5 min. lugemist

Õppe sisu on Steamrolling Search

Kuni viimase ajani oli täiesti loomulik sisestada küsimusi ja päringuid otsingumootorisse. Tänapäeval on olukord muutunud. Lisaks sellele, et tehisintellekt siseneb mängu, otsivad inimesed üha enam vastuseid otse sotsiaalmeediast. Google'i asemel avavad nad TikToki või Instagrami ja ootavad kiireid ja praktilisi selgitusi, ideaalis lühikese video vormis. Seda tüüpi sisu, mida nimetatakse õppesisuks, mängib nüüd ostuotsuste tegemisel olulist rolli. E-kaubanduse kaubamärgid peavad mõistma, et ilma oma kohalolekuta asjakohastes kohtades kaotavad nad kontakti klientidega.

Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt
Õppe sisu on Steamrolling Search
Allikas: Depositphotos

Sotsiaalvõrgustikud on ammu lakanud olemast pelgalt sirvimise kohad. Need on pigem hüppelauad vastuste leidmiseks – alates juhenditest ja DIY-projektidest kuni nõuannete ja tooteülevaadeteni. See käitumise muutus ei ole enam ainult Z-generatsiooni trend. See kehtib laiale kasutajaskonnale, kes tahavad näha, kuidas toode toimib, kuidas seda kasutatakse ja kas seda on soovitanud keegi nende sarnane. See artikkel põhineb Tubular Labsi aruannete “Social Is the New Search” andmetel. Analüüs tugineb nn õppesisu – videote, mis seletavad, näitavad või õpetavad kasutajatele midagi (nt õpetused, näpunäited, DIY, tooteesitlused) – tulemuslikkusele. Tubular võrdles seda tüüpi sisu platvormide (YouTube, TikTok, Instagram, Facebook) keskmisega ajavahemikul 2023. aasta esimesest kvartalist kuni 2024. aasta neljanda kvartalini. Analüüsi kaasati ainult videod, mis saavutasid vähemalt 25 000 vaatamist (või 10 000 interaktsiooni Instagramis), et võtta arvesse sisu, mis tegelikult toimib.

Õppiv sisu edestab keskmist sisu kõikidel platvormidel

Videod, mis seletavad inimestele midagi, õpetavad neid või näitavad neile midagi, saavutavad täna keskmisest suuremat tulemuslikkust.

  • YouTube’is oli 2024. aastal õppevideodel 15-25% rohkem vaatamisi video kohta kui keskmisel sisul, mis neljandas kvartalis hüppas +28,5%-ni.
  • Õppesisu kaasamine kasvas aastaga 47% – see tähendab aktiivset suhtlemist, mitte ainult passiivset vaatamist.
Learning content

Source: tubularlabs.com

See suundumus kehtib kõigis segmentides – alates toidust, ilust kuni majapidamis- ja pereteemadeni. Publik tahab sisu, mis annab neile midagi väärtuslikku.

Otsimine algab sotsiaalmeedias – optimeerige oma sisu.

Kliendid ei otsi ainult Google’is – nad sisestavad fraasid nagu “kuidas…” või “parim…” otse TikTokis ja Instagramis. Kui kaubamärgid tahavad sotsiaalmeedias edu saavutada, peaksid nad õppima töötama platvormide keelekoodiga – alates pealkirjade valikust hashtagide kaudu kuni viisini, kuidas toodetest räägitakse. Ilma selleta ei ilmu nad lihtsalt otsingutulemustes.

Meediaväljaanded edestavad mõjutajaid, hoolimata sellest, et nad loovad vähem sisu

Väljakujunenud arusaam, et mõjutajad domineerivad sotsiaalvõrgustikes, on vaid osaliselt tõsi. Paljudes kategooriates kehtib vastupidine: meediaväljaanded ja brändid saavutavad suuremaid numbreid ühe video kohta kui mõjutajad, hoolimata sellest, et nad toodavad oluliselt vähem sisu.2024. aastal avaldasidTikTokis kategoorias Beauty mõjutajad kuni 187 korda rohkem videoid kui meediaettevõtted. Sellegipoolest saavutasid meediakanalid keskmiselt 11% rohkem vaatamisi ühe video kohta. See kontrast näitab, et kuigi mõjutajad domineerivad toodetud sisu mahu poolest, ületavad meediaettevõtjad neid sageli kvaliteedi poolest. Ja algoritmid võtavad neid asjaolusid paljudel juhtudel arvesse. Sarnane olukord tekkis ka Instagramis. Kui mõjutajad avaldasid rohkem kui 21 000 iluõpetust, siis brändid avaldasid vaid 1500 ja meediaettevõtted vaid 377 videot. Vaatamata sellele märkimisväärsele erinevusele postituste arvus saavutasid just meediakanalid kõige suurema keskmise kaasamise – kuni 74 200 interaktsiooni video kohta, mis tähendab enam kui 40% edumaad mõjutajate ees.

See tähendab, et meediakanalite (ja sageli ka brändide ) sisu kvaliteet ja usaldusväärsus omab endiselt suurt kaalu. Ja algoritmid premeerivad seda.

See erinevus ei ole erandiks mitte ainult ilu valdkonnas. Facebooki kategoorias Home, Craft & DIY laadisid meediaväljaanded oluliselt vähem videoid kui mõjutajad, kuid saavutasid siiski suurema keskmise vaatamiste arvu video kohta (609K vs. 518K).

Mida see tähendab kaubamärkide jaoks?

Te ei pea mahtude poolest mõjutajatega sammu pidama. Piisab sellest, kui loote läbimõeldud, väärtuslikku sisu, millel on selge eesmärk, mis sobib sellega, mida inimesed tegelikult otsivad. Platvormid suruvad sellist sisu edasi ja publik reageerib sellele.

learning content

Source: tubularlabs.com

DIY- ja KKK-põhine sisu on kullaauk

Igas jälgitud kategoorias oli “Tee see ise” sisu üks enim vaadatud sisu. Siiski oli see harva kõige sagedamini avaldatud sisutüüpide hulgas. Ettevõtted nagu Samsung ja LG muutsid KKK-d ja juhendid sarjadeks – ja suurendasid nii TikTokis kui ka YouTube’is keskmisi vaatamisi.

Alustage lihtsalt: võtke klientide küsimused ja muutke need “kuidas teha” sarjaks.

Taaskasutage sisu – targalt

BuzzFeedi parimad õppevideod toidu kategoorias ei olnud uued. Need olid vanemad palad, mis olid oma hooajal uuesti avaldatud. Ühel retseptil oli algselt 1,7 miljonit vaatamist, kuid pärast sügisel uuesti postitamist hüppas see 6,5 miljonini. E-kaubanduses saavad brändid seda funktsiooni kasutada, luues juhendeid. Näiteks fraasid nagu “kuidas korralikult puhastada trenne” või “kuidas kasutada suvist tootekomplekti” võivad korduvalt saavutada tugevat tulemuslikkust.

Mis töötab üksikutel platvormidel?

  • TikTok määrab viiruslikkuse tempo. Õppeotstarbeline sisu koos huumori ja trendidega võib numbritega imet teha, kui see on seotud tootega.
  • Instagram on kogukondade koht. Eriti ilu ja lapsevanemate segmendis. Märksõna “kogukonna toetus” saavutas keskmiselt ühe miljoni interaktsiooni video kohta.
  • YouTube on endiselt suurim platvorm visuaalsete juhendite jaoks – struktureeritud, loosipõhised videod toimivad erakordselt hästi.

Sisuturundajad on juba ammu soovitanud jagada juhendeid ja praktilisi näpunäiteid. Tänapäeval on see aga veelgi tugevam viis oma ekspertteadmiste tutvustamiseks ja kliendile lähemale jõudmiseks. See, mis kunagi oli lihtsalt lisa, määrab nüüd sageli, kas klient valib teie toote. Kui klient otsib vastust ja teid ei ole sotsiaalmeedias, kaotate võimaluse temaga ühendust võtta.Siin on mõned alustavad näpunäited:

  • Vaadake oma KKK-d ja muutke need videosisuks.
  • Proovige lisada tipptoodete kirjeldustesse“kuidas teha” element.
  • Vanemal sisul on sageli teine elu – kui selle aeg on käes, pange see lihtsalt tolmu maha.

Sisu, mis õpetab midagi või aitab lahendada konkreetset probleemi, on sotsiaalvõrgustikes üha väärtuslikum. Tänapäeva kliendid hindavad kaubamärke, mis suudavad neile midagi näidata või selgelt selgitada.

Jaga artiklit
Veronika Slezáková
Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Sarnased artiklid
Keskendu võimaluste punktisummale: AI ütleb teile, mida teie reklaamis parandada
3 min. lugemist

Keskendu võimaluste punktisummale: AI ütleb teile, mida teie reklaamis parandada

Meta laiendab Opportunity Score’i – mõõdik, mis näitab Ads Manageris koheselt, kuidas saate kampaaniaid parandada ja kulusid vähendada. See uus tehisintellektipõhine mõõdik jõuab pärast testimist rohkemate reklaamijateni. See annab selge kampaania skoori ja konkreetsed ettepanekud paranduste tegemiseks.

Veronika Slezáková Veronika Slezáková
Editor in Chief @ Ecommerce Bridge, Ecommerce Bridge
Loe artiklit
Ühendkuningriigi jaemüüjad seisavad silmitsi kasvavate küberturvalisuse ohtudega
3 min. lugemist

Ühendkuningriigi jaemüüjad seisavad silmitsi kasvavate küberturvalisuse ohtudega

Hiljuti langesid kolm suurt Briti jaemüügibrändi – Marks & Spencer, Co-op ja Harrods – ulatuslike küberrünnakute ohvriks, mis häirisid oluliselt nende tegevust ja paljastasid tõsiseid turvaauke nende IT-süsteemides. Need juhtumid rõhutavad Ühendkuningriigi jaekaubandussektori küberturbeohu suurenemist, rõhutades tungivat vajadust tugevama kaitse järele, kuna küberkurjategijad võtavad üha enam sihikule kõrgetasemelisi ettevõtteid

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Project manager, Ecommerce Bridge EU
Loe artiklit
Bridge Now

Viimased uudised NÜÜD

10+ lugemata

10+