja kohanedes trendidega.