Termin CPG tähistab pakendatud tarbekaupu. See viitab tarbijatele pakendatud kaupadele – st toodetele, mida tarbitakse kiiresti ja mis vajavad regulaarset ostmist. Need on tavalised tarbekaubad, mis on pakendatud ja mida tavaliselt müüakse jaemüügipunktides, supermarketites või online-kauplustes.
CPG toodete tüüpilised näited on toit (nt teravili, joogid, piimatooted), kosmeetika ja isikliku hügieeni tooted (nt seebid, šampoonid, deodorandid), majapidamistarbed (nt puhastusvahendid, paberitooted), käsimüügiravimid (nt vitamiinid, valuvaigistid)…
CPG-de peamine omadus on see, et need on tooted, mida kliendid peavad regulaarselt ostma. Erinevalt kauakestvatest toodetest, nagu elektroonika või mööbel, on CPG toodetel lühem eluiga ja need on suhteliselt odavad.
Terminit segatakse sageli FMCG-ga. CPG on laiem mõiste ja hõlmab kõiki pakendatud tarbekaupu, olgu need siis kiiresti liikuvad tarbekaubad (FMCG) või aeglasemalt liikuvad tarbekaubad – näiteks kosmeetika või kauem kestvad majapidamistarbed. Peamine erinevus seisneb selles, et FMCG keskendub kiiresti liikuvatele toodetele, samas kui CPG sisaldab aeglasemalt müüdavaid tooteid.