1 min. lugemist

Mis on CPG?

Termin CPG tähistab pakendatud tarbekaupu. See viitab tarbijatele pakendatud kaupadele – st toodetele, mida tarbitakse kiiresti ja mis vajavad regulaarset ostmist.

See artikkel on tõlgitud sinu jaoksartificial intellegence poolt

Termin CPG tähistab pakendatud tarbekaupu. See viitab tarbijatele pakendatud kaupadele – st toodetele, mida tarbitakse kiiresti ja mis vajavad regulaarset ostmist. Need on tavalised tarbekaubad, mis on pakendatud ja mida tavaliselt müüakse jaemüügipunktides, supermarketites või online-kauplustes.

CPG toodete tüüpilised näited on toit (nt teravili, joogid, piimatooted), kosmeetika ja isikliku hügieeni tooted (nt seebid, šampoonid, deodorandid), majapidamistarbed (nt puhastusvahendid, paberitooted), käsimüügiravimid (nt vitamiinid, valuvaigistid)…

CPG-de peamine omadus on see, et need on tooted, mida kliendid peavad regulaarselt ostma. Erinevalt kauakestvatest toodetest, nagu elektroonika või mööbel, on CPG toodetel lühem eluiga ja need on suhteliselt odavad.

Terminit segatakse sageli FMCG-ga. CPG on laiem mõiste ja hõlmab kõiki pakendatud tarbekaupu, olgu need siis kiiresti liikuvad tarbekaubad (FMCG) või aeglasemalt liikuvad tarbekaubad – näiteks kosmeetika või kauem kestvad majapidamistarbed. Peamine erinevus seisneb selles, et FMCG keskendub kiiresti liikuvatele toodetele, samas kui CPG sisaldab aeglasemalt müüdavaid tooteid.

Jaga artiklit
Sarnased artiklid
Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis
2 min. lugemist

Bye Bye e-kaubandus? 70% ostab 2030. aastaks TikTokis

Numbrid on hämmastavad. Uus uuring, milles osales 24 000 ostjat üle maailma, näitab, et 70% ootab, et 2030. aastaks teeb suurema osa oma ostudest sotsiaalmeedias. See tähendab, et praegu domineerivad Amazoni stiilis e-kaubanduse saidid võivad viie aasta jooksul muutuda reliktideks. Sotsiaalne osturevolutsioon ei ole tulemas – see on juba siin.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU
EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist
3 min. lugemist

EL piirab moebrändide müümata jäänud riiete hävitamist

Euroopa Komisjon valmistab ette ajalooliselt rangeid meetmeid moetööstuse jäätmete vastu. Alates 2026. aastast peavad kaubamärgid tõestama, et neil ei ole muud võimalust kui müümata jäänud rõivaste hävitamine. Moegigantide jaoks algab uus ajastu – varude vaikselt kõrvaldamise lõpp.

Katarína Šimčíková Katarína Šimčíková
Freelance I Digital Marketing Specialist, Ecommerce Bridge EU